اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

کلیه بیمارستان های دولتی همدان بزودی سه ستاره می شوند

کلیه بیمارستان های دولتی همدان بزودی سه ستاره می شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ارتقای سطح هتلینگ ۱۶ بیمارستان دولتی همدان به حداقل ۳ ستاره در ۶ ماه آینده از تعهدات دانشگاه علوم پزشکی همدان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صبح الوند، حبیب‌ا... موسوی‌بهار اظهار کرد: جایگاه پزشکی ایران در بین کشورهای دنیا جایگاه برجسته‌ای است به طوری که در حال حاضر ما کمتر به بیماران خود پیشنهاد می‌کنیم برای درمان به مرکز مراجعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, صبح الوند,

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان‌ها وضعیت خدمت رسانی خوب نیست گفت: در سال92 وضعیت بهداشت و درمان دربدترین شرایط بود که با حمایت‌های دولت این مشکلات روبه بهبودی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اجرای دو طرح تحول نظام درمان و تحول نظام بهداشت را از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: تحول نظام بهداشت آرام به نتیجه می‌رسد و باید در نظر داشت شبکه بهداشت در کشور ما الگویی برای برخی از کشورها است وهمدان در شبکه بهداشت نمونه محسوب می‌شود.
وی گفت: با اجرای طرح نظام سلامت بیماران در شهرها فقط 10 درصد هزینه‌های بستری و در روستا‌ها فقط 5 درصد از طرف بیمار پرداخت می‌شود و مابقی آن از طریق یارانه سلامت به بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود.
موسوی بهار بیان کرد: خوشبختانه هزینه اجرای این طرح از ابتدای طرح به حساب دانشگاهای علوم پزشکی واریز شد که تاکنون در همدان برای هر بیمار به طور متوسط مبلغ 150 تا200هزارتومان یارانه سلامت تعلق گرفته است.
وی گفت: از فواید این طرح ارتقاء اعتماد مردم به نظام است و 6800میلیارد تومان این طرح از محل درآمد یارانه‌هاست و دولت یازدهم متعهد عمل کرد واین مبلغ را پرداخت کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: کاهش پرداخت ازجیب مردم برای بستری از اهداف این طرح است به طوری که تا امروز مردم 8.6 کاهش هزینه‌های پرداخت داشته‌اند.
وی بیان کرد در این طرح زایمان طبیعی رایگان است و درهمدان تا امروز 2300 نفر زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند.
موسوی‌بهار ارتقاء سطح هتلینگ 16 بیمارستان دولتی همدان به حداقل 3 ستاره در 6ماه آینده از تعهدات دانشگاه دانست و اظهارکرد: حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با افزایش تعرفه آنان از برنامه طرح نظام سلامت است که در شهرستان فامنین بیشترین تعرفه به پزشکان تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه حضور 24 ساعته پزشکان متخصص در بیمارستان از اولویت‌های این طرح است گفت: متخصصان در بیمارستان بعثت در 6 رشته پزشکی بصورت 24 ساعته حضور دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در دو ماه اجرای این طرح 32 هزار بیمار ترخیص شدند که یارانه تعلق گرفته به این افراد در حدود 5میلیارد تومان است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه