رئیس اورژانس تهران با اعلام کاهش مزاحمین تلفنی اورژانس گفت: چالش اورژانس در جال حاضر مزاحمین تلفنی نیستند بلکه مسئله زمان امداد رسانی است که برای حل آن راهاندازی اورژانس ریلی در دست بررسی است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا بهنقل از رسانه خبری سلامت سپید پوش،دکتر اسدالله موسوی، رئیس اورژانس تهران در نشست خبری که بعدازظهر امروز در این سازمان برگزار شد در ارتباط با مراسم اربعین در تهران و راهپیمایی «جاماندگان اربعین» اظهار داشت: سازمان اورژانس تهران، مانند سال گذشته در روز اربعین و در مراسم راهپیمایی که از میدان امام حسین علیهالسلام به سمت حرم حضرت عبدالعظیم علیهالسلام برگزار میشود، آماده خدمترسانی خواهد بود؛ بهنظر میرسد بهدلیل اطلاعرسانی بیشتر به مردم، استقبال استان از این مراسم نسبت به سال قبل بیشتر باشد که خوشبختانه بهدلیل اضافه شدن ناوگان موتوری و نیز تعداد 67 دستگاه آمبولانس، آمادگی لازم را برای پوششدهی کامل مراسم خواهیم داشت.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رسانه خبری سلامت سپید پوش,* کاهش مزاحمین تلفن از 3هزار تماس به 700 تماس در سه سال گذشته
, * کاهش مزاحمین تلفن از 3هزار تماس به 700 تماس در سه سال گذشته, * کاهش مزاحمین تلفن از 3هزار تماس به 700 تماس در سه سال گذشته,موسوی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره مزاحمتهای تلفنی اورژانس عنوان کرد: آمار مزاحمین تلفنی ما در سه سال اخیر از ۳ هزار تماس در روز به روزانه 700 تماس رسیده است، این در حالی است که تعداد تماسهای واقعی (بدون تماسهای تکراری) در این مدت از 5 هزار تماس در روز به 11 هزار تماس افزایش پیدا کرده است؛ که این نشاندهنده بالا رفتن فرهنگ جامعه در خصوص استفاده از خدمات اورژانس است و مردم امروز با همت رسانهها و همچنین حضور بیشتر و پررنگتر نیروهای اورژانس در سطح شهر، اهمیت این سازمان و نقش آن را بهتر و بیشتر درک کردند؛ باید یادآوری کنم که طبق قانون مجازات هر کسی در جامعه مانع ارائه خدمات قانونی به دیگران شود، مجرم شناخته میشود و طبیعتاً برای مجرمین، مجازاتهای در نظر گرفته شده است.
,* ترافیک بزرگترین چالش اورژانس تهران
, * ترافیک بزرگترین چالش اورژانس تهران, * ترافیک بزرگترین چالش اورژانس تهران,رئیس اورژانس کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود، مشکل ترافیک را مهمترین چالش نیروهای اورژانس دانست و افزود: در حال حاضر تعداد ماموریتهای واقعی در استان تهران به 2 هزار در روز رسیده است این در حالیکی است که ظرفیت انجام ماموریت برای این سازمان 2 برابر این تعداد است، بنابراین در حال حاضر مشکل تعدد تماس نیست، بلکه چالش اصلی اورژانس، زمان امدادرسانی است که به دلیل ترافیک هنوز نتوانستیم به زمان 8 دقیقه استاندارد برسیم؛ اقدامات خوبی برای حل این مشکل انجام شده است که اضافه شدن ناو موتوری به اورژانس یکی از آنهاست و دستاورد آن رسیدن به زمان استاندارد برای یک سوم از ماموریتها بود.
,وی ادامه داد: بیشترین تماسها در ساعات ترافیک و در بازه زمانی 10 صبح تا 2 بعدازظهر و 6 عصر تا 11 شب دریافت میشود و به دلیل ترافیک در این ساعات، موفق نشدیم در خصوص رسیدن به استاندارد زمانی 8 دقیقه پاسخگو باشیم؛ در حال حاضر زمان ماموریت بای موتورلانسها 11 دقیقه و برای آمبولانسها 19 دقیقه است؛ برای حل این مشکل، اقداماتی در حال انجام است که گسترش و تنوع در اورژانس هوایی و نیز راهاندازی اورژانس ریلی از آن جملهاند.
,,
* اضافه شدن اورژانس ریلی به سیستم امداد پیشبیمارستانی در آینده نزدیک
, * اضافه شدن اورژانس ریلی به سیستم امداد پیشبیمارستانی در آینده نزدیک, * اضافه شدن اورژانس ریلی به سیستم امداد پیشبیمارستانی در آینده نزدیک,موسوی در ارتباط با اورژانس ریلی گفت: در بحث بحران و حوادث جمعی که قرار باشد تعداد زیاد مصدوم و نیرو، یا حجم بالای تجهیزات را انتقال دهیم، با شرکت بهرهبرداری مترو و همچنین شرکت زیرساخت مترو تعاملاتی را انجام دادیم و این دو شرکت مکلف به ارائه برخی خدمات و همکاریها دراین زمینه شدند؛ شرکت بهرهبرداری مترو مکلف به تامین واگن و لوکوموتیو مخصوص اورژانس شد و قرار شد شرکت زیرساخت مترو، تعدادی از بیمارستانها را که در نزدیکی خطوط مترو هستند به شبکه ریلی شهری وصل نماید؛ هم چنی استفاده از بالگردهای کم حجم و سرعت بالا، در ابعاد موتورسیکلت، که قابلیت فرود در هر جایی را دارند نیز از طرحهای در حال بررسی است.
,انتهای متن/ م
]
ارسال دیدگاه