اخبار داغ

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان:

نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله در اصفهان برگزار می‌شود/گفتمان و اندیشه حضرت امام (ره) راه برون‌رفت از مشکلات

نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله در اصفهان برگزار می‌شود/گفتمان و اندیشه حضرت امام (ره) راه برون‌رفت از مشکلات
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان، از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله در اصفهان از اول بهمن‌ماه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای اصفهان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس کمساری پیش از ظهر امروز در نشست رسانه‌ای جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله، اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و به‌تبع این مسئله همه نهادها، ارگان‌ها، عموم مردم برنامه‌های مختلفی را در حال تهیه و اجرا دارند و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی اصفهان نیز از این مسئله مستثنا نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای اصفهان,

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان، با بیان اینکه به لطف خدا این موسسه عملکرد نسبتاً خوبی در سال جاری داشته است، گفت: برگزاری اولین جشنواره داستان روح‌الله در اردیبهشت‌ماه، اولین مسابقه عکس روح‌الله در شهریورماه که با استقبال خوب هنرمندان روبرو شد، نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله نیز در دستور کار قرارگرفته و پانزدهمین جشنواره شعر «مهر بهمن» نیز انجام خواهد گرفت و اختتامیه آن همزمان با میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام (ره) در اسفندماه برگزار می‌شود.

,

وی با اشاره به آموزش حدود 20 هزار نفر در سامانه آموزش مجازی این موسسه،‌ گفت: شاهد حضور فعال فراگیران در این سامانه بوده‌ایم و نزدیک به هفت هزار مبحث پژوهشی در کنار این سامانه برای استفاده در اختیار فراگیران گذاشته شد ضمن اینکه کسانی که نمره قبولی از آموزش‌ها را کسب می‌کنند گواهی‌نامه‌ای داده می‌شود که می‌توانند این گواهی را به مراکز علمی و اداری ارائه کنند.

,

حجت‌الاسلام کمساری، با بیان اینکه امروز به‌جرئت می‌توان گفت نگارستان امام خمینی به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی و هنری فعال استان اصفهان شناخته می شود،‌ اظهار کرد: پاتوق فرهنگی،‌ برنامه آواها و نماها، اکران فیلم کوتاه با همکاری سینمای جوان اصفهان، اکران فیلم‌های مستند، کارگاه‌های آموزش عکاسی و برنامه‌های اندیشه‌ای در تبیین اندیشه‌های امام(ره) ازجمله برنامه‌های فعالی است که در هرروز هفته در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان با مشارکت خود هنرمندان در حال انجام است و خدماتی به حوزه هنر اصفهان داده می‌شود.

,

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان، اصفهان را دارای سابقه ای روشن در حوزه تئاتر عنوان و تأکید کرد: اصفهان در حوزه تئاتر دارای مکتب است، به همین سبب نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله (س) در اصفهان کلید خورد و امیدواریم این جشنواره در سال‌های آینده به‌صورت ملی و بین‌المللی برگزار شود.

,

حجت‌الاسلام کمساری با بیان اینکه در این دوره تئاتر به‌صورت استانی و نمایشنامه‌نویسی با فراخوان ملی برگزار می‌شود، گفت: امروز همه‌کسانی که دل درگرو نظام‌دارند راه برون‌رفت از بسیاری از مشکلات و معضلات را رجوع به گفتمان و اندیشه حضرت امام (ره) می‌دانند و برای آشنایی با گفتمان امام راحل راه‌های مختلفی وجود دارد لذا هیچ زبانی مانند زبان هنر در این زمینه مؤثر نیست و تئاتر در عرصه هنر جایگاه ویژه‌ای دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا نسل نوی انقلاب که امام راحل را ندیده‌اند با گفتمان ایشان آشنا شوند و از گروه‌های شرکت‌کننده برای این جشنواره خواسته‌شده در آثار خود مبحث گفتمان و اندیشه امام (ره) مطرح شود.

,

حجت‌الاسلام کمساری با بیان اینکه به دنبال این نیستیم که امام (ره) توصیف بشود، تصریح کرد: به نظر ما آنچه به آن بی‌توجه شده است این هست که اندیشه و گفتمان امام (ره) در جامعه مطرح شود.

,

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان، گفت: شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله (س) متشکل از هنرمندان صاحب‌نام حوزه تئاتر اصفهان هست که تابه‌حال 14 نشست در این رابطه برگزارشده است.

,

وی با بیان اینکه متأسفانه در برگزاری برخی از جشنواره‌ها توسط برخی از نهادها اصل برنامه از حواشی آن کم‌هزینه‌تر است، اظهار کرد: این موسسه برای برگزاری جشنواره ردیف بودجه جداگانه‌ای ندارد و به همین سبب به دنبال جلب مشارکت سایر نهادها، گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم، بودجه برگزاری این جشنواره را 60 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم ولی از سایر نهادها هم کمک گرفته خواهد شد.

,

به گزارش ندای اصفهان، نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله (س) یکم تا پنجم بهمن‌ماه 96 ‌در تالارهای هنر، استاد فرشچیان و سالن تئاتر نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان برگزار خواهد شد و آیین افتتاحیه اول بهمن‌ماه در سالن نگارستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه