اخبار داغ

نگاهی به زندگی خوابگاهی در دانشگاه

نگاهی به زندگی خوابگاهی در دانشگاه
تصویر خوابگاه‌های دانشگاه‌های ایران با تصویری که از این خوابگاه‌ها در کشورهای دیگر می‌بینیم شباهت زیادی ندارد. در کشور ما ساختمان‌های قدیمی، فرسوده و کم‌امکانات برای خوابگاه کم نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد؛ تصویر خوابگاه‌های دانشگاه‌های ایران با تصویری که از این خوابگاه‌ها در کشورهای دیگر می‌بینیم شباهت زیادی ندارد. در کشور ما ساختمان‌های قدیمی، فرسوده و کم‌امکانات برای خوابگاه کم نیستند.

ساختمان‌های جدید هم اغلب نواقصی دارند و خیلی زود به ساختمان‌های فرسوده شبیه می‌شوند. امکانات زندگی در بسیاری از آنها فراهم نیست. بچه‌ها خیلی از لوازم را خودشان به خوابگاه می‌آورند و گاهی برای داشتن یک کمد اختصاصی و شخصی دچار مشکل‌اند. وقتی از کنار خوابگاه بسیاری از دانشگاه‌های معتبر عبور می‌کنی، تصویر اتاق‌های بدون پرده، با تخت‌های فلزی نامرتب و چینش ناموزون لوازم از بیرون پیداست.

دانشجوها در این خوابگاه‌ها معمولا از وسایل به شکل عمومی ‌استفاده می‌کنند یا اصلا امکانات ویژه‌ای در اختیار ندارند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
حسین از دانشجویان دانشگاه شهرکرد در گفتگو با منطقه آزاد، گفت: البته فضای فیزیکی دانشگاه و خوابگاه ها امر کم اهمیتی نیست ولی باید برای دانشجوها این موضوع جابیفتد که برای درس خواندن آمده اند نه برای تفریح کردن یا اقامت. متأسفانه بعضی از دانشجویان انتظار دارند ساختمان خوابگاه آن ها دارای یک نمای خارجی فوق العاده باشد یا از جدیدترین سیستم های رفاهی برخوردار باشد، حال آنکه نمی دانند اقامت آن ها در این خوابگاه ها به مانند مستأجری است که آمده تا توشه ای ذخیره کند برای خرید مسکن.
,
,
,
, ,
,
,
شایان دانشجوی دیگر در شهرکر گفت: به علت شکل‌گیری هویتی به‌‌عنوان هم اتاقی و به علت وجود تعارف در میان افراد، بسیاری از این مسائل مورد پذیرش اجباری قرار می‌گیرد و می‌توان گفت هیچ‌گونه فضای شخصی یا فردی در خوابگاه نمی‌توان یافت.

وی به قوانین موجود در خوابگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این قوانین گاهی دست و پا گیر و مزاحم‌اند، گاهی سهل‌انگار و سست، یکی از این قوانین مربوط به ساعت ورود و خروج است، در برخی دانشگاه‌ها این قانون بسیار سخت‌گیرانه بوده و براساس این قوانین اگر دانشجویی قصد داشته باشد یک شب را خارج از دانشگاه بگذراند، باید از آغاز هفته موضوع را به صورت کتبی اطلاع دهد و اگر به دلیلی شبی را در خارج خوابگاه بگذراند، رفتار نامناسبی با او خواهد شد.

یکی دیگر از دانشجویان مستقر در خوابگاه دختران دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با منطقه آزاد بیان داشت: حضور در خوابگاه و آشنایی با دوستان تجربه خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه غذای سلف کیفت لازم را ندارد و چون ما بیشتر مواقع مشغول درس خواندن هستیم مجبوریم از غذای سلف استفاده کنیم از مسئولین درخواست داریم به این مشکل ما رسیدگی کنند.
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه