اخبار داغ

رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

4 شهرستان در استان خراسان رضوی به جامعه جهانی ایمن پیوستند

4 شهرستان در استان خراسان رضوی به جامعه جهانی ایمن پیوستند
رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و فریمان موفق شدند تا هفت شاخص مورد نظر سازمان بهداشت جهانی در داشتن جامعه ایمن را ایجاد و جزئی از جامعه جهانی ایمن شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمد رضا جویا در گفت و گو با نبض شهر، با توجه به اقدامات این معاونت در حوزه آموزش های مورد نیاز مردم جهت حفظ ایمنی خود در برابر حوادث غیر مترقبه، گفت: هیأت امنای دانشگاه در تصمیمی در سال ۱۳۹۰ ایجاد مرکز کاهش خطر بلایا و حوادث را در دانشگاه مصوب کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی ادامه داد: جامعه ای که از نظر حوادث و پیشگیری مراقبت های لازم را در محیط خانه، کار، تفریح، جاده، اماکن آموزشی، مدارس و...انجام می دهد جامعه ای ایمن است؛ که نکات مرتبط با ایمنی را رعایت می کند.

,

چهار شهرستان در استان خراسان رضوی به جامعه جهانی ایمن پیوستند

, چهار شهرستان در استان خراسان رضوی به جامعه جهانی ایمن پیوستند,

وی از انتخاب چهار شهرستان استان خراسان رضوی از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان جامعه ایمن خبر داد و گفت: شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و فریمان موفق شدند تا هفت شاخص مورد نظر سازمان بهداشت جهانی در داشتن جامعه ایمن را ایجاد و جزئی از جامعه جهانی ایمن شوند.

,

رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به چهار شاخص از هفت شاخص سازمان جهانی بهداشت در ملحق شدن شهرها به جامعه جهانی ایمن اشاره کرد و افزود: تلاش جهت ایجاد جامعه ایمن، ایجاد کارگروه های خاص مختص اقشار آسیب پذیر (سالمندان، کودکان و... )، رساندن ایمنی شهر خود به استانداردهای جهانی و... از جمله شاخص های پیوستن به این جامعه است.

,

دکتر جویا ابراز داشت: بر این اساس کمیته جامعه ایمن ایجاد و در آن از حضور تمامی ادارات استان از جمله نیروی انتظامی، نظام مهندسی، شهرسازی، شهرداری، استانداری، آموزش و پرورش و... به عنوان رکن پیشگیری و آموزش به کودکان استفاده می شود.

,

وی بیان داشت: تمامی این ارگان ها تلاش دارند تا با آموزش و ایجاد هماهنگی بین بخشی ایمنی جامعه را بالا ببرند؛ که بر این اساس چهار منطقه از شهر مشهد نیز موفق شد تا از سوی سازمان بهداشت جهانی به جامعه جهانی ایمن ملحق شوند.

,

مرگ و میر جاده ای از ۲۷ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر کاهش پیدا کرده است

, مرگ و میر جاده ای از ۲۷ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر کاهش پیدا کرده است,

رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از موفقیت های حاصله در ایجاد جامعه ایمن اشاره کرد و گفت: در سال ۸۴ بیش از ۲۷ هزار نفر در کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دادند که این عدد در سال ۹۵ به حدود ۱۵ هزار نفر رسیده؛ که قابل توجه می باشد.

,

دکتر جویا افزود: در صورتی که سرعت رانندگی کمتر، جاده ها مناسب تر، اعمال قانون جدی تر و دوربین های بین جاده ای بیشتری نصب شود؛ می توان در کاهش تلفات جاده ای به موفقیت های بیشتری دست پیدا کرد.

,

وی به رعایت ایمنی در برابر حوادث غیر مترقبه اشاره کرد و بیان داشت: باید مراقبت کرد تا در برابر بلایای طبیعی زیر ساخت های بناهای خود را تقویت و لوازم منزل خود را بیمه کرده؛ تا در صورت ابتلا به این گونه حوادث بتوانیم از جان و مال خود محافظت کنیم.

,

۴۰ درصد از خانوارهای شهر مشهد در برنامه DART ارزیابی شدند

, ۴۰ درصد از خانوارهای شهر مشهد در برنامه DART ارزیابی شدند,

رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرای برنامه DART در معاونت بهداشتی دانشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: این برنامه به معنای ارزیابی آموزش آمادگی در برابر بلایای طبیعی است؛ که موفق به اجرای آن برای ۴۰ درصد از خانوار های شهر مشهد تا کنون شده ایم.

,

دکتر جویا اضافه کرد: در این برنامه ۱۵ سوال تخصصی مطرح و ارزیابی لازم در خصوص مخاطراتی که جان و مال مردم را تهدید می کند پرسیده می شود. در این برنامه، آموزش های لازم نیز ارائه و در صورتی که خانوارها از این ۱۵ سوال امتیاز مناسب را دریافت نکردند در دسته های ۱۵ نفره آموزش های لازم برای آن ها ارائه می شود.

,

وی به تمرین آمادگی در واحدهای بهداشتی و درمانی اشاره و مقاوم بودن این واحدها را مهم ارزیابی کرد و گفت: مراکزی که خود به ارائه خدمت در زمان رخ دادن بلایا می پردازند نباید دارای بناهایی باشند؛ که مقاومت خود را در هنگام رخ دادن حوادث طبیعی از دست بدهند.

,

تمامی ساختمان های بهداشتی از نظر ایمنی در برابر بلایا بررسی شده اند

, تمامی ساختمان های بهداشتی از نظر ایمنی در برابر بلایا بررسی شده اند,

رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر ارزیابی تمام ساختمان های بهداشتی دانشگاه از نظر ایمنی در برابر بلایا(سازه ای و غیر سازه ای) اضافه کرد: در این ارزیابی ۶۰۰ سوال جهت تشخیص مقاومت ساختمان های خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشتی و مراکز بهداشتی ارائه شد؛ تا عملکرد این ساختمان ها از نظر سازه ای، غیر سازه ای  و عملکرد سنجیده شود.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه