اخبار داغ

ثبت رکوردی تاریخی در دولت روحانی؛

بازداشت برادر رییس جمهور تا بازداشت برادر معاون اول/ در دولت "راستگویان" چه می گذرد؟

بازداشت برادر رییس جمهور تا بازداشت برادر معاون اول/ در دولت "راستگویان" چه می گذرد؟
در چند ماه اخیر برادر رئیس جمهور و نیز برادر معاون اول دولت به دلیل اتهامات مالی بازداشت شده اند. موضوعی که در هیچ کدام از دولت های تاریخ انقلاب سابقه نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یادداشت اختصاصی مرآت- در این دولت پسرخاله و پسرعمه نداریم! این بخشی از سخنان حسن روحانی (فریدون) در روزهای نخست آغاز دولت یازدهم در سال 92 بود. شبیه این اظهارات نیز به کرات در 4 سال گذشته  از سوی معاونین و نزدیکان رئیس جمهور بیان شده است اما واقعیت امر چیز دیگری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

گذشته از انتصاب ده ها نفر از نزدیکان رئیس جمهور و برخی مدیران ارشد دولت در عالی ترین سطوح کشور (مشاهده کنید)،  فقط در چند ماه گذشته برادر رئیس جمهور و نیز برادر معاون اول دولت به دلیل اتهامات مالی بازداشت شده اند. موضوعی که در هیچ کدام از دولت های تاریخ انقلاب اسلامی سابقه نداشته است.

, مشاهده کنید,

25 تیرماه سالجاری بود که حسین فریدون برادر رئیس جمهور به اتهامات مالی بازداشت و روانه زندان شد، هرچند یک روز بعد با تامین وثیقه ای 50 میلیارد تومانی از سوی تعدادی از اعضای کابینه از زندان آزاد شد. بازداشت حسین فریدون در حالی انجام شد که پیش از آن بسیاری از رسانه ها و حتی برخی از مقامات قضایی نظیر قاضی سراج رئیس سازمان بارزسی کل کشور از نقش پررنگ وی در انتصاب برخی از مدیران نظام بانکی کشور خبر داده بودند.

,

این برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی بود که برادر یک رئیس جمهور در زمان ریاست جمهوری وی بازداشت می شد. این رکورد تاریخی اما در 14 مهرماه سال جاری با بازداشت مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی شکست و به رکوردی دست نیافتنی در دولتهای جمهوری اسلامی تبدیل شد.

,

اسحاق جهانگیری نیز در 4 سال گذشته مانند رئیس خود بارها از ضرورت مقابله با فساد سخن گفته بود. معاون اول دولت روحانی در جریان مناظرات ریاست جمهوری 96 در خصوص طرح برخی اتهامات علیه اطرافیان خود مدعی شده بود هرکس سندی علیه وی و نزدیکانش دارد منتشر کند.

,

جالب آنکه جهانگیری چند روز پس از بازداشت برادرش در صفحه رسمی خود این بازداشت را "قابل پیش بینی" عنوان کرد! اینکه معاون اول دولت بر اساس چه چیزی بازداشت برادر خود را پیش بینی می کرده است نیز در جای خود قابل تامل و بررسی است.

,

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت که خود نیز در جریان مناظرات انتخابات اخیر به دریافت 385 متر زمین در حوالی میدان ونک تهران به قیمت هر مترمربع 140 هزار تومان در سال 78 متهم شده بود (مشاهده اسناد) اما هیچ گاه پاسخ روشنی به انتشار این اسناد در رسانه ها نداد.

, مشاهده اسناد,

از سویی دیگر رسانه های زنجیره ای نزدیک به دولت که ادعای مبارزه با فساد آنها گوش فلک را کرده است در برخوردی دوگانه با موضوع فساد، به طور هماهنگ سر خود را زیر برف کردند و با طرح موضوعات فرعی، اجازه برجسته شدن اتهامات گسترده مالی اطرافیان عالیترین مقامات دولت راستگویان را در افکار عمومی ندادند.

,

به نظر می رسد این رکورد بی سابقه نیز مانند بسیاری از دستاوردهای دیگر دولت روحانی نظیر عبورهای چندباره از رکود، افزایش شدید نقدینگی و ده ها چالش دیگر تا سالها به نام دولت "راستگویان" ثبت شود و دولت های آینده نتوانند این افتخارات را از آن خود کنند!

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه