اخبار داغ

مشروح بیانات ائمه جمعه استان مرکزی؛

شادی و شعف ملت‌های مسلمان از پیروزی جبهه مقاومت/خون پاک شهید حججی‌ها ثمر داد

شادی و شعف ملت‌های مسلمان از پیروزی جبهه مقاومت/خون پاک شهید حججی‌ها ثمر داد
ائمه جمعه استان مرکزی درخطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق و نابودی داعش، این اتفاق مبارک را پیروزی بزرگی برای مسلمانان و ملت ایران دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ائمه جمعه استان مرکزی درخطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق و نابودی داعش، این اتفاق مبارک را پیروزی بزرگی برای مسلمانان و ملت ایران دانستند که موجب شد لبخند خرسندی بر لبان مسلمانان به ویژه ملت ایران بنشیند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

خطیبان جمعه استان مرکزی با تاکید بر نقش پررنگ وحدت و اتحاد همچنین روحیه جهادی و مقاومت در جبهه های حق علیه باطل سوریه و عراق، این روحیه را رمز پیروزی مسلمانان دانستند و یاد وخاطره شهدای مدافع حرم را در این جشن بزرگ گرامی داشتند و گفتند: این پیروزی را مرهون خون پاک مدافعان حرم و شهید حججی ها هستیم.

امامان جمعه استان مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود به محاصره یمن توسط آل سعود تاکید کردند و این امر را نقض حقوق بشر آشکار دانستند.

ائمه جمعه استان با تبریک هفته بسیج، روحیه و تفکر بسیجی را عامل حیات و تثبیت انقلاب عنوان کردند و با بیان اینکه هر شخصی که میل به خدمت به این آب و خاک دارد بسیجی است، بر لزوم ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه تاکید کردند.

سیل کمک های مردمی از سراسر کشور به ویژه مردم نوع دوست استان مرکزی یکی دیگر از محورهای بیانات خطیبان جمعه استان مرکزی بود که این حرکت را نشان وحدت و یکپارچگی ملت فهمیم ایران دانستند.

امامان جمعه استان با اشاره به ممانعت کشور امریکا در ارسال کمک های جمع آوری شده ایرانیان مقیم آمریکا برای مناطق زلزله زده، این امر را نشان از چهره واقعی و غیر انسان دوستانه آمریکا بیان کردند.

شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز ولایت پر برکت امام زمان(عج) از دیگر محورهای بیانات ائمه جمعه استان مرکزی بود.

آیت‌الله دری نجف آبادی:

وحدت موجب پیروزی حق علیه باطل در سوریه شد/آل سعود یزیدگونه در یمن جنایت می کند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نسل فردا؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: فرهنگ بسیج فقط اختصاص به سازمان بسیج ندارد و همه ملت ایران بسیجی هستند و هرزمانی که لازم شد به‌عنوان یک سرباز بسیجی برای دفاع از اسلام، قرآن و آرمان‌های امام و شهدا در تمامی صحنه‌ها ایستادگی خواهیم کرد.

قدرت اسلام و مقاومت برای جهانیان روشن‌شده است

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و رزمندگان مقاومت خاطرنشان کرد: داعش در عراق و سوریه درهم شکست و اربابان آن یعنی آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود رسوا شدند و عزت برای ملت ما و مردم عراق و سوریه به دست آمد؛ خدا را بر نعمت ولایت، مقاومت و این ملت سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: امروز قدرت اسلام، انقلاب اسلامی و مقاومت برای جهانیان روشن‌شده است و آثار این برکات را می‌بینیم؛ صهیونیست‌هایی که می‌خواستند عراق را تجزیه و حزب‌الله را خلع سلاح کنند که این آرزوها را به گور خواهند برد.

جنایات آمریکا و آل سعود در یمن امروز برای همه ملموس است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به مسئله یمن نیز گفت: یک ملت در آتش فقر، گرسنگی و محرومیت می‌سوزند اما دلقکی همچون یزید از همه اهرم‌های سیاسی و نظامی در راه اهداف شیطانی خود برای کشتن این مردم استفاده می‌کند؛ امروز جنایات آل سعود و آمریکا برای همه ملموس است و اگر یزید را ندیده‌ایم امروز می‌بینیم و با تمام وجود احساس می‌کنیم که شرایط فعلی منطقه و جهان اسلام چه شرایط تلخی است.

تمام مسلمانان از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به‌ روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: ملت فلسطین راهی جز مبارزه با جنایتکاران صهیونیست ندارد و باید مقاومت کند و همه مسلمانان وظیفه‌دارند تا از این مظلومین حمایت کنند.

امام‌جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود ماه ربیع‌الاول و حوادث و رویدادهای این ماه را بسیار باعظمت عنوان کرد و افزود: حوادث بزرگی در این ماه شریف اتفاق افتاده است که در راس این حوادث، ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) و آغاز امامت وجود نورانی حضرت امام زمان (ارواحنا له الفداه) قرار دارد.

وحدت؛ سرمایه ارزشمند مسلمین

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی نیز ماه ربیع‌الاول برکات فراوانی داشته است گفت: هفته با برکت وحدت که حضرت امام (ره) آن را نام‌گذاری کردند به معنای آن است که پنج مذهب مسلمان با قدرت باید مقابل دشمنان اسلام بایستند و این اختلافات مذهبی نباید به وحدت مسلمانان آسیب برساند.

وی وحدت را سرمایه ارزشمند مسلمانان عنوان کرد و افزود: همین وحدت و همدلی منجر به پیروزی بزرگ جبهه مقاومت شد. بزرگ‌ترین خطری که اسلام را تهدید می‌کند خطر تفرقه‌افکنی و توطئه‌هاست و باید در مقابل دشمنان اسلام و قرآن هوشیار بوده و انسجام خود را حفظ کنیم.

پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)؛ الگو و اسوه ای حسنه

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به معرفی پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان اسوه در قرآن بیان کرد: حضرت محمد مصطفی (ص) اسوه هستند برای کسانی که سه اصل ایمان به خدا، امید به آخرت و فراوان به یاد خدا بودن را رعایت کنند.

دری نجف‌آبادی در ادامه گفت: پیامبر اکرم (ص)، اهل‌بیت(ع) را در حدیث شریف ثقلین به‌عنوان اسوه معرفی می‌کنند و می‌فرمایند دو سرمایه گران‌بها را در بین شما باقی می‌گذارم که یک سرمایه قرآن کریم و یک سرمایه قرآن ناطق و اهل‌بیت(ع) هستند که به عمق اقیانوس عالم احاطه دارند و احکام قرآن و اسلام را بعد از پیامبر بیان و تفسیر می‌کنند.

مسلمین باید هوشیار و بصیر باشند

امام‌جمعه اراک همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و بیان حدیثی از ایشان افزود: امام عسکری(ع) جامعه اسلامی را به سه گروه تقسیم می‌کنند؛ یک گروه آگاه، بصیر و زمان‌شناس که توطئه‌ها را به‌خوبی تشخیص می‌دهند، گروه دوم افرادی که آگاهی عمیقی ندارند و به‌راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و همان حزب باد هستند و گروه سوم هم منافقانی که به دنبال فریب مردم هستند پس باید هوشیار بود و مسیر درست را انتخاب کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئله بیداری عقل و هوشیاری همواره مورد تاکید ائمه بوده است تصریح کرد: پیشوایان ما نمی‌خواستند از حماقت و کم‌عقلی مردم استفاده کنند و همواره تاکید داشتند که مردم با عقل و خرد راه درست را تشخیص دهند و این مسئله بسیار مهمی است که در بیانات ائمه مشهود است.

تجمیع کمک های مردمی استان به زلزله زدگان در حساب مشترک سپاه روح الله و استانداری

نماینده ولی‌فقیه در پایان ضمن تشکر از کمک‌های مردمی به هم‌وطنان زلزله‌زده استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با همکاری سپاه روح‌الله و استانداری مرکزی شماره‌حساب مشترکی در نظر گرفته شد و خواهش داریم که مردم و خیرین شریف استان مرکزی در این زمینه کمک جدی داشته باشند تا با توجه به تقسیم‌بندی سپاه برای بازسازی مناطق، این امر با سرعت انجام شود.

امام جمعه کمیجان:

ایران؛بازار مصرف و طعمه‌ای چرب در نظر اروپائیان است/نهادهای بین المللی؛ ابزارهای مشروعیت‌ساز نظام سلطه اند/تفکر بسیجی؛ بیم آفرین برای دشمنان و امید بخش برای دوستان

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان به درس هایی از مکتب تربیتی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: رفتار و منش پیامبر اکرم(ص) سرشار از عدالت و مهربانی است و ایشان در رابطه با دیگران براساس مساوات و برابری و رفتاری سراسر عفو و گذشت داشتند.

ریشه کن کردن تشیع هدف اصلی داعش بود

امام جمعه کمیجان با تبریک پیروزی رزمندگان در محور مقاومت و پایان داعش، به اهداف راهبردی داعش اشاره کرد و گفت: هدف داعش علاوه بر تشکیل خلافت به اصطلاح اسلامی و با اولویت شامات، هدف مهم تری را دنبال می کرد و آن ریشه کنی مذهب تشیع در منطقه بود.

وی در ادامه افزود: یکی از اهداف مهم داعش ایجاد نظام سیاسی بود که از آن به عنوان «امارت اسلامی» یاد می کرد. پیش شرط تشکیل چنین واحد سیاسی؛ نابود دولت های مستقر در جهان اسلام به ویژه خاورمیانه بود، تشکیل خلافت اسلامی در بخشی از خاک سوریه و عراق و در نتیجه تضعیف محور مقاومت اسلامی هدف دیگر داعش بود.

عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران از عراق تا لبنان 

حجت الاسلام مقدسی پور عمق استراتژیک قدرت جمهوری اسلامی ایران را از عراق تا لبنان دانست و افزود: بدون شک سازمان های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل گیری گروه موسوم به دولت های اسلامی در عراق و شام «داعش» نقش موثری داشتند و در عملیاتی با نام «لانه زنبور» گروه داعش را تشکیل دادند.

نهاد های بین المللی؛ ابزارهای مشروعیت ساز نظام سلطه اند

وی با اشاره به تلاش اتحادیه اروپا برای گشایش دفتر در تهران تصریح کرد: بدون تردید نهاد های بین المللی؛ ابزار های مشروعیت ساز نظام سلطه اند و همین نهاد ها امر استانداردسازی حیات غرب در جوامع دیگر را به عهده دارند و شرایطی را که برای ارائه خدمات قرار می دهند همان استاندارد های حیات غربی است.

چشم طمع اروپائیان به جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام مقدسی پور اظهار کرد: سیر قراردادهای اقتصادی، کشاورزی و صنعتی میان اروپا و ایران از اواخر دوره صفویه تاکنون، نشان دهنده آن است که همواره اروپاییان ایران را به چشم طعمه دیده اند.

خطیب نمازجمعه کمیجان گفت: اروپا بارها ثابت کرده است که از خود عزم و اراده ای ندارد و گوش به فرمان آمریکاست. اروپا به ایران به چشم یک بازار مصرف نگاه می کند. هم اکنون نیز حجم مبادلات بین ایران و اروپا و مقایسه نسبت صادرات و واردات به این منطقه گویای این نکته است.

تفکر بسیجی برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین است

امام جمعه کمیجان با اشاره به هفته بسیج بیان کرد: هوشیاری و درایت امام خمینی(ره) در فرمان تشکیل بسیج مستضعفین از اساسی ترین عوامل در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان به حساب می آید. که به برکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر خود زمینه انقلاب دوم فراهم شد و با سقوط لانه جاسوسی آمریکا در تهران ماهیت سلطه برملا شد.

حجت الاسلام مقدسی پور خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین است و همچنان باید این تفکر فعال و پویا بماند.

امام جمعه دلیجان:

نابودی داعش ضربه‌ای محکم به استکبار جهانی در منطقه بود

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از  پیام دلیجان؛ حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی، امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه دلیجان درباره شهادت امام حسن عسکری(ع) و نحوه شهادت ایشان صحبت کردند و روایاتی از آن حضرت درباره اسلام نقل کردند.

کرامتی در ادامه نابودی داعش و پایان حکومت خبیث آنها به دست رزمندگان مقاومت منطقه به خصوص سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: این پیروزی ضربه ای محکم به آمریکا، اسرائیل، عربستان و همپیمانانشان در منطقه و جهان بود و در اصل نابودی این قدرت های زورگو را رقم زد.

وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در مساله ی نابودی حکومت داعش در منطقه بیان کرد: نابودی حکومت داعش در منطقه نه فقط خدمت به مردم منطقه بلکه به تمام شیعیان و مردم جهان بود.

امام جمعه دلیجان با بیان اینکه ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و صدور فرمان تشکیل بسیج توسط امام راحل می گذرد، اضافه کرد: امروز دوست و دشمن اذعان دارند که بسیج در عرصه های علمی، اقتصادی، عمرانی، نظامی و امنیتی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش موثری داشته است.

کرامتی به حضور رهبر انقلاب در جمع زلزله زدگان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اقدام مقام معظم رهبری درسی برای مسولان کشور و از برکات ولایت است.

وی در پایان با گلایه از عدم انتخاب شهردار دلیجان بعد از گذشت شش ماه از انتخابات شوراهای اسلامی خواستار انتخاب شهردار دلیجان شد.

امام جمعه تفرش بیان کرد؛

تاکید رهبر انقلاب بر مضاعف‌شدن تلاش مسئولان در مناطق زلزله‌زده

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه تفرش در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش با بیان این مطلب که تقوا بهترین توشه، ذخیره و راهنمای دنیا و آخرت است، گفت: فرد با تقوا در بن بست ها قرار نمی گیرد، متحیر نمی شود؛ خود و دیگران را به راه راست هدایت می کند. تقوا گوهری است که به روح و جسم انسان ها شرف می بخشد و فرد را عزتمند و آبرومند می گرداند.

امام جمعه تفرش با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری از مناطق زلزله زده کرمانشاه، اظهار کرد: این دیدار بهترین مرهم بر زخم آسیب دیدگان زلزله بود. ایشان در این سفر به مضاعف کردن تلاش مسئولان تاکید جدی داشته اند.

خدامی با بیان این مطلب که توان و نیروی عظیم مردمی بسیج، ابرقدرت ها را به زانو درآورده است، افزود: این قدرت بسیج باعث پیروزی اسلام در برابر نقشه های دشمنان شده است. حضور تاثیرگذار جوانانی که امام(ره) را زیارت نکرده و دفاع مقدس را هم ندیده اند، از معجزات انقلاب است.

نابودی غده سرطانی داعش با ایثار و وحدت جبهه مقاومت

وی به سقوط داعش اشاره و بیان کرد: ماجرای داعش در سوریه و عراق، توطئه و غده سرطانی بود که برای کوبیدن جریان مقاومت در منطقه تدارک دیده شده بود که به لطف الهی ریشه کن شد. پیام این پیروزی این است که مبارزه و مقاومت در برابر نظام استکبار و اذناب آنها پیروزی به همراه دارد. لذا از همه فرماندهان، رزمندگان مدافع حرم که از عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و ایران در خلق حماسه پیروزی بر داعش و اربابان آنها موثر بودند به ویژه از سردار سلیمانی که نقش بی بدیلی داشتند تشکر و تجلیل می کنیم.

خطیب نماز جمعه تفرش به مناسبت ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۵۸ اشاره و اضافه کرد: بسیج پدیده کم نظیر انقلاب اسلامی است که می تواند در همه بخش های مورد نیاز کشور حضور فعال داشته باشد و گره های جامعه را بگشاید.

فراگیری عدالت و معنویت با ظهور منجی عالم

خدامی با اشاره به ۸ ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: تعلیم و تهذیب مردم، مبارزه با طواغیت زمان خود، تفسیر قرآن، راه اندازی و تقویت شبکه وکالت و ارتباطات شیعه، آماده سازی مردم برای غیبت امام زمان(عج) از جمله خدمات امام حسن عسکری(ع) به جامعه است.

وی با تبریک ۹ ربیع الاول، آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: پیامبر(ص) می فرمایند؛«دنیا به انسجام نمی رسد مگر اینکه امت مرا مردی رهبری می کند که از اهل بیت من است و به او مهدی می گویند.» امام علی(ع) نیز می فرماید؛«اگر از دنیا بیش از یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را طولانی می کند تا ایتکه مردی از اهل بیت ام انگیخته شود.»

امام جمعه تفرش با اشاره به دیدگاه های فلیسوفان غربی و دیدگاه ادیان حنیف و حق گرا درباره آینده تاریخ ادامه داد: طرح مباحث مهدویت در قالب ادیان برای آخرالزمان است. آخرالزمان و پایان تاریخ موقعیتی است که بشریت در یک بحران معرفت و معنویت قرار دارد، اختلافات و درگیری ها و کشتارها به حد اعلای خود می رسد؛ ظلم فراگیر می شود و عدالت گرایی به حداقل می رسد. در این بین یک پایگاه زمینه ساز، همه چشم ها را به خود می دوزد و سپس ظهور منجی عالم فرا می رسد و زمان فراگیری عدالت، علم، معنویت و آرامش بشریت محقق می شود.

خدامی ادامه داد: انتصاب امام معصوم از طرف خداست و به وسیله پیامبر(ص) و یا امام قبلی معرفی می شود. از مقام عصمت برخوردار است، دارای دانش فوق العاده و بی نظیر است. اطاعت از او همانند اطاعت از خدا و رسول واجب است.

وی با اشاره به وظایف منتظران بیان کرد: انتظار عملی به معنای ساختن خود و جامعه، مبارزه با هرگونه ظلم، ترویج مکتب اسلام و مبانی تشیع با تعمیق فعالیت های قرآنی و تبیین جایگاه امامت، سعی در گستردن عدالت فراگیر، توجه خاص به محرومان فکری، فرهنگی و معیشتی مستضعفان، دعای برای ظهور منجی، خدمت و مهربانی نمودن نسبت به همگان و بندگی و عبودیت خالصانه از جمله وظایف منتظران است.

آزادی شهرهای بستان و چزابه، روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، روز بزرگداشت شیخ مفید و سالروز طولانی ترین بمباران دشمن در ۸ سال دفاع مقدس در اندیمشک از دیگر مناسبت هایی بود که امام جمعه تفرش به آنها اشاره کرد.

امام جمعه شهر خنداب بیان کرد؛

پایان شجره خبیثه داعش؛ نتیجه مجاهدت‌‌های فداکارانه رزمندگان اسلام

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت‌الاسلام مجدی‌زاده، امام جمعه شهر خنداب در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به لزوم مراقبت از مبتلا شدن به گناهان کبیره گفت: یکی از گناهان کبیره که عقوبت آدمی در دنیا و آخرت را به همراه دارد، عاق والدین است.

خداوند لذت زندگانی را در نیکی به والدین قرار داده است

مجدی‌زاده با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: خدای تعالی برکت علم را در تعظیم به استاد ، بقای ایمان را در تعظیم به پروردگار، نجات از آتش را در ترک ظلم و لذت زندگانی را در نیکی به والدین قرار داده است.

وی در ادامه افزود: از پیامبر(ص) سوال کردند، کدام عمل نزد پروردگار محبوب‌تر است، پیامبر(ص) فرمود، نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر و جهاد در راه خدا، نزد باری تعالی از درجه و منزلت بالایی برخوردار است.

بسیج مزرعه‌ای بی حصار و یکی از برکات انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهر خنداب با اشاره هفته بسیج بیان کرد: بسیج مزرعه‌ای بی حصار و یکی از برکات انقلاب اسلامی است و همانطور که امام عزیز فرمودند، من آرزو دارم با بسیجیان محشور شوم.

مجدی‌زاده در ادامه گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نشانه فرد بسیجی، رفتار مودبانه و نظم اوست، رفتار بسیجی باید در مقایسه با دیگران به رفتار اسلامی نزدیکتر باشد.

پایان شجره خبیثه داعش از برکات باری تعالی و مجاهدت‌ فداکارانه رزمندگان اسلام است

وی در پایان با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در سوریه خاطرنشان کرد: ریشه‌کن شدن شجره خبیثه داعش از برکات باری تعالی و حاصل مجاهدت‌های فداکارانه رزمندگان اسلام است.

امید محترمی، مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر بود.

امام جمعه ساوه:

ایران؛ هدف اصلی داعش در پیشروی هایش بود/تبلیغات دروغین و اختلاف‌انگیز مستکبران در زلزله کرمانشاه

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: کمک قومیت های مختلف در زلزله کرمانشاه نشان داد تبلیغات مستکبرین مبنی بر تبعیض و اختلاف دروغ است و همه نیروهای نظامی و انتظامی برخلاف بعضی سیاسیون، مخلصانه به خدمت شتافتند.

وی افزود: بعضی اساتید و هنرپیشه های سیاسی از زلزله به دنبال شهرت طلبی و تخریب چهره نظام بودند ولی نیروهای خودجوش مردمی و موکب های اربعین به سرعت برای کمک حاضر شدند.

حسینی با اشاره به حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده بیان کرد: رهبری بدون نمایش تبلیغاتی از مناطق مختلف زلزله زده بازدید کردند و با سرکشی از چادرهای اسکان موقت از نزدیک جویای مشکلات مردم و روند خدمات شدند.

وی ادامه داد: ایشان در سخنرانی، قدردان دفاع این مردم از مرز و بوم کشور در دوران دفاع مقدس بودند.

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: شکست داعش و جبهه استکبار در برابر جبهه مقاومت، معجزه انقلاب اسلامی بود زیرا کارشناسان نظامی دنیا زمان لازم برای شکست داعش را ۳۰ سال تخمین زده بودند.

وی افزود: داعش با هدف ایجاد سپر امنیتی برای رژیم صهیونیستی، ایجاد اسلام هراسی، ایجاد تفرقه به نام شیعه و سنی، جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی و کاهش شدید قیمت نفت برای تضعیف بنیه اقتصادی ایران به وجود آمد.

هدف اصلی داعش ایران بود

حسینی تصریح کرد: هدف اصلی داعش پس از عراق و سوریه حمله به ایران بود و عراق و سوریه بهانه و مقدمات کسب قدرت کافی برای حمله به ایران بودند.

وی ادامه داد: لطف خدا، رهبری داهیانه، فتوای مرجعیت عراق و حضور نیروهای بسیجی، توطئه مستکبران را خنثی کرد.

امام جمعه ساوه شرح داد: داعش تا نزدیکی سامرا و بغداد در عراق و حرم حضرت زینب(س) در سوریه پیشروی کرد که با دخالت سپاه قدس و نیروهای مردمی متوقف و نابود شد.

وی با تقدیر از نقش سردار سلیمانی در نابودی داعش افزود: ای کاش مسئولین مانند سردار سلیمانی سرباز رهبری بودند و مخلصانه برای خدا کار می کردند، حکومت داعش تمام شد اما این تفکر تکفیری هر لحظه می تواند از جای دیگری سر برآورد نباید غافل شد.

بسیج پشتوانه انقلاب و هویت ملی است

خطیب نماز جمعه ساوه با اشاره به مناسبت هفته بسیج گفت: بسیج پشتوانه انقلاب و مایه امید و سرمایه بزرگ اجتماعی در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و شرف و هویت ملی است.

وی ادامه داد: بسیج یعنی آمادگی همیشگی برای دفاع از کشور، مکتب، مردم و نظام اسلامی هر زمان که مورد تهدید دشمن قرار گرفت.

حسینی بیان کرد: بسیج یعنی لشکر جان برکف و مخلص برای خدمت بی منت و جهادی به ملت و اگر انفلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی قرار گرفت به خاطر این روحیه و شجره طیبه بود.

وی افزود: اگر امام علی(ع) نیروهای فداکار بسیجی داشت هرگز ۲۵ سال خانه نشین نمی شد، بسیج یک نیروی دولتی نیست، یک نیروی مردمی و مکتبی است.

فرهنگ زیربنای سبک زندگی و تمدن است

امام جمعه ساوه با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ساوه اظهار کرد: فرهنگ زیربنای سبک زندگی و تمدن است اگر دنبال نظام سازی اسلامی و تمدن اسلامی هستیم باید به کار فرهنگی و نه صرفا نمودهای فرهنگی نمایشی اهمیت دهیم.

وی ادامه داد: باید به فرهنگیان بخصوص معلمان و سپس اساتید اهمیت داد، این چه نظام بودجه بندی است که معلمان نیازمند شغل دوم برای گذران امورات زندگی هستند؟

حسینی گفت: اول باید معنای فرهنگ را دانست تا اهمیت کار فرهنگی، هفته فرهنگ و فرهنگیان درک شود.

وی ادامه داد: فرهنگ آن باورها و اعتقادات بنیادین و نظام ارزشی و هنجاری است که سبک زندگی مبتین بر آن است.

اهل بیت(ع) و قرآن دو یادگار پیامبر (ص) هستند

حسینی با اشاره به برگزاری اجلاس محبان اهل بیت(ع) تصریح کرد: اهل بیت(ع) و قرآن دو یادگار پیامبر (ص) هستند که باید به آنها تمسک بجوییم تا پیروز شویم.

وی افزود: وهابیت و شیعه لندنی به  نام اهل بیت(ع) شعار می دهند و اما با اهانت به مقدسات شیعه و سنی موجب تفرقه جهان اسلام می شوند.

امام جمعه فرمهین:

خون پاک شهید حججی‌ها با نابودی داعش به ثمر نشست/مشکلات کشور با روحیه بسیجی قابل حل است

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه فرمهین با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: امام حسن عسکری(ع) طی سال‌ های امامت خود در سامرا تحت محدودیت‌های اعمال شده از سوی خلافت عباسیان زندگی می کرد.

وی افزود: خلفای عباسی همواره امامان شیعه را تحت فشار و محدودیت قرار می‌دادند و این فشارها در دوران امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در سامرا به اوج رسید، با وجود محدودیت امام حسن عسکری(ع) در تبلیغ، این امام همام رسالت خود را انجام داد.

انتظار فرج امام زمان(عج) باید همراه با عمل باشد

فیض کرمیان با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) گفت: امروز انتظار فرج و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) مهمترین وظیفه شیعیان است، انتظار فرج امام زمان(عج) باید همراه با عمل باشد.

امام جمعه فرمهین افزود: انتظار تنها قلبی نیست و کسی که منتظر فرج منجی عالم بشریت است، وظایفی دارد که باید به آن عمل کند.

وی تصریح کرد: کسی که منتظر ظهور امام زمان(عج) است، باید در حد توان خود مقدمات ظهور را فراهم کند و از انجام اعمالی که این امر را به تاخیر می‌اندازد، خودداری کند. 

فیض کرمیان افزود: اگر کسی با ظهور امام زمان(عج) از خواب غفلت بیدار شود، شکست خورده است، زندگی مهدی پسند داشته باشیم تا با ظهور امام زمان(عج) به ندای امام لبیک بگویم و سربازی در رکاب حضرت باشیم.

کمک به زلزله زدگان ادامه داشته باشد

امام جمعه فرمهین با اشاره به زلزله های اخیر گفت: افراد تحلیل های مختلفی از علت زلزله در شبکه های اجتماعی بیان می کنند.

وی گفت: علم و حکمت این زلزله ها را فقط خدا آگاه است و حکمت این زلزله ها فقط به دست خدا است.

فیض کرمیان اظهار کرد: کمک های خوبی به زلزله زدگان صورت گرفت که جای تقدیر است اما با توجه به خسارت زلزله و شرایط نامساعد زندگی در مناطق زلزله زده باید کمک ها ادامه داشته باشد.

امام جمعه فرمهین با اشاره به شکست داعش و نابودی این گروه تروریستی در عراق و سوریه گفت: نابودی توطئه سیاه داعش پس از ۷ سال پاسخی به سیاست های خباثت آلود آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

خون پاک شهید حججی‌ها ثمر داد

فیض کرمیان افزود: رزمندگان و مدافعان حرم در ایجاد و توسعه امنیت سرزمین‌های اسلامی نقشی بسیار مهم دارشتند و فداکاری این شهدا سبب عزت، اقتدار و سربلندی اسلام و در ریشه‌کنی گروه تروریستی داعش شد.

امام جمعه فرمهین تاکید کرد: با شهادت شهید حججی عظمت شهدای مدافع حرم برای همگان هویدا شد و خون پاک شهید حججی‌ها ثمر داد و گروه خبیث داعش در سرزمین‌های اسلامی ریشه کن شد.

داعش آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را به گور برد

وی گفت: هدف نهایی استکبار از ایجاد گروه تروریستی داعش و نقشه های رژیم صهیونیستی در منطقه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود که آنها با مجاهدات بندگان صالح خدا این آرزو را به گور بردند.

فیض کرمیان گفت: این راه مدافعان حرم باید ادامه پیدا کند، ما در همه حوزه ها نیاز به مدافعان اسلام داریم، دفاع از حریم حجاب و عفاف، ارزشهای اسلامی، ولایت فقیه نیاز به مدافعان حریم اسلام دارد.

امام جمعه فرمهین با اشاره به هفته بسیج و دستاوردهای بسیج در شهرستان افزود: بسیجی باید حضور فعال در همه صحنه ها داشته باشد و اگر امروز کشور اسلامی‌ و ملت سلحشور ما از گزند نااهلان تاریخ در امنیت هستند به یمن حضور گسترده بسیج بوده است.

مشکلات با روحیه بسیجی قابل حل است

وی بیان کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ بسیجی و روحیه خستگی ناپذیر نیاز دارد، تحریم ها از زمان انقلاب بوده است، بالاترین نعمت نظام اسلامی و ولایت فقیه است و با توکل به خدا و همت مردم و مسئولان بر مشکلات پیروز می شویم.

فیض کرمیان گفت: متاسفانه برخی از افراد مدام از یاس و ناامیدی در جامعه دم می زنند و به دنبال تضعیف روحیه انقلابی هستند.

امام جمعه فرمهین خاطر نشان کرد: نباید روحیه یاس و ناامیدی در بین مردم نشر داده شود، باید برای ایجاد روحیه امید و تقویت خودباوری در بین مردم با تکیه بر توان داخلی با روحیه بسیجی به جنگ با مشکلات برویم.

امام جمعه موقت شازند:

پیروزی جبهه مقاومت لرزه سیاسی بر پیکر استکبار انداخت/لبخند خرسندی ملت ایران از نابودی داعش

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت الاسلام مهدی یعقوبی، امام جمعه موقت شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به وقوع بلایا و حوادث گفت: به وقوع پیوستن برخی بلایا و حوادث، نعمت هایی را در خود نهفته دارند که باید آنها را دریابیم چرا که این فرمایش ائمه اطهار است.

وی در اشاره به زلزله کرمانشاه با بیان اینکه این بلا باید به فرصت تبدیل شود  افزود: در باطن این بلا نعمت ها و تذکراتی نهفته است که از آن جمله می توان به توجه به سلامتی و عافیت، تجربه و تحمل سختی ها، همدلی، وحدت و وفاق بین مردم، نیروهای نظامی دولت و اینکه انسان مالک هیچ چیز نیست، اشاره کرد.

امام جمعه موقت شازند ادامه داد: یکی دیگر از نعمات این بلا، زنده شدن روحیه انفاق، بخشش و فداکاری در جامعه بود و همچنین این بلا باعث شد مسئولان پس از مدتها به آن منطقه سفر کنند.

یعقوبی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از تذکرات این بلا اهمیت توجه به ساخت و سازها بود، عنوان کرد: پس در خصوص بلایا و حوادث باید به جای نگاه سطحی، نگاهی عمیق به مسائل داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته بسیج به آحاد مردم جامعه به خصوص بسیجیان، به پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق اشاره و تاکید کرد: با پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش، در هفته بسیج لبخند مسرّت و شادی بر لبان ملت نمایان شد.

امام جمعه موقت شازند با بیان اینکه این پیروزی میّسر نشد مگر با روحیه بسیجی و جهادی، تصریح کرد: با این پیروزی هیمنه پوچ و پوشالی آمریکا در منطقه در هم شکست.

یعقوبی یادآور شد: نابودی داعش و پیروزی جبهه حق لبخند خرسندی بر لبان ملت نمایان کرد.

وی با بیان اینکه پیروزی جبهه مقاومت لرزه سیاسی شدیدی بر پیکر استکبار انداخت خاطر نشان کرد: پیام این پیروزی، حفظ و تقویت روحیه جهادی، انقلابی و بسیجی است و باید این روحیه حفظ شود چراکه رمز بقای نظام و انقلاب است.

امام جمعه شهر جاورسیان:

همدردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه، تجلی وحدت مردم ایران/نابودی داعش نشان‌ از درماندگی آمریکا و استکبار جهانی دارد

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت‌الاسلام احمدی، امام جمعه شهر جاورسیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته  همدردی و همیاری عموم مردم با زلزله‌زدگان کرمانشاه را تجلی‌گاه وحدت و همبستگی بین آحاد مردم مسلمان کشور برشمرد و باید از همه‌ی مسؤلان ذی‌ربط علی الخصوص مقام معظم رهبری که با حضور بی‌آلایش و بی‌پیراییه‌ی خود در میام مردم مصیبت‌دیده بهترین مرهم را بر زخم‌های آنان گذاشت، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

نابودی داعش نشان‌دهنده درماندگی آمریکا و استکبار جهانی است

امام جمعه‌ جاورسیان با اشاره به نابودی داعش، بیان کرد: نابودی این گروه تروریستی نشانه‌ای آشکار از زبونی و ناتوانی آمریکا، استکبار جهانی و دیگر دشمنان اسلام و قدرت و توان جمهوری اسلامی و امت اسلامی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرماندهان و رهبران جهان تشیع خصوصا مقام معظم رهبری، آیت‌الله سیستانی و سردار سلیمانی، گفت: این پیروزی بزرگ حاصل مجاهدت و پایمردی امت اسلامی است چه آنان که در میدان کارزار و نبرد بودند و چه آنانی که در دیگر میادین به مجاهده‌ی فی سبیل الله پرداختند.

افتخارآفرینی بسیج در تمام عرصه های مقابله با دشمن

احمدی ضمن گرامیداشت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام در سال ۵۸ گفت: رهبری بزرگوار در دیدار با جمعی از بسیجیان سراسر کشور به خوبی برکات و ثمرات شجره‌ طیبه‌ بسیج را بازگو کردند و امروز بسیج است که در تمام عرصه‌های مقابله با دشمن قسم خورده ایران اسلامی، افتخارآفرینی می‌کند.

وی افزود: صد البته مقصود از بسیج، صرفا تشکیلات کادری این سازمان مردم نهاد نیست بلکه هر مؤمن و حزب‌اللهی‌ که در هر گوشه و بخشی از مملکت اسلامی ما برای اعتلا ایران اسلامی تلاش می‌کند، در واقع بسیجی است و آن تشکیلات نمادی از این درخت تنومند و پرثمر است.

امام جمعه جاورسیان، سالروز شهادت یازدهمین امام شیعه، امام حسن عسگری(ع) و ‌نیز آغاز امامت امام عصر(عج) را تسلیت و تبریک گفت و از حذف تعطیلی رسمی روز هشتم ربیع‌الاول انتقاد کرد.

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشور لبنان خاطرنشان کرد: تحولات کشور لبنان و تصمیم حریری برای بازگشت به قدرت و پشتیبانی مردم لبنان از این تصمیم شکستی بسیار سنگین برای آل‌سعود در عرصه‌ دیپلماتیک است.

انتهای پیام/ک

,

خطیبان جمعه استان مرکزی با تاکید بر نقش پررنگ وحدت و اتحاد همچنین روحیه جهادی و مقاومت در جبهه های حق علیه باطل سوریه و عراق، این روحیه را رمز پیروزی مسلمانان دانستند و یاد وخاطره شهدای مدافع حرم را در این جشن بزرگ گرامی داشتند و گفتند: این پیروزی را مرهون خون پاک مدافعان حرم و شهید حججی ها هستیم.

,

امامان جمعه استان مرکزی در بخشی دیگر از سخنان خود به محاصره یمن توسط آل سعود تاکید کردند و این امر را نقض حقوق بشر آشکار دانستند.

,

ائمه جمعه استان با تبریک هفته بسیج، روحیه و تفکر بسیجی را عامل حیات و تثبیت انقلاب عنوان کردند و با بیان اینکه هر شخصی که میل به خدمت به این آب و خاک دارد بسیجی است، بر لزوم ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه تاکید کردند.

,

سیل کمک های مردمی از سراسر کشور به ویژه مردم نوع دوست استان مرکزی یکی دیگر از محورهای بیانات خطیبان جمعه استان مرکزی بود که این حرکت را نشان وحدت و یکپارچگی ملت فهمیم ایران دانستند.

,

امامان جمعه استان با اشاره به ممانعت کشور امریکا در ارسال کمک های جمع آوری شده ایرانیان مقیم آمریکا برای مناطق زلزله زده، این امر را نشان از چهره واقعی و غیر انسان دوستانه آمریکا بیان کردند.

,

شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز ولایت پر برکت امام زمان(عج) از دیگر محورهای بیانات ائمه جمعه استان مرکزی بود.

,

آیت‌الله دری نجف آبادی:

,

وحدت موجب پیروزی حق علیه باطل در سوریه شد/آل سعود یزیدگونه در یمن جنایت می کند

, وحدت موجب پیروزی حق علیه باطل در سوریه شد/آل سعود یزیدگونه در یمن جنایت می کند,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نسل فردا؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: فرهنگ بسیج فقط اختصاص به سازمان بسیج ندارد و همه ملت ایران بسیجی هستند و هرزمانی که لازم شد به‌عنوان یک سرباز بسیجی برای دفاع از اسلام، قرآن و آرمان‌های امام و شهدا در تمامی صحنه‌ها ایستادگی خواهیم کرد.

, دیار آفتاب,  , نسل فردا, نسل فردا,

قدرت اسلام و مقاومت برای جهانیان روشن‌شده است

, قدرت اسلام و مقاومت برای جهانیان روشن‌شده است , قدرت اسلام و مقاومت برای جهانیان روشن‌شده است ,

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و رزمندگان مقاومت خاطرنشان کرد: داعش در عراق و سوریه درهم شکست و اربابان آن یعنی آمریکا، صهیونیست‌ها و آل سعود رسوا شدند و عزت برای ملت ما و مردم عراق و سوریه به دست آمد؛ خدا را بر نعمت ولایت، مقاومت و این ملت سپاسگزاریم.

,

وی ادامه داد: امروز قدرت اسلام، انقلاب اسلامی و مقاومت برای جهانیان روشن‌شده است و آثار این برکات را می‌بینیم؛ صهیونیست‌هایی که می‌خواستند عراق را تجزیه و حزب‌الله را خلع سلاح کنند که این آرزوها را به گور خواهند برد.

,

جنایات آمریکا و آل سعود در یمن امروز برای همه ملموس است

, جنایات آمریکا و آل سعود در یمن امروز برای همه ملموس است, جنایات آمریکا و آل سعود در یمن امروز برای همه ملموس است,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به مسئله یمن نیز گفت: یک ملت در آتش فقر، گرسنگی و محرومیت می‌سوزند اما دلقکی همچون یزید از همه اهرم‌های سیاسی و نظامی در راه اهداف شیطانی خود برای کشتن این مردم استفاده می‌کند؛ امروز جنایات آل سعود و آمریکا برای همه ملموس است و اگر یزید را ندیده‌ایم امروز می‌بینیم و با تمام وجود احساس می‌کنیم که شرایط فعلی منطقه و جهان اسلام چه شرایط تلخی است.

,

تمام مسلمانان از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند

, تمام مسلمانان از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند, تمام مسلمانان از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند,

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به‌ روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: ملت فلسطین راهی جز مبارزه با جنایتکاران صهیونیست ندارد و باید مقاومت کند و همه مسلمانان وظیفه‌دارند تا از این مظلومین حمایت کنند.

,

امام‌جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود ماه ربیع‌الاول و حوادث و رویدادهای این ماه را بسیار باعظمت عنوان کرد و افزود: حوادث بزرگی در این ماه شریف اتفاق افتاده است که در راس این حوادث، ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) و آغاز امامت وجود نورانی حضرت امام زمان (ارواحنا له الفداه) قرار دارد.

,

وحدت؛ سرمایه ارزشمند مسلمین

, وحدت؛ سرمایه ارزشمند مسلمین, وحدت؛ سرمایه ارزشمند مسلمین,

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی نیز ماه ربیع‌الاول برکات فراوانی داشته است گفت: هفته با برکت وحدت که حضرت امام (ره) آن را نام‌گذاری کردند به معنای آن است که پنج مذهب مسلمان با قدرت باید مقابل دشمنان اسلام بایستند و این اختلافات مذهبی نباید به وحدت مسلمانان آسیب برساند.

,

وی وحدت را سرمایه ارزشمند مسلمانان عنوان کرد و افزود: همین وحدت و همدلی منجر به پیروزی بزرگ جبهه مقاومت شد. بزرگ‌ترین خطری که اسلام را تهدید می‌کند خطر تفرقه‌افکنی و توطئه‌هاست و باید در مقابل دشمنان اسلام و قرآن هوشیار بوده و انسجام خود را حفظ کنیم.

,

پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)؛ الگو و اسوه ای حسنه

, پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)؛ الگو و اسوه ای حسنه, پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)؛ الگو و اسوه ای حسنه,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به معرفی پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان اسوه در قرآن بیان کرد: حضرت محمد مصطفی (ص) اسوه هستند برای کسانی که سه اصل ایمان به خدا، امید به آخرت و فراوان به یاد خدا بودن را رعایت کنند.

,

دری نجف‌آبادی در ادامه گفت: پیامبر اکرم (ص)، اهل‌بیت(ع) را در حدیث شریف ثقلین به‌عنوان اسوه معرفی می‌کنند و می‌فرمایند دو سرمایه گران‌بها را در بین شما باقی می‌گذارم که یک سرمایه قرآن کریم و یک سرمایه قرآن ناطق و اهل‌بیت(ع) هستند که به عمق اقیانوس عالم احاطه دارند و احکام قرآن و اسلام را بعد از پیامبر بیان و تفسیر می‌کنند.

,

مسلمین باید هوشیار و بصیر باشند

, مسلمین باید هوشیار و بصیر باشند, مسلمین باید هوشیار و بصیر باشند,

امام‌جمعه اراک همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و بیان حدیثی از ایشان افزود: امام عسکری(ع) جامعه اسلامی را به سه گروه تقسیم می‌کنند؛ یک گروه آگاه، بصیر و زمان‌شناس که توطئه‌ها را به‌خوبی تشخیص می‌دهند، گروه دوم افرادی که آگاهی عمیقی ندارند و به‌راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و همان حزب باد هستند و گروه سوم هم منافقانی که به دنبال فریب مردم هستند پس باید هوشیار بود و مسیر درست را انتخاب کرد.

,

وی با اشاره به اینکه مسئله بیداری عقل و هوشیاری همواره مورد تاکید ائمه بوده است تصریح کرد: پیشوایان ما نمی‌خواستند از حماقت و کم‌عقلی مردم استفاده کنند و همواره تاکید داشتند که مردم با عقل و خرد راه درست را تشخیص دهند و این مسئله بسیار مهمی است که در بیانات ائمه مشهود است.

,

تجمیع کمک های مردمی استان به زلزله زدگان در حساب مشترک سپاه روح الله و استانداری

,

نماینده ولی‌فقیه در پایان ضمن تشکر از کمک‌های مردمی به هم‌وطنان زلزله‌زده استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با همکاری سپاه روح‌الله و استانداری مرکزی شماره‌حساب مشترکی در نظر گرفته شد و خواهش داریم که مردم و خیرین شریف استان مرکزی در این زمینه کمک جدی داشته باشند تا با توجه به تقسیم‌بندی سپاه برای بازسازی مناطق، این امر با سرعت انجام شود.

,

امام جمعه کمیجان:

,

ایران؛بازار مصرف و طعمه‌ای چرب در نظر اروپائیان است/نهادهای بین المللی؛ ابزارهای مشروعیت‌ساز نظام سلطه اند/تفکر بسیجی؛ بیم آفرین برای دشمنان و امید بخش برای دوستان

, ایران؛بازار مصرف و طعمه‌ای چرب در نظر اروپائیان است/نهادهای بین المللی؛ ابزارهای مشروعیت‌ساز نظام سلطه اند/تفکر بسیجی؛ بیم آفرین برای دشمنان و امید بخش برای دوستان,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان به درس هایی از مکتب تربیتی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: رفتار و منش پیامبر اکرم(ص) سرشار از عدالت و مهربانی است و ایشان در رابطه با دیگران براساس مساوات و برابری و رفتاری سراسر عفو و گذشت داشتند.

, دیار آفتاب, سلام کمیجان,

ریشه کن کردن تشیع هدف اصلی داعش بود

, ریشه کن کردن تشیع هدف اصلی داعش بود, ریشه کن کردن تشیع هدف اصلی داعش بود,

امام جمعه کمیجان با تبریک پیروزی رزمندگان در محور مقاومت و پایان داعش، به اهداف راهبردی داعش اشاره کرد و گفت: هدف داعش علاوه بر تشکیل خلافت به اصطلاح اسلامی و با اولویت شامات، هدف مهم تری را دنبال می کرد و آن ریشه کنی مذهب تشیع در منطقه بود.

,

, ,

وی در ادامه افزود: یکی از اهداف مهم داعش ایجاد نظام سیاسی بود که از آن به عنوان «امارت اسلامی» یاد می کرد. پیش شرط تشکیل چنین واحد سیاسی؛ نابود دولت های مستقر در جهان اسلام به ویژه خاورمیانه بود، تشکیل خلافت اسلامی در بخشی از خاک سوریه و عراق و در نتیجه تضعیف محور مقاومت اسلامی هدف دیگر داعش بود.

,

عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران از عراق تا لبنان 

, عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران از عراق تا لبنان , عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران از عراق تا لبنان ,

حجت الاسلام مقدسی پور عمق استراتژیک قدرت جمهوری اسلامی ایران را از عراق تا لبنان دانست و افزود: بدون شک سازمان های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل گیری گروه موسوم به دولت های اسلامی در عراق و شام «داعش» نقش موثری داشتند و در عملیاتی با نام «لانه زنبور» گروه داعش را تشکیل دادند.

,

نهاد های بین المللی؛ ابزارهای مشروعیت ساز نظام سلطه اند

, نهاد های بین المللی؛ ابزارهای مشروعیت ساز نظام سلطه اند , نهاد های بین المللی؛ ابزارهای مشروعیت ساز نظام سلطه اند,

وی با اشاره به تلاش اتحادیه اروپا برای گشایش دفتر در تهران تصریح کرد: بدون تردید نهاد های بین المللی؛ ابزار های مشروعیت ساز نظام سلطه اند و همین نهاد ها امر استانداردسازی حیات غرب در جوامع دیگر را به عهده دارند و شرایطی را که برای ارائه خدمات قرار می دهند همان استاندارد های حیات غربی است.

,

چشم طمع اروپائیان به جمهوری اسلامی ایران

, چشم طمع اروپائیان به جمهوری اسلامی ایران, چشم طمع اروپائیان به جمهوری اسلامی ایران,

حجت الاسلام مقدسی پور اظهار کرد: سیر قراردادهای اقتصادی، کشاورزی و صنعتی میان اروپا و ایران از اواخر دوره صفویه تاکنون، نشان دهنده آن است که همواره اروپاییان ایران را به چشم طعمه دیده اند.

,

خطیب نمازجمعه کمیجان گفت: اروپا بارها ثابت کرده است که از خود عزم و اراده ای ندارد و گوش به فرمان آمریکاست. اروپا به ایران به چشم یک بازار مصرف نگاه می کند. هم اکنون نیز حجم مبادلات بین ایران و اروپا و مقایسه نسبت صادرات و واردات به این منطقه گویای این نکته است.

,

تفکر بسیجی برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین است

, تفکر بسیجی برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین است, تفکر بسیجی برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین است,

امام جمعه کمیجان با اشاره به هفته بسیج بیان کرد: هوشیاری و درایت امام خمینی(ره) در فرمان تشکیل بسیج مستضعفین از اساسی ترین عوامل در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان به حساب می آید. که به برکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر خود زمینه انقلاب دوم فراهم شد و با سقوط لانه جاسوسی آمریکا در تهران ماهیت سلطه برملا شد.

,

حجت الاسلام مقدسی پور خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین است و همچنان باید این تفکر فعال و پویا بماند.

,

امام جمعه دلیجان:

,

نابودی داعش ضربه‌ای محکم به استکبار جهانی در منطقه بود

, نابودی داعش ضربه‌ای محکم به استکبار جهانی در منطقه بود,

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از  پیام دلیجان؛ حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی، امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه دلیجان درباره شهادت امام حسن عسکری(ع) و نحوه شهادت ایشان صحبت کردند و روایاتی از آن حضرت درباره اسلام نقل کردند.

, دیار آفتاب,  پیام دلیجان,

کرامتی در ادامه نابودی داعش و پایان حکومت خبیث آنها به دست رزمندگان مقاومت منطقه به خصوص سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: این پیروزی ضربه ای محکم به آمریکا، اسرائیل، عربستان و همپیمانانشان در منطقه و جهان بود و در اصل نابودی این قدرت های زورگو را رقم زد.

,

وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در مساله ی نابودی حکومت داعش در منطقه بیان کرد: نابودی حکومت داعش در منطقه نه فقط خدمت به مردم منطقه بلکه به تمام شیعیان و مردم جهان بود.

,

امام جمعه دلیجان با بیان اینکه ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و صدور فرمان تشکیل بسیج توسط امام راحل می گذرد، اضافه کرد: امروز دوست و دشمن اذعان دارند که بسیج در عرصه های علمی، اقتصادی، عمرانی، نظامی و امنیتی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش موثری داشته است.

,

کرامتی به حضور رهبر انقلاب در جمع زلزله زدگان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اقدام مقام معظم رهبری درسی برای مسولان کشور و از برکات ولایت است.

,

وی در پایان با گلایه از عدم انتخاب شهردار دلیجان بعد از گذشت شش ماه از انتخابات شوراهای اسلامی خواستار انتخاب شهردار دلیجان شد.

,

امام جمعه تفرش بیان کرد؛

,

تاکید رهبر انقلاب بر مضاعف‌شدن تلاش مسئولان در مناطق زلزله‌زده

, تاکید رهبر انقلاب بر مضاعف‌شدن تلاش مسئولان در مناطق زلزله‌زده,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه تفرش در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش با بیان این مطلب که تقوا بهترین توشه، ذخیره و راهنمای دنیا و آخرت است، گفت: فرد با تقوا در بن بست ها قرار نمی گیرد، متحیر نمی شود؛ خود و دیگران را به راه راست هدایت می کند. تقوا گوهری است که به روح و جسم انسان ها شرف می بخشد و فرد را عزتمند و آبرومند می گرداند.

, دیار آفتاب, ندای تفرش, ندای تفرش,

امام جمعه تفرش با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری از مناطق زلزله زده کرمانشاه، اظهار کرد: این دیدار بهترین مرهم بر زخم آسیب دیدگان زلزله بود. ایشان در این سفر به مضاعف کردن تلاش مسئولان تاکید جدی داشته اند.

,

خدامی با بیان این مطلب که توان و نیروی عظیم مردمی بسیج، ابرقدرت ها را به زانو درآورده است، افزود: این قدرت بسیج باعث پیروزی اسلام در برابر نقشه های دشمنان شده است. حضور تاثیرگذار جوانانی که امام(ره) را زیارت نکرده و دفاع مقدس را هم ندیده اند، از معجزات انقلاب است.

,

نابودی غده سرطانی داعش با ایثار و وحدت جبهه مقاومت

, نابودی غده سرطانی داعش با ایثار و وحدت جبهه مقاومت, نابودی غده سرطانی داعش با ایثار و وحدت جبهه مقاومت,

وی به سقوط داعش اشاره و بیان کرد: ماجرای داعش در سوریه و عراق، توطئه و غده سرطانی بود که برای کوبیدن جریان مقاومت در منطقه تدارک دیده شده بود که به لطف الهی ریشه کن شد. پیام این پیروزی این است که مبارزه و مقاومت در برابر نظام استکبار و اذناب آنها پیروزی به همراه دارد. لذا از همه فرماندهان، رزمندگان مدافع حرم که از عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و ایران در خلق حماسه پیروزی بر داعش و اربابان آنها موثر بودند به ویژه از سردار سلیمانی که نقش بی بدیلی داشتند تشکر و تجلیل می کنیم.

,

خطیب نماز جمعه تفرش به مناسبت ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۵۸ اشاره و اضافه کرد: بسیج پدیده کم نظیر انقلاب اسلامی است که می تواند در همه بخش های مورد نیاز کشور حضور فعال داشته باشد و گره های جامعه را بگشاید.

,

فراگیری عدالت و معنویت با ظهور منجی عالم

, فراگیری عدالت و معنویت با ظهور منجی عالم, فراگیری عدالت و معنویت با ظهور منجی عالم,

خدامی با اشاره به ۸ ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: تعلیم و تهذیب مردم، مبارزه با طواغیت زمان خود، تفسیر قرآن، راه اندازی و تقویت شبکه وکالت و ارتباطات شیعه، آماده سازی مردم برای غیبت امام زمان(عج) از جمله خدمات امام حسن عسکری(ع) به جامعه است.

,

وی با تبریک ۹ ربیع الاول، آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: پیامبر(ص) می فرمایند؛«دنیا به انسجام نمی رسد مگر اینکه امت مرا مردی رهبری می کند که از اهل بیت من است و به او مهدی می گویند.» امام علی(ع) نیز می فرماید؛«اگر از دنیا بیش از یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را طولانی می کند تا ایتکه مردی از اهل بیت ام انگیخته شود.»

,

امام جمعه تفرش با اشاره به دیدگاه های فلیسوفان غربی و دیدگاه ادیان حنیف و حق گرا درباره آینده تاریخ ادامه داد: طرح مباحث مهدویت در قالب ادیان برای آخرالزمان است. آخرالزمان و پایان تاریخ موقعیتی است که بشریت در یک بحران معرفت و معنویت قرار دارد، اختلافات و درگیری ها و کشتارها به حد اعلای خود می رسد؛ ظلم فراگیر می شود و عدالت گرایی به حداقل می رسد. در این بین یک پایگاه زمینه ساز، همه چشم ها را به خود می دوزد و سپس ظهور منجی عالم فرا می رسد و زمان فراگیری عدالت، علم، معنویت و آرامش بشریت محقق می شود.

,

خدامی ادامه داد: انتصاب امام معصوم از طرف خداست و به وسیله پیامبر(ص) و یا امام قبلی معرفی می شود. از مقام عصمت برخوردار است، دارای دانش فوق العاده و بی نظیر است. اطاعت از او همانند اطاعت از خدا و رسول واجب است.

,

وی با اشاره به وظایف منتظران بیان کرد: انتظار عملی به معنای ساختن خود و جامعه، مبارزه با هرگونه ظلم، ترویج مکتب اسلام و مبانی تشیع با تعمیق فعالیت های قرآنی و تبیین جایگاه امامت، سعی در گستردن عدالت فراگیر، توجه خاص به محرومان فکری، فرهنگی و معیشتی مستضعفان، دعای برای ظهور منجی، خدمت و مهربانی نمودن نسبت به همگان و بندگی و عبودیت خالصانه از جمله وظایف منتظران است.

,

آزادی شهرهای بستان و چزابه، روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، روز بزرگداشت شیخ مفید و سالروز طولانی ترین بمباران دشمن در ۸ سال دفاع مقدس در اندیمشک از دیگر مناسبت هایی بود که امام جمعه تفرش به آنها اشاره کرد.

,

امام جمعه شهر خنداب بیان کرد؛

,

پایان شجره خبیثه داعش؛ نتیجه مجاهدت‌‌های فداکارانه رزمندگان اسلام

, پایان شجره خبیثه داعش؛ نتیجه مجاهدت‌‌های فداکارانه رزمندگان اسلام,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت‌الاسلام مجدی‌زاده، امام جمعه شهر خنداب در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به لزوم مراقبت از مبتلا شدن به گناهان کبیره گفت: یکی از گناهان کبیره که عقوبت آدمی در دنیا و آخرت را به همراه دارد، عاق والدین است.

, دیار آفتاب, پایگاه خبری نسیم خنداب,

خداوند لذت زندگانی را در نیکی به والدین قرار داده است

, خداوند لذت زندگانی را در نیکی به والدین قرار داده است, خداوند لذت زندگانی را در نیکی به والدین قرار داده است,

مجدی‌زاده با اشاره به سخنان پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: خدای تعالی برکت علم را در تعظیم به استاد ، بقای ایمان را در تعظیم به پروردگار، نجات از آتش را در ترک ظلم و لذت زندگانی را در نیکی به والدین قرار داده است.

,

وی در ادامه افزود: از پیامبر(ص) سوال کردند، کدام عمل نزد پروردگار محبوب‌تر است، پیامبر(ص) فرمود، نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر و جهاد در راه خدا، نزد باری تعالی از درجه و منزلت بالایی برخوردار است.

,

بسیج مزرعه‌ای بی حصار و یکی از برکات انقلاب اسلامی است

, بسیج مزرعه‌ای بی حصار و یکی از برکات انقلاب اسلامی است, بسیج مزرعه‌ای بی حصار و یکی از برکات انقلاب اسلامی است,

امام جمعه شهر خنداب با اشاره هفته بسیج بیان کرد: بسیج مزرعه‌ای بی حصار و یکی از برکات انقلاب اسلامی است و همانطور که امام عزیز فرمودند، من آرزو دارم با بسیجیان محشور شوم.

,

مجدی‌زاده در ادامه گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نشانه فرد بسیجی، رفتار مودبانه و نظم اوست، رفتار بسیجی باید در مقایسه با دیگران به رفتار اسلامی نزدیکتر باشد.

,

پایان شجره خبیثه داعش از برکات باری تعالی و مجاهدت‌ فداکارانه رزمندگان اسلام است

, پایان شجره خبیثه داعش از برکات باری تعالی و مجاهدت‌ فداکارانه رزمندگان اسلام است, پایان شجره خبیثه داعش از برکات باری تعالی و مجاهدت‌ فداکارانه رزمندگان اسلام است,

وی در پایان با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در سوریه خاطرنشان کرد: ریشه‌کن شدن شجره خبیثه داعش از برکات باری تعالی و حاصل مجاهدت‌های فداکارانه رزمندگان اسلام است.

,

امید محترمی، مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر بود.

,

امام جمعه ساوه:

,

ایران؛ هدف اصلی داعش در پیشروی هایش بود/تبلیغات دروغین و اختلاف‌انگیز مستکبران در زلزله کرمانشاه

, ایران؛ هدف اصلی داعش در پیشروی هایش بود/تبلیغات دروغین و اختلاف‌انگیز مستکبران در زلزله کرمانشاه,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: کمک قومیت های مختلف در زلزله کرمانشاه نشان داد تبلیغات مستکبرین مبنی بر تبعیض و اختلاف دروغ است و همه نیروهای نظامی و انتظامی برخلاف بعضی سیاسیون، مخلصانه به خدمت شتافتند.

, دیار آفتاب, نارخبر, نارخبر,

وی افزود: بعضی اساتید و هنرپیشه های سیاسی از زلزله به دنبال شهرت طلبی و تخریب چهره نظام بودند ولی نیروهای خودجوش مردمی و موکب های اربعین به سرعت برای کمک حاضر شدند.

,

حسینی با اشاره به حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده بیان کرد: رهبری بدون نمایش تبلیغاتی از مناطق مختلف زلزله زده بازدید کردند و با سرکشی از چادرهای اسکان موقت از نزدیک جویای مشکلات مردم و روند خدمات شدند.

,

وی ادامه داد: ایشان در سخنرانی، قدردان دفاع این مردم از مرز و بوم کشور در دوران دفاع مقدس بودند.

,

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: شکست داعش و جبهه استکبار در برابر جبهه مقاومت، معجزه انقلاب اسلامی بود زیرا کارشناسان نظامی دنیا زمان لازم برای شکست داعش را ۳۰ سال تخمین زده بودند.

,

وی افزود: داعش با هدف ایجاد سپر امنیتی برای رژیم صهیونیستی، ایجاد اسلام هراسی، ایجاد تفرقه به نام شیعه و سنی، جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی و کاهش شدید قیمت نفت برای تضعیف بنیه اقتصادی ایران به وجود آمد.

,

هدف اصلی داعش ایران بود

, هدف اصلی داعش ایران بود, هدف اصلی داعش ایران بود,

حسینی تصریح کرد: هدف اصلی داعش پس از عراق و سوریه حمله به ایران بود و عراق و سوریه بهانه و مقدمات کسب قدرت کافی برای حمله به ایران بودند.

,

وی ادامه داد: لطف خدا، رهبری داهیانه، فتوای مرجعیت عراق و حضور نیروهای بسیجی، توطئه مستکبران را خنثی کرد.

,

امام جمعه ساوه شرح داد: داعش تا نزدیکی سامرا و بغداد در عراق و حرم حضرت زینب(س) در سوریه پیشروی کرد که با دخالت سپاه قدس و نیروهای مردمی متوقف و نابود شد.

,

وی با تقدیر از نقش سردار سلیمانی در نابودی داعش افزود: ای کاش مسئولین مانند سردار سلیمانی سرباز رهبری بودند و مخلصانه برای خدا کار می کردند، حکومت داعش تمام شد اما این تفکر تکفیری هر لحظه می تواند از جای دیگری سر برآورد نباید غافل شد.

,

بسیج پشتوانه انقلاب و هویت ملی است

, بسیج پشتوانه انقلاب و هویت ملی است , بسیج پشتوانه انقلاب و هویت ملی است ,

خطیب نماز جمعه ساوه با اشاره به مناسبت هفته بسیج گفت: بسیج پشتوانه انقلاب و مایه امید و سرمایه بزرگ اجتماعی در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و شرف و هویت ملی است.

,

وی ادامه داد: بسیج یعنی آمادگی همیشگی برای دفاع از کشور، مکتب، مردم و نظام اسلامی هر زمان که مورد تهدید دشمن قرار گرفت.

,

حسینی بیان کرد: بسیج یعنی لشکر جان برکف و مخلص برای خدمت بی منت و جهادی به ملت و اگر انفلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی قرار گرفت به خاطر این روحیه و شجره طیبه بود.

,

وی افزود: اگر امام علی(ع) نیروهای فداکار بسیجی داشت هرگز ۲۵ سال خانه نشین نمی شد، بسیج یک نیروی دولتی نیست، یک نیروی مردمی و مکتبی است.

,

فرهنگ زیربنای سبک زندگی و تمدن است

, فرهنگ زیربنای سبک زندگی و تمدن است, فرهنگ زیربنای سبک زندگی و تمدن است,

امام جمعه ساوه با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ساوه اظهار کرد: فرهنگ زیربنای سبک زندگی و تمدن است اگر دنبال نظام سازی اسلامی و تمدن اسلامی هستیم باید به کار فرهنگی و نه صرفا نمودهای فرهنگی نمایشی اهمیت دهیم.

,

وی ادامه داد: باید به فرهنگیان بخصوص معلمان و سپس اساتید اهمیت داد، این چه نظام بودجه بندی است که معلمان نیازمند شغل دوم برای گذران امورات زندگی هستند؟

,

حسینی گفت: اول باید معنای فرهنگ را دانست تا اهمیت کار فرهنگی، هفته فرهنگ و فرهنگیان درک شود.

,

وی ادامه داد: فرهنگ آن باورها و اعتقادات بنیادین و نظام ارزشی و هنجاری است که سبک زندگی مبتین بر آن است.

,

اهل بیت(ع) و قرآن دو یادگار پیامبر (ص) هستند

, اهل بیت(ع) و قرآن دو یادگار پیامبر (ص) هستند, اهل بیت(ع) و قرآن دو یادگار پیامبر (ص) هستند,

حسینی با اشاره به برگزاری اجلاس محبان اهل بیت(ع) تصریح کرد: اهل بیت(ع) و قرآن دو یادگار پیامبر (ص) هستند که باید به آنها تمسک بجوییم تا پیروز شویم.

,

وی افزود: وهابیت و شیعه لندنی به  نام اهل بیت(ع) شعار می دهند و اما با اهانت به مقدسات شیعه و سنی موجب تفرقه جهان اسلام می شوند.

,

امام جمعه فرمهین:

,

خون پاک شهید حججی‌ها با نابودی داعش به ثمر نشست/مشکلات کشور با روحیه بسیجی قابل حل است

, خون پاک شهید حججی‌ها با نابودی داعش به ثمر نشست/مشکلات کشور با روحیه بسیجی قابل حل است , خون پاک شهید حججی‌ها با نابودی داعش به ثمر نشست/مشکلات کشور با روحیه بسیجی قابل حل است ,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه فرمهین با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: امام حسن عسکری(ع) طی سال‌ های امامت خود در سامرا تحت محدودیت‌های اعمال شده از سوی خلافت عباسیان زندگی می کرد.

, دیار آفتاب, فراهان خبر,

وی افزود: خلفای عباسی همواره امامان شیعه را تحت فشار و محدودیت قرار می‌دادند و این فشارها در دوران امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در سامرا به اوج رسید، با وجود محدودیت امام حسن عسکری(ع) در تبلیغ، این امام همام رسالت خود را انجام داد.

,

انتظار فرج امام زمان(عج) باید همراه با عمل باشد

, انتظار فرج امام زمان(عج) باید همراه با عمل باشد, انتظار فرج امام زمان(عج) باید همراه با عمل باشد,

فیض کرمیان با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) گفت: امروز انتظار فرج و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) مهمترین وظیفه شیعیان است، انتظار فرج امام زمان(عج) باید همراه با عمل باشد.

,

امام جمعه فرمهین افزود: انتظار تنها قلبی نیست و کسی که منتظر فرج منجی عالم بشریت است، وظایفی دارد که باید به آن عمل کند.

, انتظار تنها قلبی نیست و کسی که منتظر فرج منجی عالم بشریت است، وظایفی دارد که باید به آن عمل کند.,

وی تصریح کرد: کسی که منتظر ظهور امام زمان(عج) است، باید در حد توان خود مقدمات ظهور را فراهم کند و از انجام اعمالی که این امر را به تاخیر می‌اندازد، خودداری کند. 

, کسی که منتظر ظهور امام زمان(عج) است، باید در حد توان خود مقدمات ظهور را فراهم کند و از انجام اعمالی که این امر را به تاخیر می‌اندازد، خودداری کند.  ,

فیض کرمیان افزود: اگر کسی با ظهور امام زمان(عج) از خواب غفلت بیدار شود، شکست خورده است، زندگی مهدی پسند داشته باشیم تا با ظهور امام زمان(عج) به ندای امام لبیک بگویم و سربازی در رکاب حضرت باشیم.

,

کمک به زلزله زدگان ادامه داشته باشد

, کمک به زلزله زدگان ادامه داشته باشد, کمک به زلزله زدگان ادامه داشته باشد,

امام جمعه فرمهین با اشاره به زلزله های اخیر گفت: افراد تحلیل های مختلفی از علت زلزله در شبکه های اجتماعی بیان می کنند.

,

وی گفت: علم و حکمت این زلزله ها را فقط خدا آگاه است و حکمت این زلزله ها فقط به دست خدا است.

,

فیض کرمیان اظهار کرد: کمک های خوبی به زلزله زدگان صورت گرفت که جای تقدیر است اما با توجه به خسارت زلزله و شرایط نامساعد زندگی در مناطق زلزله زده باید کمک ها ادامه داشته باشد.

,

امام جمعه فرمهین با اشاره به شکست داعش و نابودی این گروه تروریستی در عراق و سوریه گفت: نابودی توطئه سیاه داعش پس از ۷ سال پاسخی به سیاست های خباثت آلود آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

,

خون پاک شهید حججی‌ها ثمر داد

, خون پاک شهید حججی‌ها ثمر داد, خون پاک شهید حججی‌ها ثمر داد,

فیض کرمیان افزود: رزمندگان و مدافعان حرم در ایجاد و توسعه امنیت سرزمین‌های اسلامی نقشی بسیار مهم دارشتند و فداکاری این شهدا سبب عزت، اقتدار و سربلندی اسلام و در ریشه‌کنی گروه تروریستی داعش شد.

,

امام جمعه فرمهین تاکید کرد: با شهادت شهید حججی عظمت شهدای مدافع حرم برای همگان هویدا شد و خون پاک شهید حججی‌ها ثمر داد و گروه خبیث داعش در سرزمین‌های اسلامی ریشه کن شد.

,

داعش آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را به گور برد

, داعش آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را به گور برد , داعش آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را به گور برد ,

وی گفت: هدف نهایی استکبار از ایجاد گروه تروریستی داعش و نقشه های رژیم صهیونیستی در منطقه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود که آنها با مجاهدات بندگان صالح خدا این آرزو را به گور بردند.

,

فیض کرمیان گفت: این راه مدافعان حرم باید ادامه پیدا کند، ما در همه حوزه ها نیاز به مدافعان اسلام داریم، دفاع از حریم حجاب و عفاف، ارزشهای اسلامی، ولایت فقیه نیاز به مدافعان حریم اسلام دارد.

,

امام جمعه فرمهین با اشاره به هفته بسیج و دستاوردهای بسیج در شهرستان افزود: بسیجی باید حضور فعال در همه صحنه ها داشته باشد و اگر امروز کشور اسلامی‌ و ملت سلحشور ما از گزند نااهلان تاریخ در امنیت هستند به یمن حضور گسترده بسیج بوده است.

,

مشکلات با روحیه بسیجی قابل حل است

, مشکلات با روحیه بسیجی قابل حل است,

وی بیان کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ بسیجی و روحیه خستگی ناپذیر نیاز دارد، تحریم ها از زمان انقلاب بوده است، بالاترین نعمت نظام اسلامی و ولایت فقیه است و با توکل به خدا و همت مردم و مسئولان بر مشکلات پیروز می شویم.

,

فیض کرمیان گفت: متاسفانه برخی از افراد مدام از یاس و ناامیدی در جامعه دم می زنند و به دنبال تضعیف روحیه انقلابی هستند.

,

امام جمعه فرمهین خاطر نشان کرد: نباید روحیه یاس و ناامیدی در بین مردم نشر داده شود، باید برای ایجاد روحیه امید و تقویت خودباوری در بین مردم با تکیه بر توان داخلی با روحیه بسیجی به جنگ با مشکلات برویم.

, نباید روحیه یاس و ناامیدی در بین مردم نشر داده شود،, نباید روحیه یاس و ناامیدی در بین مردم نشر داده شود،, باید برای ایجاد روحیه امید و تقویت خودباوری در بین مردم با تکیه بر توان داخلی با روحیه بسیجی به جنگ با مشکلات برویم., باید برای ایجاد روحیه امید و تقویت خودباوری در بین مردم با تکیه بر توان داخلی با روحیه بسیجی به جنگ با مشکلات برویم.,

امام جمعه موقت شازند:

,

پیروزی جبهه مقاومت لرزه سیاسی بر پیکر استکبار انداخت/لبخند خرسندی ملت ایران از نابودی داعش

, پیروزی جبهه مقاومت لرزه سیاسی بر پیکر استکبار انداخت/لبخند خرسندی ملت ایران از نابودی داعش, پیروزی جبهه مقاومت لرزه سیاسی بر پیکر استکبار انداخت/لبخند خرسندی ملت ایران از نابودی داعش,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت الاسلام مهدی یعقوبی، امام جمعه موقت شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به وقوع بلایا و حوادث گفت: به وقوع پیوستن برخی بلایا و حوادث، نعمت هایی را در خود نهفته دارند که باید آنها را دریابیم چرا که این فرمایش ائمه اطهار است.

, دیار آفتاب, شازند ما, شازند ما,

وی در اشاره به زلزله کرمانشاه با بیان اینکه این بلا باید به فرصت تبدیل شود  افزود: در باطن این بلا نعمت ها و تذکراتی نهفته است که از آن جمله می توان به توجه به سلامتی و عافیت، تجربه و تحمل سختی ها، همدلی، وحدت و وفاق بین مردم، نیروهای نظامی دولت و اینکه انسان مالک هیچ چیز نیست، اشاره کرد.

,

امام جمعه موقت شازند ادامه داد: یکی دیگر از نعمات این بلا، زنده شدن روحیه انفاق، بخشش و فداکاری در جامعه بود و همچنین این بلا باعث شد مسئولان پس از مدتها به آن منطقه سفر کنند.

,

, ,

یعقوبی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از تذکرات این بلا اهمیت توجه به ساخت و سازها بود، عنوان کرد: پس در خصوص بلایا و حوادث باید به جای نگاه سطحی، نگاهی عمیق به مسائل داشته باشیم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته بسیج به آحاد مردم جامعه به خصوص بسیجیان، به پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق اشاره و تاکید کرد: با پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش، در هفته بسیج لبخند مسرّت و شادی بر لبان ملت نمایان شد.

,

امام جمعه موقت شازند با بیان اینکه این پیروزی میّسر نشد مگر با روحیه بسیجی و جهادی، تصریح کرد: با این پیروزی هیمنه پوچ و پوشالی آمریکا در منطقه در هم شکست.

,

یعقوبی یادآور شد: نابودی داعش و پیروزی جبهه حق لبخند خرسندی بر لبان ملت نمایان کرد.

,

وی با بیان اینکه پیروزی جبهه مقاومت لرزه سیاسی شدیدی بر پیکر استکبار انداخت خاطر نشان کرد: پیام این پیروزی، حفظ و تقویت روحیه جهادی، انقلابی و بسیجی است و باید این روحیه حفظ شود چراکه رمز بقای نظام و انقلاب است.

,

امام جمعه شهر جاورسیان:

,

همدردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه، تجلی وحدت مردم ایران/نابودی داعش نشان‌ از درماندگی آمریکا و استکبار جهانی دارد

, همدردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه، تجلی وحدت مردم ایران/نابودی داعش نشان‌ از درماندگی آمریکا و استکبار جهانی دارد, همدردی با زلزله‌زدگان کرمانشاه، تجلی وحدت مردم ایران/نابودی داعش نشان‌ از درماندگی آمریکا و استکبار جهانی دارد,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت‌الاسلام احمدی، امام جمعه شهر جاورسیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته  همدردی و همیاری عموم مردم با زلزله‌زدگان کرمانشاه را تجلی‌گاه وحدت و همبستگی بین آحاد مردم مسلمان کشور برشمرد و باید از همه‌ی مسؤلان ذی‌ربط علی الخصوص مقام معظم رهبری که با حضور بی‌آلایش و بی‌پیراییه‌ی خود در میام مردم مصیبت‌دیده بهترین مرهم را بر زخم‌های آنان گذاشت، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

, دیار آفتاب, پایگاه خبری نسیم خنداب, .,

نابودی داعش نشان‌دهنده درماندگی آمریکا و استکبار جهانی است

, نابودی داعش نشان‌دهنده درماندگی آمریکا و استکبار جهانی است, نابودی داعش نشان‌دهنده درماندگی آمریکا و استکبار جهانی است,

امام جمعه‌ جاورسیان با اشاره به نابودی داعش، بیان کرد: نابودی این گروه تروریستی نشانه‌ای آشکار از زبونی و ناتوانی آمریکا، استکبار جهانی و دیگر دشمنان اسلام و قدرت و توان جمهوری اسلامی و امت اسلامی است.

,

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرماندهان و رهبران جهان تشیع خصوصا مقام معظم رهبری، آیت‌الله سیستانی و سردار سلیمانی، گفت: این پیروزی بزرگ حاصل مجاهدت و پایمردی امت اسلامی است چه آنان که در میدان کارزار و نبرد بودند و چه آنانی که در دیگر میادین به مجاهده‌ی فی سبیل الله پرداختند.

,

افتخارآفرینی بسیج در تمام عرصه های مقابله با دشمن

, افتخارآفرینی بسیج در تمام عرصه های مقابله با دشمن, افتخارآفرینی بسیج در تمام عرصه های مقابله با دشمن,

احمدی ضمن گرامیداشت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام در سال ۵۸ گفت: رهبری بزرگوار در دیدار با جمعی از بسیجیان سراسر کشور به خوبی برکات و ثمرات شجره‌ طیبه‌ بسیج را بازگو کردند و امروز بسیج است که در تمام عرصه‌های مقابله با دشمن قسم خورده ایران اسلامی، افتخارآفرینی می‌کند.

, .,

وی افزود: صد البته مقصود از بسیج، صرفا تشکیلات کادری این سازمان مردم نهاد نیست بلکه هر مؤمن و حزب‌اللهی‌ که در هر گوشه و بخشی از مملکت اسلامی ما برای اعتلا ایران اسلامی تلاش می‌کند، در واقع بسیجی است و آن تشکیلات نمادی از این درخت تنومند و پرثمر است.

, .,

امام جمعه جاورسیان، سالروز شهادت یازدهمین امام شیعه، امام حسن عسگری(ع) و ‌نیز آغاز امامت امام عصر(عج) را تسلیت و تبریک گفت و از حذف تعطیلی رسمی روز هشتم ربیع‌الاول انتقاد کرد.

,

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشور لبنان خاطرنشان کرد: تحولات کشور لبنان و تصمیم حریری برای بازگشت به قدرت و پشتیبانی مردم لبنان از این تصمیم شکستی بسیار سنگین برای آل‌سعود در عرصه‌ دیپلماتیک است.

,

انتهای پیام/ک

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه