اخبار داغ

کبد چرب در کمین "زنان باردار"

کبد چرب در کمین "زنان باردار"
دوران بارداری یکی از حساس‌ترین و مهمترین دوران زندگی است و مراقبتهای ویژه‌ای را می‌طلبد. یکی از مراقبت‌ها در طی بارداری جلوگیری از ابتلا به کبد چرب است که در صورت ابتلا مشکلات زیادی برای خانم باردار به وجود می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر حسین فقیهی متخصص گوارش و کبد،گفت: عوامل متعددی در بروز کبد چرب دخالت دارند، از  جمله افزایش وزن و چاقی، دیابت، افزایش تری‌گلیسیرید، مصرف داروهایی مثل کورتون، کاهش یا افزایش وزن سریع و کم کاری تیروئید که در پی این مشکلات، چربی در سلول‌های کبدی تجمع پیدا می‌کند و منجر به بروز کبد چرب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
فقیهی در ادامه گفت: گروهی از خانم‌ها قبل از بارداری، کبد چرب دارند و در هنگام بارداری هم افزایش ترشح هورمون‌های استروژن و پروژسترون کبد چرب را در این گروه تشدید می‌کند.
,
 
,
ضروری است که این گروه از خانم‌های باردار، با پزشک متخصص تغذیه در تماس باشند و با رعایت رژیم غذایی کم چرب و انجام فعالیت بدنی مناسب، از افزایش وزن زیاد طی این دوره جلوگیری کنند تا مشکلات ناشی از کبد چرب در آن‌ها تشدید نشود.
,
 
,
این متخصص تغذیه اظهار داشت: در گروهی ازخانم‌ها، بارداری باعث کبد چرب می‌شود که این مشکل معمولا پس از زایمان رفع شده و برای جنین هم خطر‌‌آفرین نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه