اخبار داغ

تیم های مدیریت بحران لرستان وارد عمل شدند؛

آخرین جزئیات امدادرسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور+تصاویر

آخرین جزئیات امدادرسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور+تصاویر
با وقوع زلزله 3/7 ریشتری درساعت 21:48 شامگاه یکشنبه در استان های غرب کشور تیم پزشکی به همراه تجهیزات کامل اورژانس، صبح امروز خرم‌آباد را به مقصد استان کرمانشاه ترک کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، زلزله 7.3 دهم ریشتری در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه در 5 کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه به وقوع پیوست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه ۷.۲ ریشتری در برخی استان‌های کشور و بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک ‌دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ دستگاه آمبولانس اورژانس از لرستان به کرمانشاه اعزام شد.

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: تیم پزشکی به همراه تجهیزات کامل اورژانس، صبح امروز خرم‌آباد را به مقصد استان کرمانشاه ترک کردند.

,

 

,

زلزله غرب کشور

, زلزله غرب کشور,

 

,

صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز اظهار داشت: با وقوع زلزله 3/7 ریشتری درساعت 21:48 شامگاه یکشنبه که استان های غرب کشور راتحت تاثیر قرارداد، ضمن اعلام آماده باش کامل درجمعیت هلال احمر تیم امدادی واکنش سریع درمحل ستاد استان حضور داشته وهمچنین بافراخوان تیم درمان اضطراری معاونت درمان وتوانبخشی، در صورت نیاز آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند.

,

 

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: پس از بررسی وبرنامه ریزی های اولیه باهماهنگی سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر کشور یک تیم 16 نفره اسکان و آواربرداری تیم درمان اضطراری بااستعداد 10 دستگاه خودروی امدادی سبک وسنگین  به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

,

 

,

صارم رضایی در ادامه افزود: با اعزام کاروان امدادی 10 هزار تخته چادر و2000 تخته پتو و همچنین موادغذایی شامل: برنج، قند و.... برای توزیع میان آسیب دیدگان ومتاثران این حادثه ارسال شد.

,

 

,

زلزله در کرمانشاه

, زلزله در کرمانشاه,

 

,

رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس دستور جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، مسئولیت ارزیابی آسیب دیدگان زلزله در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه بر عهده استان لرستان قرار گرفت.

,

 

,

وی افزود: بر این اساس بامداد امروز و در اولین مرحله ارسال تجهیزات و بعد از اعزام تیم های امدادی، تعداد 600 تخته پتو و 60 دستگاه چادر گروهی از انبار جمعیت هلال احمر در خرم آباد به کرمانشاه ارسال شد و بر اساس اعلام نیاز استانداری کرمانشاه، تعداد هزار تخته چادر و 2 هزار تخته پتو هم اکنون از انبارهای جمعیت هلال احمر لرستان بارگیری و به سمت شهرستان قصر شیرین در حال انتقال است.

,

 

,

زلزله

, زلزله,

 

,

آریایی تصریح کرد: همچنین در همان ساعات اولیه بعد از زلزله، بر اساس درخواست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تعداد سه تیم کامل و مجهز اسکان اضطراری، آوربرداری و سگ های تجسس زنده یاب از لرستان به قصر شیرین اعزام شد.

,

 

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان ادامه داد: زلزله شب گذشته کرمانشاه باعث خسارت واردآمدن به تعدادی واحد مسکونی نامقاوم شهری و روستایی در رومشکان و جراحات انسانی 2 نفر در کوهدشت شد.

,

 

,

زمین لرزه

, زمین لرزه,

 

,

حسینعلی رفایی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان نیز اظهارداشت: در پی وقوع زلزله در کرمانشاه و نیاز به امداد رسانی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس خرم‌آباد و بروجرد به استان کرمانشاه اعزام شد.

,

 

,

وی افزود: علاوه بر اعزام این دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در اولین ساعات وقوع زلزله دو دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل پزشکی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.

,

 

,

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در پی وقوع زلزله 7.2 ریشتری شب‌گذشته در مرز ایران و عراق، تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

,

 

,

زمین لرزه در غرب کشور

, زمین لرزه در غرب کشور,

 

,

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مسقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به 207 تن رسیده است.

,

 

,

وی با اشاره به تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب 142، اسلام آباد غرب 22، ثلاث باباجانی 15، کرند غرب 14 و قصر شیرین نیز 14 نفر بوده است که در مجموع به 207 تن می‌رسد.

,

 

,

زلزله غرب کشور0

, زلزله غرب کشور0,

 

,

رضا پیری علم،دبیر ستاد بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این باره گفت: پس از وقوع زلزله مهلک دیشب و خسارات جانی و مالی که به ویژه در شهرستان های سرپل ذهاب و قصر شیرین به وقوع پیوست، جلسه ی اضطراری مدیریت بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه تشکیل جلسه داد.

,

 

,

وی عنوان کرد: در این جلسه معاون غذا و داروی دانشگاه، رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان، و کارشناسان معاونت بهداشتی و درمان حضور داشتند.

,

 

,

دبیر ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در همین راستا یک فروند بالگرد مجهز به تیم جراحی، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 4 دستگاه آمبولانس مجهز به تیم درمانی شامل 3 پزشک متخصص و 2 پزشک عمومی تا کنون به منطقه اعزام شده اند.

,

 

,

پیری علم گفت: تا دقایقی دیگر نیز تیم های عملیاتی ارزیابی سریع بهداشت از معاونت بهداشتی دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان شامل کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماریهای واگیر به منطقه اعزام خواهند شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه