اخبار داغ

مشکلات افتر از زبان دهیار روستا؛

اعتبارات روستا پاسخگوی حل مشکلات مردم نیست/ عوارض معادن و کارخانجات افتر به دهیاری اختصاص یابد

اعتبارات روستا پاسخگوی حل مشکلات مردم نیست/ عوارض معادن و کارخانجات افتر به دهیاری اختصاص یابد
رئیس شورای اسلامی روستای افتر گفت: اعتبارات اختصاص یافته به روستاها غالبا پاسخگوی تنها 50 درصد برنامه هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، برخی روستاها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که سرانجام و در صورت برطرف نشدن آن ساکنان آن را نه به اختیار و از سر تمایل و اشتیاق بلکه به اجبار آنها را از خانه و زادگاهشان دور کرده و مجبور به مهاجرت به شهر می کند که صدالبته این مهاجرت و کوچ  از روستا به شهر نیز خود مشکلاتی دیگر را هم برای روستانشینان و هم برای شهرنشینان به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در این گزارش، خبرنگار ما به مشکلات افتر از توابع شهرستان سرخه پرداخته و به همین منظور به سراغ محمدحمیدی دهیار این روستا رفته است.

,

افتر در 15 کیلومتری شهرستان سرخه واقع شده است؛ این روستا در سرشماری انجام شده در سال 95، یکهزار و 200 نفر جمعیت دارد. 350 خانوار در افتر ساکن هستند و شغل غالب ساکنان آن دامداری و کشاورزی است.

,

, ,

عوارض معادن و کارخانجات افتر به دهیاری اختصاص یابد

, عوارض معادن و کارخانجات افتر به دهیاری اختصاص یابد,

محمد حمیدی دهیار روستای افتر در ابتدا به جاذبه های گردشگری و توریستی افتر اشاره کرد و با بیان اینکه این روستا قدمتی تاریخی دارد، گفت: زیرساخت هایی همچون پلیس راه، پاسگاه نیروی انتظامی، پاسگاه محیط زیست، پایگاه هلال احمر، پایگاه اورژانس، پایگاه هواشناسی، جایگاه سوخت، شرکت حمل و نقل، کارخانجات و معادن متنوع و فعال در این روستا مستقر هستند.

,

وی با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته به روستاها غالبا پاسخگوی تنها 50 درصد برنامه هاست، اظهار داشت: یکی از راهکارهای جذب سرمایه و حل مشکلات این است که عوارض کارخانجات و معادن متنوع و فعالی که در این روستا هستند به دهیاری اختصاص یابد تا بتوان از آن طریق به مسائل و مشکلات موجود به نحو بهتری رسیدگی کرد.

,

آب قنات کشاورزی از دیگر مشکلات روستای افتر است

, آب قنات کشاورزی از دیگر مشکلات روستای افتر است,

حمیدی تصریح کرد: آب قنات کشاورزی، عدم فعالیت نانوایی در روستا، نامناسب بودن آسفالت معابر بافت قدیم روستا و عدم جدولگذاری و آسفالت شهرک جدید از دیگر مشکلات روستای افتر و ساکنان آن است.

,

وی بیان داشت: نقص در فعالیت سرویس ایاب و ذهاب نیز از جمله مشکلاتی بوده که ساکنان با آن مواجه بوده اند که البته الان 80 درصد آن حل شده است و امیدواریم این مسئله نیز به زودی مرتفع شود.

,

دهیار روستای افتر عنوان کرد: در خصوص آب کشاورزی در حال دریافت مجوز استخر ذخیره آب هستیم و برای آسفالت معابر نیز تقاضای قیر رایگان داده ایم و پیگیری ها در خصوص این مشکلات در حال انجام و بررسی است.

,

, ,

دست انداز در مسیر احداث مجتمع خدمات رفاهی!

, دست انداز در مسیر احداث مجتمع خدمات رفاهی!,

حمیدی بیان داشت: مشکلاتی بر سر احداث یک مجتمع خدمات رفاهی در روستای افتر وجود دارد که حل آن ها در حال پیگیری است و اگر این مجتمع احداث شود به تبع آن شاهد اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت ساکنان روستا به شهر خواهیم بود.

,

وی خاطرنشان کرد: در اواخر اسفندماه 95 دستگاه دیجیتال در افتر نصب شد و هم اکنون مردم می توانند شاهد همه کانال ها و شبکه های تلویزیونی باشند. این مسئله یعنی عدم وجود دستگاه دیجیتال از معضلات اصلی روستا بود که خوشبختانه مرتفع شده است.

,

روستانشینان ازکمبود فضاها و امکانات ورزشی رنج می برند

, روستانشینان ازکمبود فضاها و امکانات ورزشی رنج می برند,

یکی از ساکنان روستای افتر در گفت و گو با خبرنگار مرآت می گوید: همواره مشکلاتی که نوجوانان و جوانان با آن مواجه هستند نبود و یا کمبود فضاها و امکانات ورزشی است که همین امر رنجش خاطر روستانشینان را سبب شده است.

,

وی بیان داشت: البته روستای ما افتر دارای سالن ورزشی هست اما امکانات موجود در روستا بسیار  کم است و خود بنده به عنوان یک جوان در ایام اوقات فراغتم سرگردان هستم و سرانجام این سرگردانی برای بنده و امثال من که در روستاها ساکن هستند خریدن سختی راه و رفتن به شهر برای استفاده از امکانات بیشتر و بهتر است که اگر همانها در روستایمان وجود داشت می توانستیم به راحتی از آن بهره مندشویم.

,

, ,

این فرد ساکن روستای افتر از دیگر مشکلات را برگزاری تعداد انگشت شمار مسابقات ورزشی در روستا عنوان کرد که در طول یک سال یک الی دو بار مسابقات برگزار می شود و علت آن را عدم برنامه ریزی مناسب عنوان کرد.

,

وی در پایان از مسئولان درخواست کرد که به فکر اشتغال همین تعداد اندک جوانان و نوجوانانی باشند که در حال حاضر در روستاها هستند و هنوز به فکر مهاجرت نیافتاده اند؛ در روستای ما اگر مجتمع خدمات رفاهی مشکل احداثش برطرف شود به تبع بسیاری از جوانان صاحب شغل خواهند شد علاوه بر اینکه به نوبه خود رفاه را نیز برای ساکنان روستا به ارمغان می آورد.

,

امید است که با پیگیری های مسئولان مشکلات این روستای شهیدپرور برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه