اخبار داغ

در نشست رفع موانع شهری برای معلولان و سالمندان مطرح شد؛

لزوم برنامه ریزی شهری برای حمایت از معلولان اصفهان/ ۱۲ آذر بهترین زمان برای معرفی جامعه معلولان است

لزوم برنامه ریزی شهری برای حمایت از معلولان اصفهان/ ۱۲ آذر بهترین زمان برای معرفی جامعه معلولان است
نشست رفع موانع شهری برای معلولان و سالمندان به میزبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و با حضور مدیران شهری و استانی، نهادهای مدنی و نمایندگان جامعه معلولان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛نایب رئیس شورای شهر اصفهان  در نشست رفع موانع شهری برای معلولان و سالمندان، اظهار کرد: یکی از نمادهای شهر خوب، خوشحالی شهروندان است، اگر شرایط شادی مردم فراهم شود به طور یقین رسالت خود را انجام داده‌ایم و از جمله اقشاری که ما نسبت به آن ها ماموریت داریم معلولانی با انواع مختلفی از معلولیت هستند که باید برای آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

علیرضا نصر اصفهانی افزود: 40 سال پیش در رویکردهای جهانی سازمان ملل گفته شده که دنیا باید به شکلی ساخته شود که یک معلول به طور مستقل و بدون وابستگی به دیگران بتواند در شهر، محافل و مجالس حضور پیدا کند و در این زمینه ماموریت کاملاً مشخص است.

,

لزوم برنامه ریزی شهری برای حمایت از معلولان
وی ادامه داد: این ماموریت در دو بخش اشاره می‌شود، نخست اینکه باید شرایط زندگی امیدوارانه برای معلولان فراهم شود و دوم اینکه مباحث پیشگیرانه باید مورد توجه قرار گیرد، به این ترتیب معلولان در شهر از نقشی برخوردار خواهند شد و آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا می‌کند.

, لزوم برنامه ریزی شهری برای حمایت از معلولان, لزوم برنامه ریزی شهری برای حمایت از معلولان,
,

وی گفت: سالیانه در بودجه تقریبا بین 200 الی 300 میلیون تومان در هر منطقه مبلغی تحت عنوان مناسب سازی شهر برای معلولان و سالمندان و جانبازان اختصاص داده‌ایم که در مجموع بالغ بر سه میلیارد تومان بوده است.

,

وی با اشاره به فعالیت پویش مردمی ترافیک در این زمینه گفت: اقدامات انجام شده باید استمرار داشته باشد و در این صورت به نتایج خوبی خواهیم رسید که در همین زمینه می‌توانیم پویشی در ارتباط با مراقبت‌ها و مواظبت‌هایی که در زمینه‌های مختلف مرتبط با جامعه معلولان نیاز است ایجاد و دنبال کنیم.

,

12 آذر بهترین زمان برای معرفی جامعه معلولان است
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت‌های ستاد مناسب سازی استان با حضور استاندار، شهردار و سایر مسئولان استانی اظهار کرد: 35 الی 37 درصد معابر و دستگاه‌های اداری ما مناسب سازی شده‌اند و به این ترتیب در کشور در تراز عالی قرار گرفته‌ایم.

, 12 آذر بهترین زمان برای معرفی جامعه معلولان است, 12 آذر بهترین زمان برای معرفی جامعه معلولان است,
,

سعید صادقی، با اشاره به حضور در جشنواره شهید رجایی گفت: این جشنواره هر ساله برگزار می‌شود و 20 امتیاز دارد، براساس ارزیابی‌های انجام شده مشخص شد که بسیاری از ادارات حداقل شرایط ورود معلولان را ندارند.

,

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت تشکل‌ها و انجمن‌های معلولان از امتیازات مثبت اصفهان است، گفت: معلولان ما نیازمند ترحم نیستند بلکه نیازمند تامل هستند و این جلسه نیز در همین راستا تشکیل شده است.

,

صادقی با اشاره 12 آذر روز معلولان بیان کرد: این روز بهترین زمان برای معرفی جامعه معلولان است.

,

وی ادامه داد: 120 هزار نفر از معلولان استان تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان اصفهان هستند که 63 درصد از آنها در شهر اصفهان زندگی می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه