اخبار داغ

قول شهردار تهران برای پرداخت تمامی هزینه درمانی/

تشکر مادر کودک آسیب دیده در طوفان از شهرداری تهران

تشکر مادر کودک آسیب دیده در طوفان از شهرداری تهران
قریب به دو ماه از طوفان بی‌سابقه تهران می‌گذرد؛ مهمان ناخوانده‌ای که کسی آمادگی آمدنش را نداشت و تبعات این حضور هنوز هم ادامه دارد؛ از گزارش بهارستان و مقصر دانستن پارازیت‌ها گرفته تا کودک مصدوم این طوفان که هنوز هم سلامتی‌اش را به طور کامل بازنیافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایسنا، عصر روز دوشنبه 12 خردادماه، زمانی که آسمان تهران به یک‌باره رنگ عوض کرد و گردوخاک شهر را در بر گرفت، کسی فکرش را نمی‌کرد طوفانی با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت، پایتخت را درنوردیده است. آمار خسارت‌ها اما نشان‌دهنده سانحه‌ای بی‌سابقه بود؛ 6 کشته، 81 مصدوم و میلیاردها تومان خسارت! یکی از این مصدومان، پسربچه‌ای 13 ساله است که بر اثر سقوط نمایه یک ساختمان شش طبقه در چهار راه خط‌آهن شهرری دچار ضربه مغزی شد. کودکی که امروز هرچند از بیمارستان مرخص شده است اما همچنان به توجه مسئولان نیاز دارد و شاید اگر مشکلش رسانه‌ای نمی‌شد بسیاری از توجه ها به سمت او معطوف نمی‌گشت.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

چندی پس از طوفان تهران، ایسنا گزارشی را درباره وضعیت نیما امانی، کودک آسیب دیده در طوفان تهران منتشر کرد. در این گزارش، والدین این کودک از شرایط نامساعد درمان فرزندشان در بیمارستان رسول‌اکرم(ص) و نیز هزینه‌های سرسا‌م‌آور درمان‌ها گلایه کرده بودند و این ماجرا در جریان بازدید رئیس شورای شهر تهران رسانه‌ای‌تر شد و وی قول پیگیری موضوع را داد. شورای شهر تهران پس از ماجرای طوفان شهرداری تهران را موظف به پیگیری و پرداخت خسارات آسیب دیدگان در طوفان بی سابقه تهران کرد و نیما امانی نیز یکی از این آسیب دیدگان بود.

,

اکنون مادر نیما امانی، از عمل فرزندش در چهارشنبه هفته گذشته در بیمارستان لاله خبر داده و می‌گوید که عمل ترمیم جمجمه فرزندش در این بیمارستان، به خوبی انجام شده است. ضمن آنکه محمدباقر قالیباف - شهردار تهران قول داده که تمامی هزینه‌های درمان این کودک را برعهده بگیرد؛ به گونه‌ای که تاکنون، خانواده نیما هیچ هزینه‌ای برای درمان فرزندشان در بیمارستان لاله نپرداخته‌اند.

,

اما این پایان ماجرای این کودک آسیب دیده نیست. مادر نیما می‌گوید که پزشکان به او گفته‌اند ضایعات مغزی، به مرور زمان خود را نشان می دهند و درمان کودک او، ممکن است چندین سال ادامه یابد و حالا او نگران درمان هزینه‌های سرسام‌آوری است که ضربه مغزی فرزندش، می‌تواند در آینده به آن‌ها تحمیل کند و می‌گوید بعدها دستمان به جایی بند نیست و هنوز معلوم نیست که هزینه‌های قبلی و بعدی درمان فرزندش را شهرداری پرداخت می‌کند یا نه !

,

مادر نیما همانطور که برای اعلام مشکلات فرزندش با ایسنا تماس می گرفت برای تشکر از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران، هم تماس گرفت و خواست تا این تشکر از مسئولان شهرداری رسانه‌ای شود و می‌گوید: " به ما گفته‌اند پیرو نامه احمد مسجدجامعی - رئیس شورای شهر تهران، شهرداری از صفر تا صد هزینه‌های درمان فرزندش را برعهده خواهد گرفت".

,

هرچند خانواده نیما، تمام مدارک لازم را در اختیار شهرداری قرار داده‌اند، هنوز معلوم نیست بقیه هزینه‌های این کودک، چگونه پرداخت خواهد شد و خانواده نیما، منتظر خبر مسئولان شهرداری هستند تا بتوانند از پرداخت هزینه‌های درمانی فرزندشان از سوی شهرداری، چه هزینه‌هایی که پیش از این متحمل شده‌اند و چه هزینه‌هایی که بعدها در روند درمان فرزندشان متحمل خواهند شد، اطمینان یابند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه