اخبار داغ

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر:

یک درصد مردم کاشمر از گیشه برنامه‌های هنری استقبال می‌کنند/ اقتصاد هنر را در کاشمر پیگیری می‌کنیم

یک درصد مردم کاشمر از گیشه برنامه‌های هنری استقبال می‌کنند/ اقتصاد هنر را در کاشمر پیگیری می‌کنیم
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد هنر از استقبال یک درصد جمعیت این شهرستان از گیشه برنامه‌های هنری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر حسن مدرس مقدم بعد از ظهر امروز در جلسه شورای شهر کاشمر گفت: در تلاش هستیم در راستای اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های هنری شهرستان را بر اساس اقتصاد هنر ساماندهی کنیم و لذا اخیراً در حوزه تئاتر شاهد استقبال خوب علاقمندان به هنرهای نمایشی از گیشه تئاتر بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر ادامه داد: باید برای توانمندسازی خود هنرمندان و بخش خصوصی در این زمینه تلاش شود؛ اما نمی‌توان به یک‌باره کمک‌ها و حمایت‌های موجود را از هنرمندان قطع کرد و لذا برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه هنر نیاز به همراهی شورا و شهرداری وجود دارد.

,

 

,

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل مشکلات اعتباری قادر به حمایت و هدایت ساختار‌ها و زیرساخت‌های موجود نیست و لذا باید سایر نهادها و به ویژه شورا و شهرداری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت کنند.

,

 

,

مدرس مقدم خاطرنشان کرد: به عنوان مثال جشنواره تئاتر استانی میثاق که چندین سال با حمایت شهرداری در کاشمر برگزار می‌شود را برای سال آینده تبدیل به جشنواره تئاتر پهنه شرق کشور کرده‌ایم و در این جشنواره هشت گروه برجسته تئاتر در شهرستان حضور خواهند یافت که در واقع تبدیل به یک کلاس فرهنگی هنری برای هنرمندان کاشمر و نیز اعتباری برای شهرستان خواهد بود و لذا انتظار داریم شهرداری کاشمر امسال نیز از این برنامه حمایت کنند.

,

 

,

وی گفت: برای حرکت به سمت رونق اقتصاد هنر لازم است پژوهش و بررسی‌های لازم با همراهی شورا و شهرداری انجام شود تا فعالیت‌هایی که توانایی جذب سرمایه را دارند شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

,

 

,

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر با اشاره به تعطیلی سینمای کاشمر تصریح کرد:‌ فعالیت سینما در واقع حرکتی در راستای اقتصاد هنر خواهد بود و در برنامه‌هایی که در کاشمر مبتنی بر گیشه انجام شده است مشخص شده که یک درصد جمعیت کاشمر از گیشه برنامه‌های هنری استقبال می‌کنند و لذا شایسته است عملیات بازسازی و راه‌اندازی مجدد سینمای کاشمر با سرعت بیشتری انجام شود.

,

 

,

مدرس مقدم همچنین با اشاره به پیشنهاد نامزد شدن کاشمر برای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: طرح‌های مورد نیاز برای نامزد شدن کاشمر جهت پایتخت کتاب آماده شده و لازم است به امضای شهردار کاشمر برسد ضمن اینکه این طرح‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هزینه زیادی در برنداشته باشد.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به جایگاه هنر انیمیشن در کاشمر تصریح کرد: در رابطه با هنر انیمیشن ظرفیت‌های بسیار خوبی در کاشمر وجود دارد به عنوان مثال هنرمندان کاشمر در این حوزه، توانایی تولید سینمایی را دارند و هم اکنون فیلم‌نامه آن هم آماده است ضمن اینکه فیلم سینمایی فروش خوبی داشته و برگشت سرمایه مناسبی هم دارد؛ اما هنرمندان شهرستان برای تولید سینمایی خود نیاز به دریافت کمک مالی به صورت وام را دارند که امیدواریم شهرداری کاشمر امکان حمایت در این زمینه را نیز داشته باشد.

,

 

,

رییس شورای شهر کاشمر هم در این جلسه اظهار داشت: فرهنگ و هنر به بهبود شرایط اجتماعی کمک‌های زیادی می‌کند و لذا اعضای شورای شهر بر حمایت از بخش فرهنگ و هنر تأکید دارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه