اخبار داغ

خبرگزاری شین هوا اعلام کرد

شدت گرفتن درگیری‌ بین نیروهای پلیس و مسلمانان چین

شدت گرفتن درگیری‌ بین نیروهای پلیس و مسلمانان چین
خبرگزاری شین هوا در خبری اعلام کرد که در سحرگاه 28 ژوییه، یک حمله تروریستی خشونت آمیز در شهرستان شاچو منطقه خودمختار و مسلمان نشین سین ین جیانگ، رخ داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا ؛خبرگزاری شین هوا در خبری اعلام کرد که در سحرگاه 28 ژوییه، یک حمله تروریستی خشونت آمیز در شهرستان شاچو منطقه خودمختار و مسلمان نشین سین ین جیانگ، رخ داده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

شین هوا مدعی شده که یک گروه تروریستی با در دست داشتن سلاح سرد همچون کارد و تبر به حکومت و کلانتری بخش شیهو حمله کردند. همچنین تعدادی از آن ها به بخش هوان دی گریخته و در سر راه خود به وسایل نقلیه عمومی آسیب رسانده و آن‌ها را به آتش کشانده‌اند.

,

این خبرگزاری همچنین ادامه داده که بر اثر این حمله ده ها نفر از کشته و زخمی شده و  1 دستگاه خودرو نیز آسیب دیده و 6 دستگاه دیگر نیز به آتش کشیده شده‌اند.

,

این رسانه خبری افزوده است: طبق نتیجه بررسی اولیه ، این حمله قهرآمیز و تروریستی از پیش سازماندهی یافته بوده و اکنون پلیس همه تلاش خود را برای اکتشاف این پرونده به کار گرفته است.

,

اما نکته قابل توجه اینست که پلیس چین در حالی این حملات را از پیش برنامه ریزی شده و مرتبط با گروهای مسلمان و جدایی طلب می‌داند که هیچ گونه مدرکی دال بر اثبات ادعاهایش ارائه نکرده است.

,

همچنین لازم به توضیح است که  بیشتر این حملات با سلاح سرد مانند شمشیر و چاقو و ...  و پراکنده انجام گرفته است و نمی‌توان آن را حمله تروریستی و از قبل برنامه ریزی شده دانست.

,

هرچند که جزییات این حادثه تقریبا به دلیل سانسور شدید رسانه‌ای به طور کامل و صریح منتشر نشده اما به نظر می‌رسد در پشت این ادعاها، دولت  چین در حال برنامه ریزی برای اعمال فشار و محدویت های بیشتری برای مسلمانان ایغور ساکن استان سین کیانگ است.

,

بنابراین متصور است که دولت چین به منظور اعمال فشار بیشتر بر مسلمانان باهدف منزوی کردن بیش از پیش آنان، از این حادثه سو استفاده کرده و ضمن تحریف خبر، منشا بروز این حادثه را به مسلمانان نسبت داده است.

,

گفته می‌شود این حمله بعد از خشونت های سال 2009 شدیدترین نوع درگیری بین نیروهای پلیس و مسلمانان ایغور بوده است.

,

پایان پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه