اخبار داغ

شکارچی غیرمجاز در فیروزکوه دستگیر شد + عکس

شکارچی غیرمجاز در فیروزکوه دستگیر شد + عکس
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از دستیگری شکارچی غیرمجاز همراه با لاشه دو رأس قوچ و میش در منطقه شکارممنوع “کاوه ده” خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، “رضا کرمی” در گفت وگو با دیمه نیوز در تشریح این خبر اظهارکرد: با اطلاع رسانی همیاران و دوستداران محیط زیست مبنی بر مشاهده یک گروه چهار نفره شکارچیان غیرمجاز در منطقه “خشکه لوار” روستای “مهن” واقع در منطقه شکارممنوع کاوه ده، ماموران این نهاد بلافاصله وارد عمل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, دیمه نیوز,

وی گفت: این شکارچیان که غیربومی و از اهالی استان سمنان بودند، در اوقات غروب آفتاب که حیات وحشی معمولاً برای نوشیدن آب به چشمه ها می آمدند و محیط بانان برای صرف افطار حضور نداشتند، به شکار اقدام می کردند.

,

کرمی با بیان اینکه شکارچیان با استفاده از تاریکی شب فرار کردند اما یکی از آنان دستگیر شد، افزود: در بازرسی از کوله پشتی این افراد لاشه دو رأس قوچ و میش، یک عدد داس، یک عدد تبر، یک دستگاه پروژکتور و باتری خودرو کشف و ضبط و خودروی پاژن کمک دار صحرایی آنان نیز توقیف شد.

,

وی تصریح کرد: در بازبینی دوربین تصویربرداری همراه این شکارچیان، سر بریده شده دو رأس قوچ نیز ملاحظه شد.

,

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه هم اینک فرد دستگیر شده در بازداشتگاه به سر می برد، تصریح کرد: جریمه خسارت وارده به محیط زیست از سوی این افراد ۷۲ میلیون ریال است و پرونده جهت ادامه سیر مراحل قضایی به دادگاه فرستاده شده است.

,

منطقه شکارممنوع کاوه ده از شمال به “امیریه” تا “شن دره”، از شرق به شن دره، “هواخسرو”، “سیف الله کندو” تا “ارجنه”، از غرب به امتداد مسیر راه آهن سراسری از امیریه تا ایستگاه “کبوتر دره” و از جنوب به ارجنه، “مرگ سر”، امامزاده “ورجی” و “مقصود آباد” محدود می شود.

,

وسعت منطقه کاوه ده برابر با ۷۵ هزار هکتار می باشد که یک گذرگاه زیست محیطی بین منطقه گرم کویری گرمسار و منطقه سرد البرز جنوبی محسوب می شود و گونه های جانوری و گیاهی ارزشمندی را در خود دارد.

,

shekar

, shekar, shekar]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه