اخبار داغ

رئیس یگان حفاظت امور اراضی استان اردبیل خبر داد؛

رفع تصرف 150 هزار متر مربع از اراضی استان اردبیل

رفع تصرف 150 هزار متر مربع از اراضی استان اردبیل
رئیس یگان حفاظت امور اراضی استان اردبیل گفت: از اول سال جاری تا به امروز 150 هزار متر مربع از اراضی تصرف شده بود که با هماهنگی دستگاه قضایی از متصرفین خلع ید و رفع تصرف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، سرهنگ فرهاد احدی رئیس یگان حفاظت امور اراضی استان اردبیل در جلسه معارفه رئیس یگان حفاظت شهرستان مشگین‌شهر گفت: در استان اردبیل 6 هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که نیاز به حفاظت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

وی افزود: از اول سال جاری تا به امروز 150 هزار متر مربع با هزینه 62 میلیارد ریال از اراضی تصرف شده بود که با هماهنگی دستگاه قضایی از متصرفین خلع ید و رفع تصرف شده است.

,

 

,

وی افزود: یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی از هشت ماه پیش در استان استقرار یافته و در شهرستان‌های استان نیز یکی پس از دیگری در حال معارفه مسئولین یگان هستیم تا اراضی شهرستان‌ها نیز حفظ شود.

,

 

,

وی با اشاره به تشکیل سازمان ملی زمین و مسکن در وزارتخانه راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: درحال حاضر شهرستان مشگین‌شهر از نظر تصرف غیرقانونی اراضی دولتی در مقایسه با سایر شهرستان های استان اردبیل از جایگاه شایسته ای برخورد دار است.

,

 

,

صفری مسئول امور اراضی اداره راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در این شهرستان نزدیک به 300 هکتار از اراضی ملی اختلاس صورت گرفته است که نیاز به پیگیری و دریافت این اراضی است.

,

 

,

وی افزود: با راه اندازی یگان حفاظت اداره شهرسازی در شهرستان‌ها جلوی بسیاری از سوء استفاده کنندگان از اراضی ملی گرفته خواهد شد چرا که در سال گذشته باند سند سازی اراضی ملی در استان شناسایی و تحویل مراجع قضایی شد.

,

 

,

صفری در خصوص زمین‌های موقوفی صدرالدین گفت: ما آماده توافق و حل مشکلات زمین‌ها وقفی صدرالدین نیز هستیم تا این مشکل نیز به نحو احسن مدیریت شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: زمین‌هاب وقفی صدرالدین در سال‌های گذشته که اراضی بود وقف شده و اکنون این زمین‌ها در مرکز شهر قرار گرفته و نزدیک به یکصد نفر در این زمین‌ها اسکان یافته و مشغول کار هستند.

,

 

,

 میر علی رحیمی زاد فرماندار مشگین‌شهر نیز با بیان اینکه در این شهرستان مشکلات زیادی وجود دارد گفت: در این شهرستان طرح‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی به سختی پیش می‌رود در حالی که در سال‌های گذشته اراضی ملی به صورت وسیع و گسترده واگذار شده بودن اینکه اشتغال زایی در آن صورت گیرد.

,

 

,

وی با اظهار امیدواری از تعیین مسؤل حفاظت از اراضی دولتی در شهرستان گفت: انتظار می‌رود مسئول حفاظت اراضی شهرستان هماهنگی لازم با ادارات و دستگاه قضایی در رابطه با حفاظت از اراضی دولتی و جلوگیری از تعرض و تصرف متصرفین و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در راستای حفظ اراضی دولتی داشته باشد.

,

 

,

در پایان این جلسه طی حکمی سید ناصر احمدی به عنوان مسؤل حفاظت از اراضی دولتی شهرستان مشگین‌شهر معرفی شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه