اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون استان اعلام کرد:

افزایش ۹/۹ درصدی میزان اهدای خون در ماه رمضان امسال

افزایش ۹/۹ درصدی میزان اهدای خون در ماه رمضان امسال
مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: در طی ماه مبارک رمضان 2 هزار و 161 نفر موفق به اهدای خون شدند که این آمار نسبت به ماه رمضان سال گذشته 9/9 درصد رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، علی اکبر کیانی مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفتگو با صبح قزوین، با تبریک عید سعید فطر و قدردانی از تمامی کسانی که در ماه مبارک رمضان با اهدای خون به بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده ای خونی با این سازمان همکاری داشتند، اظهار کرد: در طی ماه مبارک رمضان ۲هزار و ۹۵۶ نفر به مراکز اهدای خون قزوین و تاکستان مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۱ نفر موفق به اهدا شدند که این آمار نسبت به  ماه رمضان سال گذشته ۹/۹ درصد رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,  صبح قزوین، ,

وی ادامه داد: از بین این اهدا کنندگان یک هزار و ۷۱ نفر از اهدا کنندگان مستمر بودند که نسبت به سال گذشته این آمار ۱۱ درصد افزایش داشته است.

,

کیانی عنوان کرد: در این ماه ۱۲۰ نفر از مراجعه کنندگان از بانوان بوده اند که این تعداد نسبت به ماه مبارک رمضان سال گذشته ۴/۳ درصد رشد داشته است.

,

وی در ادامه بیان کرد: در بیمارستان ها و مراکزدرمانی  یک هزار ۸۰۴ واحد خون مصرف شده است که با رشد ۱۲/۹ درصدی روبه رو بوده ایم که توانستیم به طور صد درصد این میزان نیاز را تامین کنیم.

,

رشد ۶/۳ درصدی اهدای خون در ۴ ماهه اول سال

,

lkkj

, lkkj, lkkj,

این مسئول خاطرنشان کرد: در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۳ با مراجعه ۱۴ هزار و ۲۶۳ نفر به مراکز اهدای خون قزوین و تاکستان ۱۰ هزار و ۶۰۴ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به ۴ ماهه اول سال گذشته ۶/۳ درصد رشد داشته است که از این تعداد ۵هزار ۵۹۷ نفر از اهدا کنندگان مستمر بوده اند که این آمار نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است.

,

وی اضافه کرد: در ۴ ماهه ابتدای سال ۹۳ مراکز درمانی و بیمارستان ها ۷هزار و ۳۱۳ واحد خون مصرف کرده اند که ۸/۱ درصد رشد داشته است.

,

وی افزود: امسال همزمان با گذشت ۴۰ سال از تاسیس سازمان انتقال خون در کشور روز ملی اهدای خون با شعار ۴۰ سال همراهی، ۴۰ میلیون اهدای خون و تداوم زندگی گرامی می داریم.

,

مدیرکل انتقال خون استان قزوین عنوان کرد: از تمامی خیرین سطح استان که در این ماه مبارک به کمک پرسنل شتافتند و ما را یاری کردند تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم با کمک فعالیت های صورت گرفته در تمامی شئونات کاری و فرهنگی سازمان گسترش پیدا کند.

,

اهدای خون بهترین نوع صدقه

,

85879705242904770821983181565

, 85879705242904770821983181565, 85879705242904770821983181565,

وی در ادامه تشریح کرد: این سازمان یک سازمان عام المنفعه با هدف کمک به بیماران و نیازمندان به خون و فراورده های خونی می باشد و کسانی که توانایی اهدای خون دارند و یا کسانی که از این توانایی برخوردار نیستند با کمک مادی و معنوی خود در این امر خداپسندانه سهیم می شوند چراکه این بهترین صدقه ای است که انسان می تواند بدهد.

,

کیانی افزود: خون یک بافت زنده است و به علت عمر کوتاهی که دارد جزو دوست داشتنی ترین اعضای بدن محسوب می شود و گذشت از آن و اهدای آن به شخصی که نمی شناسیم و نیازمند می باشد بهترین نوع صدقه به دیگران است.

,

88458185

, 88458185, 88458185,

وی با اشاره به فعالیت هایی که درخصوص فرهنگ سازی در این راستا صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در این راستا اقدام به نصب پوستر در تاکسی ها و اتوبوس ها، تجلیل از تعدادی از اهدا کنندگان برتر و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه از جمله فعالیت های این سازمان بوده است.

,

این مسئول در خصوص شرایط اهداکنندگان خون خاطرنشان کرد: شرایط سنی برای اهدای خون سن بین ۱۸ تا ۶۰ و برای اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال می باشد.

,

وی ادامه داد: اهدا کننده باید دارای حداقل وزن ۵۰ کیلو گرم باشد. همچنین برخورداری از  سلامت کامل جسمی و روانی، نداشتن هرگونه رفتارهای مخاطره آمیز، برخوردصادقانه با پزشک مسئول  و همراه داشتن کارت ملی به هنگام اهدای خون از دیگر شرایط اهدا کننده خون است.

,

وی با بیان اشاره به تامین صد درصدی  نیاز استان به خون و فرآورده های آن بیان کرد: با توجه به اینکه در سطح استان آقایان به حد کفایت در اهدای خون مشارکت دارند و با توجه به محدودیت جسمی خانم ها میزان اهدای خون آقایان به طور معنی داری بیشتر از بانوان است.

,

Capture

, Capture, Capture,

بانوان قزوینی در سال ۹۲ بالاترین میزان اهدای خون در سطح کشور را داشتند

,

مدیرکل انتقال خون استان قزوین  اضافه کرد: ولی در سطح استان در سال ۹۲ بانوان قزوینی بالاترین میزان اهدای خون را در نسبت به سایر استان ها در کشور را داشتند.

,

وی خاطرنشان کرد: اما با توجه به اینکه  در موضوعات فرهنگی و آموزشی مادران نقش بسزایی  در تربیت نسل آینده دارند می توانند علاوه بر اهدای خون نقش موثری در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی داشته باشند.

,

وی ادامه داد: در طی عمر افراد از بین هر سه نفر یک نفر در طول زندگی خود به تزریق خون و یا فرآورده های خونی نیاز پیدا می کند پس هرلحظه یکی از مصرف کنندگان خون و یا فرآورده های خونی می تواند خود اهدا کننده یا نزدیکان و آشنایان فرد باشد.

,

این مسئول در ادامه تصریح کرد: اهدای خون سرمایه گذاری است که فرد با انجام این امر خداپسندانه بدون داشتن هیچ گونه چشم داشتی زندگی را به دیگران اهدا می نماید.

,

مدیرکل انتقال خون استان قزوین در پایان گفتگو با بیان اینکه اهدای خون اهدای زندگی است، خاطرنشان کرد: از همه خیرینی که در همه ایام سال به ویژه در ماه مبارک رمضان با اهدای خون به بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده های خونی کمک کرده و به آن ها زندگی بخشیده اند تشکر می کنم و از همه مسئولین و مدیرانی که با توجه ویژه خود به این سازمان و با انجام بازدید های مکرر و درک حساسیت جایگاه سازمان انتقال خون ما را همراهی و یاری نموند کمال تشکر را داریم.

,

انتهای پیام /۷۰۰۱

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه