اخبار داغ

توصیه شهید حججی به افسران جنگ نرم!

جامعه بدون فرهنگ؛ جامعه ای مرده به حساب می آید

جامعه بدون فرهنگ؛ جامعه ای مرده به حساب می آید
جامعه بدون فرهنگ جامعه ای مرده به حساب می آید هرجایی را که در جامعه یاد، فرهنگ، اندیشه و آرمان شهید مطرح شد آن جامعه احیاشده است زیرا شهدا زنده‌اند و نام و یاد شهدا موجب هدایت جامعه می‌شود زیرا یاد و نام آن‌ها مانند عطری است که بوی آن فضای جامعه را می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نگارانه؛حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیش از دو دهه است که بر مظلومیت فرهنگ و ضرورت آماده‌باش برای مقابله با مشکلات فرهنگی تاکید می‌کنند. زمانی ایشان در اوج سیاسی‌بازی‌های برخی، نسبت به ناتوی فرهنگی دشمن سخن گفتند و زمانی دیگر آنگاه که هنوز کسی خطر جنگ نرم را جدی نگرفته بود، نسبت به شبیخون فرهنگی هشدار دادند. سال پیش هم در همین روزها بود که گلایه رهبر معظم انقلاب از ولنگاری فرهنگی، در صدر خبرها قرار گرفت اما همچنان داستان کم‌کاری نهادهای فرهنگی، از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته تا وزارت ارشاد ادامه پیدا کرد تا اینکه رهبر انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان از تعبیری مهم در اقدامات فرهنگی استفاده کردند و فرمودند: «همه هسته‌های فکری و فرهنگی و علمی و جهادی هر کدام کار کنند؛ مستقل آتش به اختیار باشند. البته قرارگاه مرکزی دستور می‌دهد اما چنانچه قرارگاه مرکزی اختلال دارد، شما افسران جنگ نرم، آنجا آتش به اختیارید».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگارانه؛,

به راستی امروز کشور با چه خطر پنهان بزرگی رو به روست که توجه شهید محسن حجی از شهدای مدافع حرم را جلب کرده است  که همسر وی  دست نوشته ای از این شهید  والامقام در رابطه با جنگ نرم  را به رویت رهبری انقلاب رساند  که به شرح ذیل می باشد.

,

جنگ جنگ است چه سخت باشد و چه نرم…

,

عده ای را با جسمشان می کشند و عده ای را با فرهنگ شان…

,

هشت سال زدند و زدند و زدند…

,

خواستند ریشه اسلام را بزنند، بیشتر رشد کرد…

,

چندین سال است از شاخ و برگ ها  شروع کرده اند؛ کمر بسته اند کل درخت را بسوزانند…

,

از جنگ نرم غافل نشوید….

,

جنگ نرم، مَرد می خواهد…محکم و استوار…شاید گلوله و ترکشی نباشد، اما…

,

طوری ذهنت را هدف گرفته اند که هواست نباشد خوردی.

,

اگر فشنگت بزنند می شود الگو، مایه افتخار ؛ اما اگر نیرنگت بزنند چه…؟

,

خواهرم، برادرم…خیلی حواست به سنگرت باشد،چادرت، غیرتت، ایمانت، درست همه و همه را هدف گرفته اند…همه را …

,

دشمن جنگ نرم را از جنگ سخت جدی تر گرفته است…مبادا تو به بازی بگیری که باخته ای…

,

فرهنگ تو، ایمان تو، عقیده تو، همه و همه برای توست و دشمن فقط به فکر گرفتن آن از توست…

,

ایمانت را ازت بگیرد چه چیز دیگری داری؟…

,

خیلی حواست باشد

,

دشمن تو جلوی خدای خودش ایستاد چه برسد به تو….

,

جنگ نرم، جنگ نرم، جنگ نرم…را جدی بگیرید…

,

, ,

امروز پس از گذشت ۳۷ از انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله تحمیلی که از آن با دفاع مقدس یاد می کنیم دشمنان این نظام اسلامی به این نتیجه رسیده اند که دیگر نمی توان با جنگ سخت بر  این خاک پر خون سیطله پیدا کرد و بر آن غلبه کرد پس طرح ریزی نوع دیگری از جنگ را کرده اند که از آن می توان با عنوان جنگ نرم یا جنگ فرهنگی یاد کرد.

,

دشمنان به این یقین رسیده اند که دیگر با تبر تیز نمی توان این درخت تنومند انقلاب را از پای درآورد و سعی می کنند با با موریانه رخنه در جان این درخت انداخته و ان را از داخل بپوسانند که بتوانند با یک انگشت آن را به زمین بیندازند؛ آن موریانه ها همان جنگ نرم دشمن است چرا که به آرامی کار خود را می کنند و در کوتاه مدت صدمات وارده از آن مشخص نیست؛ در این نوع جنگ هدف اصلی قشر جوان جامعه است و دشمن در نظر دارد با نفوذ در ذهن جوانان، این قشر پر شور ، فعال و کارآمد جامعه را از کار بیندازد و از آن اهداف اصلی تعالی و رشد منحرف کند.

,

جنگ فرهنگی تصرف اندیشه و فکر مردم است که امروز هدف دشمن نیز تصرف فکر و اندیشه جوانان اسلامی است و تنها راهکار برای نابودی دشمن کارهای تبلیغی درست است.

,

تفاوتی که جنگ نرم با جنگ سخت دارد در نامحسوس بودن آن است و در حال حاضر جنگ نرم بین اسلام و نظام سلطه و فرقه های انحرافی چون وهابیت است که در فضای مجازی هم وجود دارد.

,

اگر امروز سلیقه نسل جوان را شناختیم و نیازهایش را ارزیابی کردیم می توانیم متناسب با روحیات آنها محتوای فرهنگی تولید کنیم و اگر این امر را نادیده گرفتیم محکوم به شکست هستیم که موارد آن در بسیاری بازی‌های رایانه ای و تولیدات فرهنگی که امروز در مغازه ها خاک می خورند، دیده می‌شود.

,

تولیدات فاخر فرهنگی باید متناسب با نیاز جوانان و همچنین مطالبات آنها ارائه شود تا از یک استقبال خوب عمومی برخوردار شود ، برای اینکه در حوزه رسانه بخواهیم تولیدات فاخر فرهنگی خودمان را با ریشه‌های سبک زندگی اسلامی تبیین کنیم نیازمندیم تا ابتدا مطالبات نسل جوان و سلیقه او را بشناسیم و محتوایی تولید کنیم که او بپسندد اما متاسفانه بسیاری از نهادهای فرهنگی ما محتوایی تولید می‌کنند که خودشان می پسندند و در نگاه خودشان مطلوب است اما باید دید نسل جوان چه می خواهد.

,

دشمنان در زمینه هجمه فرهنگی به خصوص از طریق رسانه پیشرفت‌های فراوانی کسب کرده اند چرا که با برنامه ریزی برای تک تک آحاد جامعه پیش می روند لذا باید با هوشیاری تمام، پادزهر این هجمه را بسازیم.

,

نسل آینده ساز ایران اسلامی امروز در دوگانگی بین فرهنگ اسلامی و دینی و همچنین مدرنیته غربی که توسط غول های رسانه ای استکبار جهانی ارائه می‌شود قرار دارد لیکن لحظه ای غفلت می تواند جوان ما را به آن سمت و سو سوق دهد.

,

جامعه بدون فرهنگ جامعه ای مرده به حساب می آید هرجایی را که در جامعه یاد، فرهنگ، اندیشه و آرمان شهید مطرح شد آن جامعه احیاشده است زیرا شهدا زنده‌اند و نام و یاد شهدا موجب هدایت جامعه می‌شود زیرا یاد و نام آن‌ها مانند عطری است که بوی آن فضای جامعه را می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه