اخبار داغ

دادستان خاش هشدار داد؛

برخورد قاطع و جدی با زمین‌خواران اولویت دستگاه قضا است/ خاش از نظر تصرف اراضی ملی کمترین میزان تصرفات را در میان شهرهای استان را دارد

برخورد قاطع و جدی با زمین‌خواران اولویت دستگاه قضا است/ خاش از نظر تصرف اراضی ملی کمترین میزان تصرفات را در میان شهرهای استان را دارد
دادستان شهرستان خاش گفت: برخورد قاطع و جدی با زمین‌خواران اولویت دستگاه قضا است و در این خصوص هیچ عذری پذیرفتنی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما، رضا حکمتیان در نشست شورای حفاظت اراضی شهرستان خاش، با بیان اینکه حوزه قضایی در مسئله برخورد با زمین خواران قاطعانه برخورد می کند، اظهار کرد: وظایف مهم دادستانی پیشگیری از وقوع جرم و نیز تعقیب مجرمان است.

وی با بیان اینکه پدیده های زمین، دریا، کوه، دشت و بیابان و جنگل خواری از مهمترین معضلات شهرستان خاش است، گفت: بعضی از اشخاص سودجو و زمین خوار در جامعه با نفوذ و توان خود بیت المال و حقوق مردم را پایمال می کنند.

حکمتیان با بیان اینکه باید تمامی ادارات به صورت جدی و قاطعانه پای کار بیایند و با سودجویان برخورد کنند، تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم از وظایف حیاتی و اساسی در حوزه قضایی است و با پرونده های ثبت شده به شدت برخورد می شود.

خاش از نظر تصرف اراضی ملی کمترین میزان تصرفات را در میان شهرهای استان را دارد
فرماندار شهرستان خاش نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه باید مسئولین برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند، اظهار کرد: مسئولین متولی باید از تشکیل روستاهای جدید که بار مالی برای دولت دارد و زمینه سوء استفاده زمین خواران را فراهم می کند جلوگیری کنند.

محمداکبر چاکرزهی با بیان اینکه طی کردن روال قانونی برای اجرای طرح ها و حفاظت از محیط زیست و اراضی ملی بسیار ضروری است، تصریح کرد: مسئولین باید به شدت با پدیده زمین خواری برخورد کنند و در این مسئله هیچ کوتاهی پذیرفتنی نیست.

وی گفت: نهادها، ادارات، مقامات قضایی و امنیتی گره گشا در امور هستند و مردم نیز باید با این ارگان ها همکاری کنند.

چاکرزهی شهرستان خاش از نظر تصرف اراضی ملی کمترین میزان تصرفات را در میان شهرهای استان را دارد، افزود: مقابله با بی آبی از دغدغه های مهم نظام است و لذا احیاء و تبادل بخشی آب و مقابله با شرایط بحرانی آب باید در دستور کار مسئولان باشد.

فرماندار شهرستان خاش با بیان اینکه تمامی ارکان نظام باید برای مقابله با متخلفان و متصرفان اراضی ملی به شدت برخورد کنند، ادامه داد: همکاری مردم با مجموعه فرمانداری، بخشداری ها و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و غیره باعث می شود تا تخلفات تصرف اراضی ملی زیاد به چشم نیاید.

کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی امری ضروری و مهم است
بخشدار مرکزی خاش در ادامه این نشست، با بیان اینکه مسئولین باید در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش کنند، اظهار کرد: کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی امری ضروری و مهم است که باید افراد از مسیرهای قانونی هر درخواستی دارند را به ثبت برسانند و از زمین خواری جلوگیری کنند.

مجتبی شجاعی با بیان اینکه بعضی از ساکنان روستایی سالها است در منطقه محل سکونت خود به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستند، گفت: روستاییان باید جهت سامان یافتن و رفع مشکلات قانونی به مراجع قضایی مراجعه کنند و برای پیشگیری از اختلافات طائفه ای و ملکی و جلوگیری از تصرف اراضی ملی باید همه دستگاهها برنامه ریزی کنند .

زندگی بسیاری از مردم منطقه در خاش به صورت عشایر و روستایی است
مدیر جهاد کشاورزی خاش نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: بحران آب در ایران بسیار جدی است و لذا باید برای جلوگیری از فرونشست زمین و کمبود آب در آینده از هرگونه تجاوز به اراضی و تاسیسات آبی جلوگیری شود و امور آب و فاضلاب باید با جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز و بنیاد مسکن نیز با تملک کردن زمین و واگذاری قانونی آن به مردم می توانند به رفع بخش بزرگی از مشکلات کمک کنند.

وی با بیان اینکه زندگی بسیاری از مردم منطقه در خاش به صورت عشایر و روستایی است، خاطرنشان کرد: روستاییان و عشایر قشر مولد و تولید کننده هستند و لذا حمایت از آن ها در راستای جلوگیری از حاشیه نشینی و اختلافات طایفه ای امری ضروری و مهم است.
 
 انتهای پیام/ه

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما, تفتان ما,
,
,
,
,
,
, خاش از نظر تصرف اراضی ملی کمترین میزان تصرفات را در میان شهرهای استان را دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی امری ضروری و مهم است,
,
,
,
,
, زندگی بسیاری از مردم منطقه در خاش به صورت عشایر و روستایی است,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه