اخبار داغ

دانا گزارش می دهد/

آخرین اخبار از زلزله 5.5 ریشتری در هرمزگان/نیروهای امدادی آماده مقابله با هر گونه حادثه

آخرین اخبار از زلزله 5.5 ریشتری در هرمزگان/نیروهای امدادی آماده مقابله با هر گونه حادثه
صبح امروز5 زلزله پی در پی جزیره هندورابی استان هرمزگان را لرزه انداخت.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا،زلزله 5.5 ریشتری که صبح امروز جزیره هندورابی استان هرمزگان را لرزاند خوشبختانه خسارتی نداشته است. بزرگترین زلزله ای که این جزیره را لرزانده به قدرت 5.6 ریشتر بوده ، که از زمان وقوع آن تاکنون پنج پس لرزه اتفاق افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

هندورابی آرام است

, هندورابی آرام است, هندورابی آرام است,

به گزارش هرمز،صبح امروز 5 زلزله متوالی جزیره هندورابی را لرزاند.شدت زلزله اولیه  5.5ریشتر و پس لرزه های آن 3.3 ریشتر بود.

,  هرمز,

ارسلان بهاری،سرپرست ستاد بحران استان  گفت: زلزله، هیچ گونه خسارتی را به جزیره هندورابی وارد نکرده است.

,

وی افزود:کانون زلزله درعمق  دریا و به دور از منازل مسکونی جزیره بوده است؛ امر باعث شده از شدت زلزله در سطح جزیره کاسته و هیچ گونه خسارتی را نداشته باشد.

,

بهاری از بسیج دستگاهها در جزیره خبر داد وگفت:تاکنون خطر رفع شده و تمامی ارگانهای مرتبط  در حالت آماده باش بسر می برند.

,

 

,

هیچ گونه مشکلی در هندورابی وجود ندارد/ نیروهای امدادی آماده مقابله با هرگونه حادثه

, هیچ گونه مشکلی در هندورابی وجود ندارد/ نیروهای امدادی آماده مقابله با هرگونه حادثه, هیچ گونه مشکلی در هندورابی وجود ندارد/ نیروهای امدادی آماده مقابله با هرگونه حادثه,

 ضرغامی فرماندار بندرلنگه گفت : خوشبختانه هیچ گونه خسارتی متوجه ساکنین این جزیره نشده است.

,

وی افزود: در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی نیروهای امدادی آمادگی مقابله با هر حادثه ای را دارند.

,

 بزرگترین زلزله ای که صبح امروز این جزیره را لرزانده به قدرت 5.6 ریشتر بوده ، که از زمان وقوع آن تاکنون پنج پس لرزه این جزیره را لرزانده است.

,

 

,

زلزله در هندورابی و سکوت مسئولان

, زلزله در هندورابی و سکوت مسئولان, زلزله در هندورابی و سکوت مسئولان,  مسئولان,

زلزله 5.5ریشتری صبح امروز در استان هرمزگان موجب لرزش جزیره هندورابی شد و این موضوع در ساعات بعد با چهار پس لرزه دیگر همراه شد.

,

پس لزره یعنی امکان مجدد وقوع زمین لرزه ،حتی با قدرت بیشتر که این یعنی ایجاد آمادگی و پیگیری موضوع از طرف مسئولان مربوطه ؛با توجه به پیگیری های خبرنگار حوادث در ساعات اولیه پس از زلزله مسولین  پاسخگو نبودند و بوق ممتد تلفن های آنان همانند فرکانس دستگاه های زلزله نگاری فقط بوق دلخراش بود که خود شاید نشان دهنده بی اطلاعی یا بی مسئولیتی باشد.

,

اطلاع رسانی در مواقع وقوع بحران خود می تواند به عنوان یک ابزار در جهت اگاه سازی مردم و کمک به کاهش خسارت شود که این امر امروز در استان محقق نشد که جای تامل و پرسش های فراوانی را درخصوص غافل گیر شدن مسئولینی که قرار است جان مردم را نجات دهند را به وجود می آورد.

,

 

,

 

,

زلزله هنوز خسارتی نداشته است/ مدیریت بحران در کیش شفاف نیست

, زلزله هنوز خسارتی نداشته است/ مدیریت بحران در کیش شفاف نیست, زلزله هنوز خسارتی نداشته است/ مدیریت بحران در کیش شفاف نیست,

 

,

ابراهیم فرهادی نیا بخشدار کیش در گفتگو با هرمز گفت : خوشبختانه زلزله صبح امروز تلفات جانی و مالی را به دنبال نداشته ، چرا که این زلزله با قدرت 5.6 ریشتری در فاصله ی 26 کیلومتری از جزیره روی داده است.

,  هرمز,

وی افزود: با این وجود که متولی فعلی مدیریت بحران در کیش بر عهده ی سازمان منطقه آزاد کیش است ، اما این مسئولیت هنوز به طور کامل مشخص نشده ، و تمامی ارگان ها آمادگی امداد رسانی و مقابله با هر گونه حادثه ای را دارند.

,

فرهادی نیا با بیان اینکه زلزله پدیده ای طبیعی است که هیچ گاه خبر نمی دهد افزود: با جلساتی که در ماه های اخیر با رئیس حلال احمر داشته ایم ، مانور هایی بدون اعلام هماهنگی برا مهک زدن نیروها انجام خواهیم داد.

,

بخشدار کیش با اشاره به اینکه مدیریت بحران باید از طریق وزارت کشور به صورت مکتوب مشخص شود افزود: هنوز این مسئولیت به صورت شفاف نهایی نشده است.

,

وی در ادامه گفت : در حالت فعلی چون سازمان منطقه آزاد کیش بالاترین مقام اجرایی در این جزیره را داراست ، با توجه به امکانات در دسترس بهتر است که این سازمان مسئولیت را برعهده گیرد .

,

فرهادی نیا خاطر نشان کرد: تنها وقوع زلزله های بالای 5 ریشتر می تواند حادثه آفرین باشد ، که در این صورت تمامی دستگاه های موجود در جزیره آمادگی امداد رسانی را خواهند داشت.

,

لازم به ذکر است ،این زلزله ساعت 06:02:10 در موقعیت 26.36 شمالی و 53.49 شرقی در جزیره هندورابی به وقوع پیوست.

,

جزیره هندورابی از توابع بخش کیش در فاصله 325 کیلومتری بندرعباس و 28 کیلومتری جزیره کیش با 22٫8 کیلومتر مربع مساحت در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه