اخبار داغ

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد:

مواد غذایی شیرین باعث کاهش تمرکز می شود

مواد غذایی شیرین باعث کاهش تمرکز می شود
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تغذیه خاصی برای ایام امتحانات وجود ندارد، گفت: مصرف مواد غذایی شیرین تمرکز ذهن را کاهش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمد صفریان در گفتگو با خبرنگار نبض شهر با بیان اینکه مطالعه یک کار فکری است و انرژی مصرف نمی شود، تصریح کرد: بنابراین نیازی به غذا خوردن حین مطالعه نیست هم چنین برخی فکر می کنند که هنگام مطالعه گلوکز و قند خونشان افت می کند و باید مواد غذایی شیرین حین مطالعه مصرف کنند که این اشتباه است عادت به مصرف مواد غذایی شیرین هنگام مطالعه باعث افزایش وزن و چاقی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: مواد غذایی شیرین با بالا بردن غلظت خون و بالا بردن هیجان زدگی مغز باعث کاهش تمرکز می شود.

,

دکتر صفریان خاطرنشان کرد: اما کسانی که هنگام مطالعه راه می روند و با صدای بلند می خوانند و تحرک دارند قطعا حین مطالعه انرژی مصرف می کنند  و احساس گرسنگی خواهند کرد.

,

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اذعان داشت: در ایام امتحانات برای آرامش مغز و احتمال بالا رفتن تمرکز بهتر است از ترکیبات غذایی پروتئینی بیشتر و بالعکس از مواد نشاسته ای کمتر استفاده شود.

,

وی با بیان اینکه یکی از وعده هایی که در ایجاد استرس فصل امتحانات مورد غفلت قرار می گیرد وعده صبحانه است، گفت: دانش آموزان باید حتما صبحانه میل کنند و در وعده صبحانه خود از نان، پنیر، گردو و چای با شیرینی بسیار کم، اگر افزایش وزن ندارند از کمی کره با مقدار کمتری عسل و مربا و تخم مرغ استفاده نمایند.

,

دکتر صفریان در ادامه افزود: ساعات اولیه صبح به دلیل گرسنگی تمرکز کاهش پیدا می کند خوردن صبحانه بسیار شیرین توصیه نمی شود.

,

وی اظهار داشت: مصرف ویتامین گروه B مانند سبزی ها ، خوردن انواع نان، گروه غلات مانند برنج برای تقویت حافظه و تمرکز ذهن موثر هستند هم چنین میان وعده هایی مانند مغزها بصورت خام یا بسیار کم برشته شده که تازه باشند به دلیل داشتن ترکیبات چربی خوب و ایجاد احساس سیری توصیه می شود.

,

دکتر صفریان با اشاره به اینکه غیر از تغذیه مناسب یک نکته بسیار مهم در فصل امتحانات ارزشمند است که آن ورزش کردن می باشد، تصریح کرد: باید بدانیم ورزش در ایام امتحانات وقت تلف کردن نیست بلکه با ورزش گردش خون افزایش می یابد و متابولیسم مغز تقویت می شود و قدرت یادگیری افزایش می یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه