اخبار داغ

خودشان آشوب می کنند، خودشان هم تحریم می کنند!

خودشان آشوب می کنند، خودشان هم تحریم می کنند!
مقامات آمریکایی که خودشان مسبب اتفاقات اخیر بوده‌اند حالا ژست انسان دوستانه به خود گرفته و میخواهند به بهانه حمایت از اغتشاشگران، تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی اعمال کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز، آشوب های خیابانی روزهای اخیر بهانه‌ای شد تا دولت و مجلس آمریکا باری دیگر ماشین تحریم و فشار علیه جمهوری اسلامی را به حرکت دربیاورند.

ایلان برمن معاون رئیس اندیشکده شورای سیاست خارجی آمریکا در واشنگتن گفت دولت آمریکا باید بانک مرکزی ایران را به عنوان مکانی که از طریق آن بسیج و سپاه پاسداران تامین مالی می شوند هدف قرار دهد.

وی اضافه میکند: اعمال فشار جدید و جریمه کردن بانک مرکزی می تواند این پیام را به همراه داشته باشد که کاخ سفید از نقش بانک مرکزی ایران در تامین کننده مالی ماشین سرکوب معترضین ناراضی است.

در ادامه تشدید فشارها به ایران روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران به رای گذاشت که در این رای‌گیری ۲۳۲ عضو جمهوریخواه و ۱۸۲ عضو دموکرات مجلس نمایندگان به این قطعنامه ضدایرانی رای مثبت دادند.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز عصر دیروز ضمن دیدار با رهبران کمیته روابط خارجی مجلس سنا، صدور قطعنامه علیه ایران را مثبت ارزیابی کرد.

در مجموع به نظر میرسد طی روزها و هفته های آتی باید منتظر اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان باشیم، البته هنوز مشخص نیست که اینبار قرعه به نام کدام نهاد یا سازمان خواهد افتاد.

واقعیت تلخی‌است ولی چاره ای جز پذیرش آن نداریم، پس از فاش شدن آنچه در پشت پرده‌ی کانال آمدنیوز میگذشت و دخالت صریح مقامات امریکایی در اغتشاشات اخیر و همچنین اعترافاتی که از دستگیرشدگان بدست آمده، هیچ شکی وجود ندارد که حوادث روزهای گذشته با برنامه ریزی آمریکا و سازمان اطلاعات ترکیه (میت) به اجرا درآمده است، حالا پس از ختم قائله مقامات آمریکایی که خودشان مسبب این حوادث بوده‌اند ژست انسان دوستانه به خود گرفته و می خواهند به بهانه حمایت از اغتشاشگران تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی اعمال کنند.

حال و روز مقامات دولت تدبیر وامید نیز این روزها دیدنی‌ است، آنها که تا دیروز در فکر مسامحه و کنار آمدن با حکومت آمریکا بودند و ادعا می کردند با قواعد دیپلماسی می توانند در برابر زیاده‌خواهی امریکال بایستند، حالا دست‌شان در پوست گردو مانده.

سیاست‌مردان دولت دوازدهم امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که نه راه پس دارند و نه راه پیش، اگر بخواهند مثل گذشته با رویکرد برون گرایی و تمرکز بر سیاست خارجی حرکت کنند آمریکا مانعی جدی بر سر راهشان خواهد بود چراکه دائما با دخالت در مسائل داخلی کشور و اعمال تحریم های جدید راه را برای هرگونه تعامل سازنده مسدود میکند، و اگر بخواهند آمریکا را نادیده بگیرند و رویکرد جدیدی برای اداره کشور اتخاذ کنند تمام زحماتی که در این چندسال برای تصویب توافقنامه برجام پشت سر گذاشته‌اند بی نتیجه می ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه