اخبار داغ

درد دل های وزیر بهداشت با پدران

درد دل های وزیر بهداشت با پدران
وزیر بهداشت گفت: خانواده‌هایی که تک فرزند هستد خیلی ریسک می‌کنند، بزرگترین سرمایه هر انسان فرزند اوست و باعث تأسف است که کسی از این نظر کم توان و کم سرمایه باشد، من هم فکر نمی‌کردم که یک فرزندم را از دست بدهم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، حسن قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با فارس درباره موضوع جمعیت گفت: به نظر من بهتر است هر خانواده ایرانی 3 فرزند داشته باشد، این را به عنوان یک پدر می‌گویم نه به عنوان وزیر بهداشت، یک مسئول و از این حرفها زیرا خود من هم در این مورد مصیب دیده‌ام.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی ادامه داد: روزگاری من هم دانشجو بودم و مانند خیلی از مردم فکر می‌کردم فرزند بیشتر برای خانواده مشکل ایجاد می‌کند اما بعدها متوجه شدم که اشتباه می‌کردم. حالا امروز من مشکل اقتصادی ندارم اما در خانواده مان هم افراد زیادی هستند که وضعیت مرا ندارند اما فرزندانشان بزرگ شدند و الان افراد موفقی هستند.

وزیر بهداشت گفت: توی زندگی اتفاقات زیادی پیش می‌آید، من هرگز تصور نمی‌کردم که یک بچه ام را در سنین کودکی از دست بدهم، این برای من یک مصیب بزرگ بود، کسانی که تک فرزند هستند، حتی خانواده هایی که 2 فرزند دارند، خیلی ریسک می‌کنند، اگر بعد خدای نکرده توی زندگی شان مصیبتی پیش بیاید، تمام زندگی شان را باخته‌اند و از دست داده‌اند، آنچه من در مورد جمعیت و تعداد فرزندان می فهمم این است.

هاشمی افزود:‌ بزرگترین سرمایه هر خانواده بچه اوست، این را از این جهت می‌گویم که بالاخره من در شرایطی نیستم که در بقیه زمینه ها محتاج باشم، ولی فکر می‌کنم که همه سرمایه یک انسان بچه اوست، که از آدم می‌ماند، حالا هر چقدر هم که از مال دنیا داشته باشیم مهم نیست.

وی به خبرنگار فارس گفت: خیلی مایه تأسف است که آدم در قسمتی که مربوط به خودش است و سرمایه اصلی زندگی اوست، کم سرمایه باشد، اگر بتوانیم این موضوع را صادقانه به مردم بگوییم و صحیح منتقل کنیم من معتقدم که جامعه می‌پذیرد، به زور و اجبار نیست.

وزیر بهداشت اضافه کرد: البته در مورد کسی که در این زمینه تخلف می‌کند و منجر به این می‌شود که خانواده‌ها دچار مشکلات روحی و جسمی شوند باید مطابق قانون با آ‌نها برخورد کنیم. البته در مورد قانونی که در مجلس مطرح شده و برای برخی کارها مثل سقط جنین و وازکتومی مجازات در نظر گرفته‌اند من درست نمی‌دانم منظورشان پدر و مادر هم هست یا فقط کادر پزشکی مد نظر است.

وی گفت: به طور کلی آنجاهایی که آسیبی به کسی وارد می‌شود، هر کسی که باشد اعم از کادر پزشکی و هر کس دیگری که باشد باید با او برخورد کنیم. این را به طور عام می‌گویم، حتی گاهی حکومت و دولت هم وارد آسیب به مردم می‌شوند مانند موضوع آلودگی هوا و غیره.

هاشمی افزود: در مورد افزایش جمعیت من فکر می‌کنم که ما چاره‌ای نداریم جز اینکه اقناعی جلو برویم. برداشت من این است، توصیه بزرگان دین هم همین است، اگر این اتفاق بیفتد، مشکل بر طرف می‌شود، با شناختی که من از مردم دارم، اگر مردم احساس خطر کنند، مطمئن باشید هیچوقت دولت را تنها نمی‌گذارند.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید از این مسیر جلو برویم به خصوص اینکه ما به رشد جمعیتی احتیاج داریم که مولد باشد و اگر بخواهیم جمعیت افراد مولد جامعه بالا برود و تعدادشان زیاد شود، افرادی که عمدتاً در طبقه تحصیلکرده هستند، طبیعی است که باید با زبان مدارا و منطق صحبت کنیم.

حسن قاضی زاده هاشمی هم اکنون3 فرزند دارد و یک فرزند خود را سالها پیش در سنین کودکی از دست داده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه