اخبار داغ

سلامت مردان در کارگاه «سلامت من»؛

دوچرخه‌سواری عامل سرطان پروستات نیست

دوچرخه‌سواری عامل سرطان پروستات نیست
یک پزشک فلوشیپ تخصصی سالمندان در کارگاه سلامت باغ تجربه شهر اصفهان، با محوریت پیشگیری از سرطان پروستات با حضور جمعی از شهروندان ارشد به گفتگو نشست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان، دکتر اسحاقی در کارگاه سلامت باغ تجربه با اشاره به غده پروستات، اظهار کرد: پروستات غده‌ کوچکی در بدن آقایان است که دقیقا زیر مثانه قرار دارد و سرطان پروستات زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های پروستات با سرعت غیر عادی رشد کنند و بر خلاف سلول‌های عادی بعد از پایان عمر خود از بین نروند و تجمع سلول‌ها باعث به وجود آمدن تومور در پروستات شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان زنان,

این پزشک فلوشیپ تخصصی سالمندان درباره رایج‌ترین نشانه‌های سرطان پروستات گفت: مشکل تکرر ادرار، ادرار با فشار کم، درد و ناراحتی در لگن یا مقعد و ناتوانی‌های جنسی از جمله نشانه‌هایی هستند اما گاهی ممکن است سرطان به صورت پنهان و بدون هیچ نشانه‌ای پیشرفت کند و ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد نشانه‌های خود را بروز دهد، بنابراین انجام آزمایش‌های منظم در پیشگیری و درمان به موقع سرطان پروستات نقش مهمی دارد.

,

وی معاینه مقعدی را یکی دیگر از آزمایش‌های تشخیص سرطان پروستات عنوان کرد و گفت: در برخی از موارد به تشخیص پزشک، آقایانی که احتمال ابتلا به سرطان پروستات در آنها وجود دارد، مورد معاینه مقعدی قرار می‌گیرند.

,

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان بیان کرد: چنانچه در معاینات اولیه مورد مشکوکی مشاهده شود، در مرحله بعد برای معاینه دقیق‌تر، بیوپسی یا نمونه‌برداری تجویز می‌شود که قسمتی از بافت پروستات به وسیله سوزن مخصوص، نمونه گیری و بررسی می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: پزشک بعد از نمونه گیری، نمره‌ای به نمونه مورد نظر می دهد و هر چه عدد این معیار بزرگ‌تر باشد، توده بدخیم‌تر است و پاتولوژیست به کمک این معیار و آزمایش و معاینات انجام شده، تشخیص می‌دهد که سرطان در چه مرحله‌ای است و تا چه حد به بافت‌ها و ارگان‌های اطراف خود سرایت کرده است.

,

وی با اشاره به رابطه دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری با سرطان پروستات گفت: هیچ رابطه‌ای بین این موضوعات وجود ندارد اما اگر شخصی روزانه به طور پیوسته 1.5 ساعت دوچرخه‌سواری یا اسب سواری کند، ممکن است دچار التهاب پروستات شود ولی به هیچ وجه عامل سرطان پروستات نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه