اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌‌شرقی خبر داد؛

آغاز حفاری در منطقه باستانی روستای رواندق ورزقان/ حضور باستان‌‌شناسان برجسته کشور در عملیات کاوش

آغاز حفاری در منطقه باستانی روستای رواندق ورزقان/ حضور باستان‌‌شناسان برجسته کشور در عملیات کاوش
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از انجام بررسی ها و مطالعه باستانشناسی دو دوره مفرغ و آهن شهرستان ورزقان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، مرتضی آبدار صبح امروز با اعلام این مطلب، ابراز داشت: مطالعات و بررسی‌‌های باستان شناسی شهرستان ورزقان برای اولین بار با مجوز رسمی از پژوهشگاه میراث فرهنگی به سرپرستی دکتر نوبری باستان شناس برجسته کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدرس تهران آغاز و در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی گفت: این پروژه به مدت پنج سال به منظور بررسی فرضیه گسست دو دوره مفرغ  و آهن در شهرستان های ورزقان، هوراند، اهر، کلیبر، خداآفرین، مرند و جلفا اجرایی خواهد شد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به پیشینه و قدمت تاریخی شهرستان ورزقان این بررسی های صورت گرفته بیشتر در محوطه های باستانی متعلق به عصرآهن و مفرغ و به ویژه شناسایی دوره های متعلق به اوراتو با هدف مستندنگاری انجام می گیرد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد: در این منطقه پروژه قلعه سیقندل، مربوط به عصرآهن و دوره اورارتویی مورد بررسی قرار گرفته و حفاری و کاوش های باستان شناسی انجام گرفته است.

,

وی همچنین متذکر شد: از امروز کاوش و حفاری های کورگان های محوطه روستای رواندق در این شهرستان آغاز گشته و تا یک ماه این کاوش ها ادامه خواهد یافت.

,

گفتنی است شهرستان ورزقان یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در فاصله ۷۵ کیلومتری از مرکز استان یعنی شهر تبریز قرار داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه