اخبار داغ

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

بی برنامگی و کم بازدهی گریبانگیر برنامه های فرهنگی همدان

بی برنامگی و کم بازدهی گریبانگیر برنامه های فرهنگی همدان
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با انتقاد از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: این دستگاه باید براساس نظرات کارشناسان برنامه‌های عملیاتی خود در این حوزه را به کارگروه ارائه و در صورت عدم همکاری سایر دستگاه‌ها مراتب گزارش شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صبح الوند، محمدابراهیم الهی‌تبار در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان با بیان این مطلب افزود: اجرای برخی از برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی نیازی به اعتبار ندارد و می‌توان با برنامه‌ریزی و جهت‌دهی به آنها از ظرفیت‌های دستگاه‌ها استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, صبح الوند,

وی با ابراز تأسف از غفلت برخی مدیران از ظرفیت‌های دستگاه‌ها اظهار کرد: علاوه بر این می‌توان از ظرفیت تشکل‌های مردمی نیز استفاده کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با انتقاد از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: این دستگاه باید براساس نظرات کارشناسان برنامه‌های عملیاتی خود در این حوزه را به کارگروه ارائه و در صورت عدم همکاری سایر دستگاه‌ها مراتب گزارش شود.
وی با تأکید بر تمرکز دستگاه‌ها بر فعالیت‌های قرآنی و دینی گفت: جهت‌دهی فعالیت‌های فرهنگی در مسیر قرآنی موفقیت را به دنبال دارد.
الهی تبار با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ عملکرد بدون دغدغه و دلسوزی در این زمینه را بی‌نتیجه دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید جدی‌تر و با برنامه‌تر در این زمینه فعالیت کند چرا که عملکرد فعلی انتظارات را برآورده نمی‌کند.
وی حضور کارشناسان قرآنی در مجموعه اداره ارشاد را باعث افزایش هم‌افزایی و بازدهی فعالیت‌ها دانست و اظهار کرد: مشکل اصلی کشور کمبود بودجه نیست بلکه چگونگی هزینه آن است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها باید با تلاش و پیگیری از اعتبارات استانی برای بخش فرهنگ بودجه جذب کنند.
وی با اشاره به افزایش آمار طلاق‌های توافقی و لزوم آموزش زوجین قبل از ازدواج گفت: به منظور پیشگیری از طلاق با همکاری اداره کل دادگستری و بهزیستی گروه‌های مشاور مستقر در دادگستری به مشکلات زوجین رسیدگی می‌کنند.
الهی تبار افزود: براساس این مصوبه اعتباراتی در اختیار اداره کل بهزیستی قرار داده می‌شود تا بتواند دادگستری را در راستای تشکیل گروه‌های مشاور خانواده یاری کند.
وی در ادامه بهزیستی را متولی استخدام معلولان دانست و تصریح کرد: این دستگاه باید از ظرفیت کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی و رسانه‌ها برای اجرایی شدن قانون استخدام معلولان استفاده کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه معلولان نیز باید سهمیه استخدامی خود را از سازمان بهزیستی مطالبه کنند، اظهار کرد: گزارشات بهزیستی در خصوص استخدام و مناسب‌سازی و معابر برای معلولان قابل قبول نیست.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه