اخبار داغ

در آستانه برگزاری جلسه دیگری از دادگاه های خاندان هاشمی؛

مطالبه عمومی برای به نتیجه رسیدن پرونده مهدی هاشمی/ سنگینی کفه اتهامات اقتصادی به اتهامات امنیتی

مطالبه عمومی برای به نتیجه رسیدن پرونده مهدی هاشمی/ سنگینی کفه اتهامات اقتصادی به اتهامات امنیتی
از قرار معلوم یکی دیگر از جلسات دادگاه مهدی هاشمی روز شنبه هفته آینده برای رسیدگی به اتهامات وی برگزار می شود. موضوعی که به نتیجه رسیدن آن به یک مطالبه مردمی تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از مرصاد، مهدی هاشمی از شهریور ماه سال ۸۸ به‌دنبال حوادث مرتبط با جریان فتنه با پوشش سرکشی به واحدهای دانشگاه آزاد و ادامه تحصیل از کشور خارج شد و به‌رغم احضارهای قضایی برای رسیدگی به اتهاماتش حاضر به بازگشت نشد. در پی حضور نیافتن این متهم در موعد مقرر برای رسیدگی به اتهامات، قرار بازداشت وی صادر شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, مرصاد,

مدتی گذشت و بالاخره مهدی هاشمی با پرواز ساعت ۱۰:۰۰ دوبی-تهران مورخ ۲ مهرماه ۱۳۹۱ به ایران بازگشت. در فرودگاه مورد استقبال محسن، یاسر و فاطمه هاشمی قرار گرفت. همچنین نماینده دادستانی تهران نیز با حضور در فرودگاه، اقدام به ابلاغ احضاریه حضور در دادستانی تهران به وی کرد. مهدی هاشمی در راه بازگشت در فرودگاه به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت همه حرف‌ها را در ایران خواهد گفت.

,

در تاریخ سوم مهرماه به دستور مقامات قضایی بازداشت شد.

,

مهدی هاشمی رفسنجانی شامگاه روز یکشنبه ۲۶ آذر پس از تکمیل تحقیقات و با نظر بازپرس پرونده، با تودیع وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد.

,

برگزاری اولین دادگاه مهدی هاشمی و رسیدگی به اتهاماتی مثل برخی فعالیت ها در حوادث ۸۸ و البته بخش عمده ای که مربوط به اتهامات اقتصادی او بود مدتی به طول انجامید اما بالاخره اولین جلسه دادگاه فرزند هاشمی رفسنجانی ۱۵ اردیبهشت ۹۲ به صورت غیر علنی برگزار شد.

,

IMG11123564

, IMG11123564, IMG11123564,

دادگاه مهدی هاشمی غیرعلنی و هرگونه گرفتن فیلم و عکس هنگام ورود و خروج از دادگاه ممنوع بود اما خبرنگاران قصد مصاحبه با او را داشتند که مهدی هاشمی از مصاحبه امتناع کرد.

,

چند ماه بعد رئیس دادگاه انتظامی قضات در گفتگو با خبرنگار مرصاد از ورود پرونده مهدی هاشمی به رسیدگی به جزئیات خبر داد.

,

حجت الاسلام شفیعی در پاسخ به سوال خبرنگار مرصاد مبنی بر آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی اظهار داشت: این سوالی است که باید از آقای دادستان کل کشور پرسیده شود و ایشان در جریان بهتر روند این پرونده هستند.

,

وی در این باره ادامه داد: پرونده مهدی هاشمی در دستور کار رسیدگی است و بررسی آن وارد جزئیات شده است.

,

به گزارش مرصاد نام مهدی هاشمی با برخی اتهامات اقتصادی که رسیدگی به آنها یکی از مطالبات مهم مردمی شده گرده خورده است.

,

شرکت نفتی توتال، پارس جنوبی، شرکت گازپروم، پترونال مالزی، استات اویل و … نامهایی است که در بسیاری از خبر ها تکرار شده اند و با شنیدن آنها نام مهدی هاشمی نیز به گونه ای به اذهان متبادر می شود.

,

در هر حال افکار عمومی مانند همیشه خواستار اجرای عدالت و روشن شدن مسائل مطرح شده می باشند. تا پیش از بازگشت مهدی هاشمی به ایران انواع اتهامات به او مطرح بود و ادبیات بیان آن نیز از قطعی بودن آنها خبر می داد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه