اخبار داغ

گفت‌وگو با یک زوج خوشبخت

انگیزه ازدواج مرد مازندرانی با یک زن معلول/مردی که انسانیت را به معلویت ترجیح داد

انگیزه ازدواج مرد مازندرانی با یک زن معلول/مردی که انسانیت را به معلویت ترجیح داد
فهیمه معلول است و بر روی صندلی نشسته ولی شادی و سرمستی اش از عروس خانم های سالم خیلی بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بلاغ،حمیدرضا شیرزور و فهیمه تقوی طبری، زوجی هستند که به تازگی پیوند زندگی را با هم بسته اند، آنها نیز مانند دیگر زوج ها آرزوها و اهداف خود را دارند ولی شاید کمی با دیگران متفاوت باشند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , بلاغ,

فهیمه معلول است و بر روی صندلی نشسته ولی شادی و سرمستی اش از عروس خانم های سالم خیلی بیشتر است، به طوری که در همان ملاقات نخست از هم صحبتی با وی بسیار شاد شدیم.

,

گفت‎وگوی بلاغ با این زوج را در ادامه می خوانید.

,

* کمی درباره خودتان صحبت کنید و چطور شد که ازدواج کردید؟

,

فهیمه: من دیپلم تجربی دارم و 6سال که عروسک ساز هستم، آنها را در مغازه خودم می فروشم و مخارج زندگی ام را به تنهایی تأمین می کنم.

,

همسرم یکی از همکارانم بود، چند سال همدیگر را می شناختیم، پس از مدتی به سبب  علاقمندی که بین ما ایجاد شده بود، ازدواج کردیم.

,

حمیدرضا: من هم دیپلم دارم و در کارهای تأسیساتی و ساخت مبل و mdf مشغول هستم، 12سال است که پدر و مادرم را ازدست داده ام و در طول این مدت، همواره روی پای خود ایستادم و از لحاظ مخارج زندگی به کسی هم وابسته نیستم.

,

در مدتی که با فهیمه جان همکار بودم، رفتار اجتماعی وی با دیگران؛ و این مسئله که به تنهایی و با وجود معلولیت بر روی پای خود ایستاده است و به کسی نیاز ندارد، توجه ام را به خود جلب کرد و به این نتیجه رسیدم که می توانیم با هم خوشبخت شویم.

,

* خانواده و اطرافیان نسبت به ازدواج شما چه واکنشی داشتند؟

,

حمیدرضا: خانواده ام در ابتدا به ازدواج ما رضایت نمی دادند و به سختی آنها را راضی کردم، چون فکرمی کردند که زندگی با یک فرد معلول خیلی سخت است و نسبت به توانایی های فهیمه آگاه نبودند ولی پس ازدیدن او متوجه شدند که ما می توانیم با هم خوشبخت شویم.

,

فهیمه: خانواده ام نسبت به ازدواج من خیلی حساس بودند و می ترسیدند و می گفتند: آیا می توانی به حمیدرضا اعتماد کنی؟

,

چون شرایط من خاص بود و آنها نگران وضعیت ازدواج من بودند، بالاخره ازدواج مانند هندوانه سربسته ای که تا وقتی درونش را نبینی، دلهره و نگرانی داری ولی هم اکنون از اینکه به حمیدرضا اعتماد کردم، بسیار خوشحالم.

,

اطرافیان ابتدا ازدواج ما را باور نداشتند ولی هنگامی که متوجه تصمیم راسخ ما شدند، خوشحال شده و آرزوی خوشبختی برای مان کردند.

,

* مهریه شما چقدر است؟

,

فهیمه: چند سکه و 121هزار شاخه گل رز؛ به حمیدرضا گفتم که سکه ها حلالت باشد ولی گل های رز را باید برایم بیاوری.

,

* چه هدفی در زندگی دارید؟

,

زوج: می خواهیم زندگی خوبی را در کنار یکدیگر تجربه کنیم و به همه بگوییم که با یک فرد معلول هم می شود زندگی کرد.

,

* ازدواج را چه رنگی می بینید؟

,

فهیمه: پیش از ازدواج همه چیز صورتی بود ولی الان سبز است.

,

حمیدرضا: الان همه چیز را روشن می بینم ولی پیش از ازدواج تاریک بود.

,

* چه آرزویی در زندگی دارید؟

,

حمیدرضا: دوست دارم فهیمه را خوشبخت کنم و زندگی آرامی در کنار هم داشته باشیم، خوشبخت که هستیم، خوشبخت تر شویم.

,

فهیمه: نمی دانستم که ازدواج انقدر قشنگ است، من خانواده بسیارخوبی دارم که همواره حامی من هستند ولی تنهایی خاص خود را داشتم، اکنون که ازدواج کردم، قلبم پر از عشق شده است و زندگی را بسیار زیبا می بینم.

,

آرزو دارم که خداوند بزرگ زندگی پر از آرامش به ما بدهد، با کمک برادرم "فرشاد" که درسال 1383 بهترین برادر استان معرفی شد و خانمی خیر که مقداری پول به ما قرض داد، زمینی کوچک خریدیم، دوست دارم در تمام مراحل زندگی باهم صادق باشیم، به طوری که 2نفر در یک نفر باشیم و روز به روز به هم نزدیکتر شویم.

,

* از مسئولان چه انتظاری دارید؟

,

فهیمه: از مسئولان انتظار داریم که نسبت به توانایی های افراد معلول آگاهی یابند و حامی آنها باشند تا بتوانند ازدواج کنند و خانه بسازند.

,

برخی معلولان از نظر مالی واقعاً به حمایت مسئولان نیاز دارند، به آنها طوری کمک کنند که هم شخصیت و هم کرامت انسانی شان حفظ شود تا روی پای خود بایستند.

,

* حرف آخر:

,

فهیمه: دوست دارم که آنقدر علم پیشرفت کند که تمام نابینایان بتوانند دنیا و زیبایی های آن را ببینند، این را با تمام وجود از خدامی خواهم و از همه مردم می خواهم که برای ما دعای خیر کنند، چون همیشه خودم را نیازمند دعای خیر آنها می دانم.

,

حمیدرضا: امیدوارم همه جوان ها خوشبخت شوند و همه کسانی که دوست دارند ازدواج کنند، یک همسر خوب نصیب شان شود.

,

همه مردم در راحتی و آرامش زندگی کنند و همیشه شاد باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه