اخبار داغ

رئیس جمهور در آیین افتتاح فاز نخست طرح شهید بهشتی چابهار:

بندر چابهار از لحاظ اقتصادی و سیاسی برای ایران حائز اهمیت است‌/ امروز یک روز تاریخی برای چابهار است

بندر چابهار از لحاظ اقتصادی و سیاسی برای ایران حائز اهمیت است‌/ امروز یک روز تاریخی برای چابهار است
رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: امروز برای ما روزی مهم و تاریخی است که نخستین فاز بندر مهم و بین‌المللی چابهار را افتتاح می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهاربهاران، حجت الاسلام حسن روحانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این بندر موقعیت و جایگاهی دارد که می‌تواند کریدور جنوب و شمال را در یک مسیر کوتاه قرار دهد و این کریدور را به اقیانوس متصل کند، اظهار کرد: کریدورهای دیگر ما جنوب به شمال را به هم متصل می‌کند و در خلیج فارس است اما این بندر در اقیانوس است و از این نظر بسیار اهمیت دارد؛ اهمیت اقتصادی دارد برای اینکه کالا در زمان کوتاه‌تر و با قیمت مناسبتر در اختیار کشورهای همسایه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این کریدور دارای اهمیت اقتصادی است برای اینکه کالا در زمان کوتاه تر و در زمان مناسب تر در اختیار کشورهای همسایه قرار می گیرد و کشورهای شرقی ما همچون افغانستان و کشورهای شمالی ما همچون کشورهای آسیایه میانه را به جنوب و به اقیانوس متصل می کند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بندر چابهار از لحاظ سیاسی بیان کرد: بندر چابهار ما را با کشورهای شرقی و شمالی و حتی کشورهای اروپایی در آینده متصل می کند و این موضوع از لحاظ سیاسی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ها در مجموع این بندر برای خود استان سیستان و بلوچستان هم دارای اهمیت است، مخصوصا بعد از اینکه راه آهن سراسری هم به این بندر متصل شود.

حجت الاسلام روحانی گفت: امروز ۵ پست اسکله افتتاح شد که در واقع بیش از ۲۰۰ هکتار استحصال شده و همینطور پسکرانه هایی که در حال آماده شدن است همه این موارد هم می تواند برای مردم ایران و استان سیستان و بلوچستان اشتغال زا باشد و هم می تواند ارتباط ما را با دنیا نزدیک تر بکند.

وی خاطرنشان کرد: اتصال کریدور شمال و جنوب به اقیانوس برای منطقه، ایران و جهان دارای اهمیت است و خوشحالیم که امروز اولین فاز آن افتتاح شد و امیدواریم هرچه سریعتر فازهای بعدی ادامه پیدا کند.

چهار فاز دیگر بندر شهید بهشتی چابهار نیز در آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که در نهایت ظرفیت این بندر به 82 میلیون تن خواهد رسید. برای آماده‌سازی و تجهیزات فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار در مجموع یک میلیارد دلار هزینه و به همت قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه ساخته شده است.

بندر چابهار حلقه واسطی بین کشورهای جنوب شرق آسیا، آسیا میانه و افغانستان است، توسعه بندر چابهار موتور محرک توسعه اقتصادی کشور به‌ویژه جنوب شرق است و فعالیت‌های بندری می‌تواند ارزش افزوده و اشتغال فراوانی در جنوب شرق ایران ایجاد کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه