اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خبر داد

واکسیناسیون ۴۴ هزار رأس دام در گلوگاه

واکسیناسیون ۴۴ هزار رأس دام در گلوگاه
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از واکسیناسیون ۴۴ هزار رأس دام خبر داد و گفت: گلوگاه با ۷۰ هزار راس دام سیک و سنگین یکی از قطب‌های دامپروری مازندران محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلوگاه ما، غلامرضا قنبری اظهار داشت: شهرستان گلوگاه دارای ۱۰ هزار رأس دام سنگین و ۶۰ هزار رأس دام سبک است که از این جهت یکی از قطب‌های دامپروری استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلوگاه ما,

وی افزود: تا پایان امسال هزار رأس دام سبک و سنگین دیگر مایه کوبی می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: برای حمایت از دامداران و جلوگیری از ضرر‌های اقتصادی ناشی از سرایت و انتقال بیماری‌ها، همه ساله با همکاری اداره دامپزشکی این شهرستان اقدام به واکسیناسیون دام‌ها می‌شود.

وی افزود: امسال ۴۴ هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان علیه بیماری‌های بروسلوز، شاربن، آبله و آنتروتوکسمی واکسینه شدند.

قنبری همچنین در خصوص توسعه کشت کلزا در هر هکتار ۳۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت : امسال ۹۸ نفر کلزا کار در سطح ۳۲۵ هکتار به مبلغ نه هزار و ۷۵۳ میلیون ریال به بانک معرفی شدند که با توجه به گزارش جذب بانک، به ۲۸ کشاورز کلزاکار گلوگاهی تسهیلات پرداخت شد.

وی درباره حمایت‌های ویژه دولت از کشت کلزا گفت: دولت بسته‌های حمایتی شامل اعطای تسهیلات بانکی سرمایه در گردش، تسهیلات یارانه دار خرید ردیف‌کار و خرید تضمینی را برای کلزاکاران در نظر گرفته است.

وی گفت: امسال در ۱۹۶۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان گلوگاه کلزا کشت شد و ۱۰۲۳ کشاورز گلوگاهی به کشت کلزا مشغول هستند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه