اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل مطرح کرد؛

فعالیت نامناسب هیئت امنای یکی از بقاع شهرستان/ تصمیم‌گیری پیرامون این بقعه بر عهده سازمان است

فعالیت نامناسب هیئت امنای یکی از بقاع شهرستان/ تصمیم‌گیری پیرامون این بقعه بر عهده سازمان است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل پیرامون حاشیه های ایجاد شده در یکی از بقاع متبرک شهرستان گفت: زمین‌هایی در این امامزاده به عنوان معوض زمین‌های اوقافی وجود داشته که حکم آن مانند زمین‌های وقفی است و قابلیت فروش ندارند ولی به فروش رسیده و در امامزاده هزینه شده که برگرداندن آن به یک میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخطب شکن؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل دیروز در نشست شورای شهر آران و بیدگل با حضور نمایندگان مردم حاضر شد و در مورد فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل توضیحاتی ارائه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

حجت الاسلام ولی الله روان اوقاف را از ارکان شهر خواند و عنوان کرد: از نظر قانونی تمامی اماکن مذهبی در اشراف و زیر نظر اوقاف و امور خیریه قرار می گیرند.

,

وی در مورد حاشیه‌های به وجود آمده درباره هیأت امنای یکی از امام‌زادگان شهرستان با بیان این که هیأت امنای بقاع متبرکه انتخابی نیستند و در کمیسیونی با حضور امام جمعه شهرستان، نماینده اوقاف و… تعیین می شوند تصریح کرد: در این امامزاده مدارک و اسناد معتبری وجود دارد که نشان می دهد نظم لازم در امور حاکم نبوده و در مواردی مسائل شرعی رعایت نشده است.

,

وی با بیان این که در وقف به جز قانون مسائل شرعی هم باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد: زمین‌هایی در این امامزاده به عنوان معوض زمین‌های اوقافی وجود داشته که حکم آن مانند زمین‌های وقفی است و قابلیت فروش ندارند ولی به فروش رسیده و در امامزاده هزینه شده که برگرداندن آن به یک میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل تاکید کرد: در این امامزاده به دنبال حفظ نظم و آرامش هستیم و تصمیم گیری به عهده سازمان خواهد بود و از سطح اختیار اوقاف شهرستان خارج است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه