اخبار داغ

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان:

80 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان جذب بازار کار شدند

80 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان جذب بازار کار شدند
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان در گفت و گو با رسانه‌های خبر از برنامه ریزی برای ارتقاء شاخصهای علمی و مهارتی در این نهاد آموزشی استان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، تیمور جوادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در تامین نیروی انسانی کشور گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور بایستی نظام آموزشی کشور متحول و از حالت تئوریک به حالت مهارت محور تبدیل می شد که این نقطه شروع فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تربیت نیروی کار ماهر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی افزود: این نهاد آموزشی در سال 1382 فعالیت خود را با 3 مرکز در کردستان آغاز کرد که تا امسال بیش از 20 هزار نفر فارغ التحصیل تحویل بازار کار داده است و در شرایط فعلی تعداد مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به 21 واحد افزایش یافته و 9 هزار دانشجو مشغول تحصیل در این مراکز هستند.

,

 

,

وی تصریح کرد: سال گذشته 16درصد از رشته های تئوریک این دانشگاه حذف وامسال هم تصمیم گرفته شد تا 20درصد دیگر از این رشته ها حذف و رشته های عملی و مهارتی به جای آنها تدریس گردد.

,

 

,

جوادی در مورد نقش این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی کردستان اعلام کرد: هدف این نهاد علمی آموزشی افزایش کمی دانشجو نیست و هدف اصلی آن ارتقاء سطح علمی و مهارتی فارغ التحصیلان است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: 80درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان مشغول به کار هستند که اکثر آنها بعد یادگیری مهارت در مراکز این دانشگاه جذب بازار کار شده اند و ما این آمار را افتخار اصلی خود می دانیم و تمام توان خود را به کار می گیریم تا روند کیفی را به حد اعلاء ارتقاء دهیم.

,

 

,

این مقام دانشگاهی افزود: رویکرد دانشگاه این است که تنها رشته های مورد نیاز بازار کار کردستان را آموزش دهد و تمام رشته های غیر مرتبط با پتانسیلهای استان حذف خواهد شد.

,

 

,

جوادی در خصوص وضعیت نظام کارگاهی و محیط آموزش عملی دانشگاه گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما تامین استاد، کارگاه و آزمایشگاه است زیرا دانشجو باید 480 ساعت از زمان تحصیل را به صورت عملی طی کند که بخش زیادی از این نیاز در خود دانشگاه موجود است و مابقی را از فضای کارگاهی و آزمایشگاهی سایر مراکز علمی تامین می کنیم.

,

 

,

وی افزود: دولت این نهاد آموزشی را در راستای ارتقاء شاخص های آموزشی حمایت می نماید و امسال هم تسهیلات بدون بهره به ارزش 200 میلیارد تومان در اختیار دانشگاه قرار داد تا از این طریق نسبت به تامین امکانات آموزش عملی اقدام کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه