اخبار داغ

معاون سیاسی- امنیتی استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

پارلمان بانوان راهی برای حضور واقعی زنان در تصمیم سازی‌ها است

پارلمان بانوان راهی برای حضور واقعی زنان در تصمیم سازی‌ها است
معاون سیاسی- امنیتی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با قرار دادن مصوبات پارلمان مشورتی زنان در دستور کارگروه بانوان و خانواده معاونت سیاسی استانداری، زنان استان در تصمیم سازی ها مشارکت واقعی خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگز خبر ، عصر امروز جلسه مجمع مشورتی بانوان با حضور دکتر حسینی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی خراسان رضوی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگز خبر ، ,

 

,

بهبودی، رئیس مجمع مشورتی زنان اظهار داشت: این مجمع دارای 35 عضو و 5 کمیسیون می باشد که  اعضای هیئت رئیسه و کمیسیونها پس از برگزاری انتخابات از بین متقاضیان مشخص شده و شروع به کار نمودند.

,

 

,

وی در این جلسه به تشریح فعالیتها و عملکردهای پارلمان بانوان پرداخت و تشریح کرد: در راستای تحقق اهداف این پارلمان جلسات متعددی در زمینه کارگروه خانواده، طلاق و روش های پیشگیری از آن برگزار شده است، همچنین نمایشگاه های توانند سازی، کارگاه های آموزشی برای اشتغال زنان روستایی، نمایشگاه های عفاف و حجاب و سرکشی از خانواده های بی بضاعت و محروم از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه می باشد.

,

 

,

بهبودی تشریح کرد: پیگیری اختصاص پارک شادی شهرستان به عنوان پارک بانوان و راه اندازی بازار روز جهت عرضه مستقیم کالاهای تولیدی در شهرستان از جمله اقداماتی است که پس از طرح در مجمع مشورتی بانوان و ارجاع آن به کمیسیون مورد تصویب به شورای اداری شهرستان قرار گرفت.

,

 

,

مسئول کمیسیون امور فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: این کمیسیون که متشکل از 7 نفر می باشد جلسات متعددی را در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت ارائه راهکارهایی برای شناسایی اسیب ها برگزار نموده است.

,

 

,

وی از اجرای طرح کتاب، من و خانواده خبر داد و گفت: این طرح با هدف پیوند نسل ها و همگرایی اعضای خانواده برگزار شده است و کودکانی که به همراه پدر یا مادر در محل کانون حاضر شده و به مطالعه کتاب بپردازند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

,

 

,

در ادامه سید جواد حسینی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال زنان شهرستان در مجمع مشورتی بانوان از واگذاری امکانات لازم برای تشکیل جلسات کمیسیون ها خبر داد.

,

 

,

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی تبیین کرد: طرز کار پارلمان مشورتی زنان مانند مجلس شورای اسلامی است و هر 45 روز تشکیل جلسه داده و خواسته های دستگاه های اجرایی که به صورت لایحه به این پارلمان می آید را بررسی و در صورت لزوم مصوب خواهد کرد.

,

 

,

وی با بیان اینکه پارلمان مشورتی زنان فعالیت های خود را در قالب پنج کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغال، آموزش و پژوهش و توانمند سازی، سلامت و جمعیت انجام می دهد تاکید کرد مجمع مشورتی زنان در حال حاضر نهاد نوپایی است که با یک ایده خلاقانه در سطح استان شکل گرفته و شروع به کار نموده است.

,

 

,

حسینی افزود: مصوبات پارلمان مشورتی زنان خراسان رضوی در دستور کار گروه بانوان و خانواده معاونت سیاسی استانداری قرار می گیرد تا پس از بررسی قابلیت اجرا پیدا کند که در صورت اجرا، سه میلیون جمعیت زنان استان در تصمیم سازی ها مشارکت واقعی خواهند داشت.

,

 

,

معاون استاندار تبیین کرد: در هفت ماهه اول سال جاری مبلغ 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه ده درصد افزایش داشته است، همچنین مبلغ پنج میلیارد تومان بودجه جهت کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی در دسترس می باشد که می تواند برای طرح های زود بازده در عین حال فراگیر مورد استفاده قرار گیرد.

,

 

,

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در مورد کنترل اسیب های اجتماعی می توان انجام داد تقسیم بندی مراحل ازدواج تا طلاق به حلقه های مختلف است تا بتوانیم اقدامات دستگاه های دولتی و غیر دولتی را در این حلقه ها مورد ارزیابی قرار دهیم.

,

 

,

حسینی با اشاره به برگزاری بیش از 450 حلقه کتاب خوانی خانوادگی و نقد 2100 کتاب در هفت ماهه اول سال جاری تاکید کرد: این کار یکی از مصادیق طرح جامع تعاملات گرم محسوب می شود.

,

 

,

معاون استاندار در پایان از اختصاص یک دستگاه اتوبوس سیار با تجهیزات کامل کتابخانه ای به شهرستان درگز خبر داد و گفت: در نظر است این اتوبوس با مراجعه به روستاها و مناطق دور دست، دسترسی آسان کتاب را برای مردم منطقه فراهم آورد و فرهنگ کتابخوانی را ترویج نماید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه