اخبار داغ

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار کاشمر مطرح کرد:

اسکان اضطراری در چند روستای پایلوت کاشمر

اسکان اضطراری در چند روستای پایلوت کاشمر
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار کاشمر با بیان اینکه اسکان اضطراری در چند روستای پایلوت بخش کوهسرخ و مرکزی کاشمر انجام می‌شود، گفت: عدم اطلاع مراجع ذی صلاح و ضعف در طراحی پروژه‌های ساختمانی از مشکلات عمده حوزه ایمنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امروز جلسه مدیریت بحران با حضور مسئولان نهادهای مختلف شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری کاشمر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

مهدی برامکی در این جلسه اظهار کرد: یکی از مواردی که در بحث زلزله بسیار مهم است ایمن سازی غیرسازه‌‌ها در ساختمان‌ها است مانند کمد دیواری‌ها، لوسترها و قفسه‌های کتابخانه، چه بسا خود سازه در برابر زلزله مقاوم است اما غیرسازه‌ها از ایمنی لازم برخوردار نشدند.

,

 

,

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار کاشمر گفت: مسئولان مربوطه در بحث بازدید از مدارس علاوه بر ایمنی سازه‌ها، ایمنی غیر سازه‌ها را هم گزارش دهند تا بتوان تصمیمات صحیح و به موقع اتخاد کرد ضمن اینکه در گزارش نیازی به غلو نیست و ضروری است که ریاست آموزش و پرورش اطلاعات درستی از ایمنی مدارس شهرستان داشته باشد.

,

 

,

وی افزود: طبق دستورالعمل تمامی درب اتاق‌ها و کلاس‌های مدارس باید به بیرون باز شود و متأسفانه درب ورودی کلاسهای مدارس ما به داخل باز می‌شود و مشکلی است که باید هر چه زودتر رفع شود.

,

 

,

برامکی بیان داشت: کتیبه بالای سردرب ورودی کلاس‌های مدارس غالبا شیشه است و یا اینکه پنجره‌‌ی کلاس‌های همکف نباید حفاظ داشته باشد و سایر موارد که در دستورالعمل جدید آورده شده و ملزم به اجرای آن هستیم.

,

 

,

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار کاشمر تأکید کرد: با توجه به اینکه انجام اقدامات ایمنی آموزش و پرورش در مدارس مستلزم ارزیابی‌های مسئولان مربوطه است بنابراین ضروری است که درست و صحیح گزارش‌ شود.

,

 

,

برامکی ادامه داد: ضرورت دارد برای مواقع بحران در روستاهای شهرستان زمینی جهت اسکان موقت با امکانات لازم در نظر گرفته شود بر همین اساس اسکان اضطراری در چند روستای پایلوت بخش کوهسرخ و بخش مرکزی با همکاری ادارات مربوطه  انجام می‌شود و امیدواریم که این مهم شامل همه روستاها شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه در دهیاری‌ها هم بحث توجه به مسائل اولیه بحران تشدید شده است، گفت: بیش از 60 درصد بافت ساختمانهای منطقه شهری ما در برابر زلزله مقاوم نیست بنابراین باید در بحث نظارت ساختمانهای مهندسی ساز سخت‌ گیری‌های لازم انجام شود و باید از احداث ساخت و سازهای غیرقانونی چلوگیری کنیم.

,

 

,

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار کاشمر بیان داشت: عدم مراجع ذی صلاحیت در اجرای پروژه‌ها یکی دیگر از مشکلات حوزه ایمنی است و تنها بحث‌های نظارتی نیست، بلکه مجری ذی صلاح و کسانی که صلاحیت دارند و دارای پروانه هستند باید در ساخت و سازها نقش داشته باشند.

,

 

,

وی ابراز کرد: ضعف در طراحی ساختمان‌ها هم یکی دیگر از مشکلات است؛ چراکه امکان دارد نظارت به درستی انجام شود و مجری ذی صلاح هم وظیفه‌اش را صحیح انجام داده؛ اما فرد طراح که قرار بوده سازه را درست طراحی کند طراحی نکرده است.

,

 

,

برامکی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری مانورها شناخت ایرادها و نقاط ضعف حوزه کاری خودمان است، یادآور شد: باید تدابیری اندیشیده شود تا تمام کسانی که در امر ساخت و ساز ساختمانی دخیل هستند در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه