اخبار داغ

چاپ دستاوردهای پژوهشی دو تن از محققان دانشگاه مازندران در ژورنال Scientific Reports

چاپ دستاوردهای پژوهشی دو تن از محققان دانشگاه مازندران در ژورنال Scientific Reports
دو تن از محققان این دانشگاه موفق به چاپ دستاوردهای پژوهشی خویش در حوزه گرانش کوانتومی در ژورنال بسیار معتبر Scientific Reports از مجلات بسیار معتبر زیر مجموعه انتشارات نیچر شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دانشگاه چه خبر، محسن خدادی دانشجوی دکتری فیزیک-گرایش گرانش و کیهان‌شناسی دانشگاه مازندران با راهنمایی پروفسور کوروش نوذری توانستند روشی برای آزمون گرانش کوانتومی در چارچوب کوانتش پلیمری فضازمان ارائه دهند. در حال حاضر به نظر می رسد که گرانش کوانتومی نظریه نهایی توصیف همه پدیده ها و برهم کنش های طبیعت است که در نهایت وحدت بخش برهم کنش های بنیادی طبیعت می باشد. این نظریه به طور موثر در مقیاسهای انرژی بالا (طولهای بسیار کوچک, از مرتبه طول پلانک) نمود پیدا می کند و در اصل قابل آزمودن در این مقیاس های انرژی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشگاه چه خبر,

این دو محقق دانشگاه مازندران توانستند در چارچوب کوانتش پلیمری ساختار فضازمان، روشی برای آزمون گرانش کوانتومی در مقیاسهای انرژی پایین تر و قابل دسترس در حیطه تکنولوژی کنونی بشر پایه ریزی کنند که براساس ایده تداخل سنجی در یک سیستم اپتومکانیکی (Optomechanical) می باشد.

نظریه این محققان با طراحی یک چینش اپتومکانیکی توسط همکارانی از کانادا و هندوستان مورد پذیرش مجله بسیار معتبر Scientific Reports از مجلات زیر مجموعه انتشارات نیچر برای چاپ قرار گرفته است.
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه