اخبار داغ

مشروح بیانات ائمه جمعه استان مرکزی؛

بهانه جویی‌های آمریکا برای خروج از برجام با ابزار اغتشاشات/مسئولان به جای ریخت و پاش، به مشکلات مردم رسیدگی کنند

بهانه جویی‌های آمریکا برای خروج از برجام با ابزار اغتشاشات/مسئولان به جای ریخت و پاش، به مشکلات مردم رسیدگی کنند
خطیبان جمعه استان مرکزی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با تشکر و قدردانی از حضور انقلابی و به موقع مردم در پاسخ به اغتشاشات اخیر، به بیان مشکلات اقتصادی مردم و لزوم رفع آن توسط مسئولان پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ امامان جمعه استان مرکزی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با تشکر و قدردانی از حضور انقلابی و به موقع مردم در پاسخ به اغتشاشات اخیر، به بیان مشکلات اقتصادی مردم و لزوم رفع آن توسط مسئولان پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

ائمه جمعه استان با تاکید بر لزوم تفکیک میان آشوبگران و مردم معترض به مشکلات اقتصادی، از قوه قضائیه خواستند تا با توجه به این موضوع با سردسته های اصلی اغتشاشات در کشور برخورد جدی صورت گیرد.

خطیبان جمعه استان با تاکید بر نقش فعال مثلث غربی، عربی و عبری در ایجاد فتنه اخیر، این اغتشاشات را بهانه ای در دستان آمریکا و هم پیمانانش برای خروج از برجام عنوان کردند.

آیت الله دری نجف آبادی:

مدیریت تلفنی، صنایع استان مرکزی را به این روز انداخته است/مسئولان به جای خرج‌های اضافه و اسراف، به مشکلات مردم رسیدگی کنند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نسل فردا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام‌جمعه اراک در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به سازوکار نظام خلقت گفت: نظام خلقت، نظام امتحان و آزمایش است و همه‌ کائنات و انسان‌ها مورد امتحان و آزمایش قرار می‌گیرند.

وی افزود: آن‌هایی که مصمم و مخلص باشند پاداش قبولی خود را در دنیا و آخرت دریافت خواهند کرد و افرادی که ناخالصی داشته باشند، قطعاً مردود خواهند شد.

مسئولان در هر جایگاهی وظیفه خود را بشناسند

دری نجف‌آبادی با استناد به نامه‌ امیرالمؤمنین به یکی از مسئولان آن دوره در نهج‌البلاغه اظهار کرد: مسئولان و مردم در جامعه هرکدام مسئولیتی دارند که باید هرکسی در هر جایگاهی مسئولیت خود را بشناسد و آن را به نحو احسن انجام دهد.

وی تأکید کرد: تفاوتی بین مسئولان بالا رده و کارگر، بین مدیر و کارمند، استاد دانشگاه و دانشجو و امثالهم وجود ندارد و همه باید وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند، خیانت در امانت نکنند و در انجام کارها پشتکار، جدیت و امانت‌داری داشته باشند.

مدیریت تلفنی صنایع استان را به این روز انداخته است/روحیه امانت داری و مسئولیت پذیری مهمترین رکن مدیریت است

خطیب نماز جمعه اراک علت مشکلات صنایع کشور را عدم مدیریت در صحنه و دلسوزی مدیران دانست و افزود: مدیریت تلفنی آفت صنعت شهر شده، چرا دفاتر کارخانجات ما اغلب در تهران هستند؟

وی افزود: مدیر و مسئولی که با تلفن مدیریت می‌کند و در کارخانه حضور ندارد، روحیه‌ امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری ندارد.

دری نجف‌آبادی رمز موفقیت در پیشرفت و آبادانی کشور را داشتن روحیه‌ مجاهدت خواند و بیان کرد: روحیه‌ تحصیل علم، مجاهدت، همبستگی، مردانگی، فتوت، غیرت، اخلاص و توکل سرمایه‌ها و رموز موفقیت ملت است، اگر این موارد اجرایی شود کشور و دنیا آباد می‌شود.

خرج های اضافی مسئولان هیچ لزومی ندارد/ مدیران به جای خرج های بیهوده به فکر رفع مشکلات مردم باشند

امام‌جمعه‌ اراک خرج‌های اضافی و اسراف برخی مدیران و مسئولان را ناپسند خواند و اظهار کرد: چه لزومی دارد مسئولان و مدیران این‌همه برای خود خرج کنند؟ خرج‌های اضافی اسراف و گناه است. چرا باید شورای شهر فلان شهر به سفرهای چندروزه‌ مناطق توریستی بروند و نتیجه‌ مفید هم نداشته باشد؟ درحالیکه مردم آن شهر مشکل‌ دارند و مسئولان یک شهر به کیش و ترکیه بروند، این امری ناپسند است.

مطالبات مردم به حاشیه نرود/تحلیل دقیق مقام معظم رهبری از اتفاقات اخیر

دری نجف‌آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با مردم قم گفت: مقام معظم رهبری تحلیل بسیار دقیق و جامعی پیرامون اغتشاشات اخیر داشتند و دست سه ضلع مثلت این ماجرا رو شد.

وی ادامه داد: در این اتفاقات عده‌ای فریب خوردند ولی عده‌ای هم بودند که با نیت و هدف برهم زدن امنیت و آسایش جلوآمده بودند، این‌ها مفسد هستند، آتش زدن مسجد و حسینیه و آسیب زدن به اموال عمومی جز از مفسدین برنمی‌آید.

دری خاطرنشان کرد: در این میان نباید مطالبات مردم فراموش شود و به حاشیه رود، دولت‌مردان باید مطالبات به‌حق مردم را پاسخ دهند و به آن‌ها رسیدگی کنند.

امام جمعه ساوه:

گره زدن حل مشکلات مردم به برجام اشتباه بود/دستگاه قضایی با مفاسد آقازاده ها قاطعانه برخورد کند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: گره زدن تمام مسائل اقتصادی و حل مشکلات مردم به برجام و سرمایه گذاری خارجی، اشتباهی بزرگ و برخلاف اقتصاد مقاومتی بود.

وی افزود: رئیس جمهور محترم گفته بودند با برجام تمام تحریم های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه و حتی تحریم های تسلیحاتی برداشته می شود.

هنوز از میوه های باغ برجام بی نصیبیم

 حسینی با اشاره به پنج سال بی ثمری باغ برجام بیان کرد: هنوز منتظر میوه های باغ برجام هستیم ، یکی از مشکلات امروز ما بی تدبیری ها است که به جای تکیه به خود و ایمان به خدا، به وعده های دشمن دل خوش شدیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور محترم گفته بودند:« باران رحمت برجام، بر مردم نازل شده است» اما مردم ابر باران زای برجام را ندیدند، باران طبیعی هم کم شده است.

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: مشخص نیست چه دست هایی پشت پرده است که کارخانجات دچار رکود شدند و مشکل بیکاری بیشتر شد.

وی افزود: باید مسئولان بر اساس شایستگی در تخصص و تعهد انتخاب شوند و تدبیر امور طبق آیات قرآن به دست اهلش سپرده شود.

حسینی تصریح کرد: فساد در همه کشورها وجود دارد ولی در کشور اسلامی باید در مقامات عالی و بستگانشان کمتر باشد، البته دشمنان سیاه نمایی می کنند ولی آقازادگان ما هم نباید خود را ژن برتر بدانند.

وی ادامه داد: خواست ما این است که قوه قضائیه نظارت پیشگیرانه داشته باشد و وقتی فسادی وابسته به هر جریان سیاسی را دید، قاطعانه مجازات کند.

فتنه اخیر ناشی از مشکلات داخلی و توطئه خارجی بود

امام جمعه ساوه با اشاره به روشنگری رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه گفت: فتنه اخیر ناشی از مشکلات داخلی بود و تحلیل حزبی و فرافکنانه و مقصر دانستن رقیب یا نسبت دادن به بیان مشکلات توسط ائمه جمعه صحیح نیست البته تقصیر فقط دولت هم نیست و مجلس هم مسئولیت دارد.

وی افزود: نمایندگان مجلس باید به فکر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر از خودشان و کارهای سیاسی و انتخاباتی اهمیت بدهند.

حسینی بیان کرد: این فتنه ریشه خارجی داشت ولی بعضی ها نمی خواهند قبول کنند که آمریکا و عربستان هم حمایت کرده و پول خرج کردند.

وی ادامه داد: اصل نقشه و طراحی ها از دشمنان خارجی است و اتاق فکر عملیات سازمان سیا بود ولی بر اساس نقاط ضعف ما توطئه چینی شد.

امام جمعه خمین:

رسوایی آمریکا در شورای امنیت و انسجام مردم ایران؛ نتیجه اغتشاشات اخیر/مردم مسئولیت رای خود را برعهده بگیرند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از خمین نیوز؛ حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه شهرستان خمین، امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تأسیس شورای انقلاب فرهنگی گفت: با وجود اینکه چندین سال است از تأسیس شورای انقلاب فرهنگی، می‌گذرد اما در واقع، فرهنگی دینی در کشور محقق نشده است.

وی اظهار کرد: مسئولین باید تلاش کنند تا فرهنگ انقلاب اسلامی در کشور نهادینه شود، چرا که با فرهنگ دینی فاصله بسیاری داریم.

حسینی در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: آمریکا و اسرائیل با استفاده از منافقین و حمایت مالی عربستان و به کمک اراذل و اوباش، خواستند تا به نظام انقلاب اسلامی، ضربه بزنند اما نقشه شوم آنها، شکست خورد.

وی بیان کرد: آمریکا، حتی در شورای امنیت نیز طرفدار نداشت و این اتفاقات برای آمریکا به‌جز رسوایی، چیز دیگری نداشت.

امام جمعه خمین افزود: حماسه‌ای که مردم ایران در این چند روز، در اعتراض به این اغتشاشات، خلق کردند، لرزه بر اندام دشمن انداخت و مردم به آنها فهماندند که نمی‌توانند به این کشور ضربه بزنند.

حسینی بیان کرد: این نقشه دشمن، انسجام و وحدت بین مردم را در برابر دشمنان بیشتر و دشمن را رسوا کرد.

چرا برخی روزنامه های داخلی حماسه ملی قیام مردم علیه فتنه را پوشش ندادند؟

وی همچنین از برخی از روزنامه‌های داخلی، که این حماسه ملی را پوشش ندادند، انتقاد کرد.

حسینی در ادامه به صحبت‌های مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دیوانه بازی‌های ترامپ بی جواب نخواهد ماند.

خطیب نماز جمعه خمین تصریح کرد: برخی از افراد عقیده دارند که مقام معظم رهبری به مسئولین برای چنین مشکلاتی، تذکر نداده‌اند اما اینطور نیست و همانطور که خود ایشان بارها فرموده‌اند، در جلسات خصوصی با مسئولین، به صراحت و برخی مواقع به شدت به آنها تذکر می‌دهند و در جلسات عمومی نیز این چنین است.

مردم خود به این مسئولان رای داده اند؛ مسئولیت رای خود را برعهده بگیرند

حسینی گفت: مردم و افرادی که این عقیده را دارند، باید این را هم مدنظر داشته باشند، که مردم خود به مسئولین رای داده‌اند و باید مسئولیت این کار را به عهده بگیرند.

وی افزود: مسئولان نیز، باید تلاش کنند تا با پیگیری مسائل جامعه، مشکلات مردم را حل کنند.

حسینی همچنین خطاب به قوه قضائیه گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، بین اراذل و اوباش و کسانی که اعتراض به حق، داشتند، باید فرق گذاشت و این اراذل و اوباش هستند که باید قاطعانه با آنها برخورد شود.

امام جمعه خمین به سالروز شهادت نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر از فدائیان اسلام، امضای قرارداد ننگین بین مصر و اسرائیل، فرار شاه و همچنین انتصاب ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اشاره کرد.

امام جمعه دلیجان:

مسئولان اجازه سو استفاده دشمنان از مشکلات اقتصادی را ندهند

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پیام دلیجان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی، امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه دلیجان به موضوع پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: هر فرد مسلمان باید نسبت به پرداخت زکات خود اهتمام ویژه ای داشته باشد.

پرداخت زکات‌ موجب کاهش فقر در جامعه می‌شود

کرامتی اظهار کرد: در صورتی که مردم زکات خودشان را به موقع پرداخت کنند هیچ فقری در جامعه باقی نخواهد ماند.

وی پرداخت زکات را یکی از واجبات مهم دانست و ادامه داد: تبلیغ و ترویج این فریضه الهی وظیفه همگانی است و همه ما باید در گسترش فرهنگ زکات در جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه دلیجان با تاکید بر اینکه پرداخت زکات آثار بسیار مطلوب در زندگی زکات دهنده دارد افزود: پرداخت زکات سبب فزونی نعمت های الهی می شود.

کرامتی در ادامه به دیدار هزار نفر از مردم قم با رهبر انقلاب به مناسبت قیام ۱۹ دی اشاره کرد و ادامه داد: همان طور که بارها مقام معظم رهبری تاکید کردند مسئولان باید به گونه ای نسبت به اقتصاد و معیشت مردم برنامه ریزی کنند که مردم کمتر دچار مشکل شوند.

مسئولان اجازه سو استفاده دشمنان از مشکلات اقتصادی را ندهند

وی با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به نظام هستند اظهار کرد: مسئولین با برنامه ریزی مناسب در حوزه اقتصادی اجازه سو استفاده دشمنان از مشکلات اقتصادی را ندهند.

امام جمعه دلیجان با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰ نفر گرسنه در آمریکا وجود دارد بیان کرد: در کشورهای اروپایی هم افراد گرسنه فروانی وجود دارد؛ این کشورها به جای دلسوزی نسبت به مردم ایران فکری به حال مردم خودشان کنند.

کرامتی با تاکیدبر اینکه وجود مشکلات اقتصادی برای مردم ایران زیبنده نظام نیست، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند شرایط به گونه ای باشد که مردم در شرایط مناسب و با کمترین مشکلات زندگی کنند.

امام جمعه کمیجان:

صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی؛ بزرگترین دلیل بروز فتنه‌های رنگارنگ/ تشخیص و حضور به موقع مردم؛ نماد عینی آتش به اختیار

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان با اشاره به حوادث اخیر و فتنه ۹۶ گفت: همه قرائن و شواهد نشان می دهد که این فتنه متشکل از غربی ها به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا به عنوان طراح نقشه و فرمانده، رژیم سعودی به عنوان تامین کننده مالی و پادوهای داخلی به سرکردگی گروهک منافقین آدمکش از مدت ها قبل برنامه ریزی کرده بودند.

دشمنان دیرینه انقلاب؛ طراحان و فرماندهان فتنه ۹۶

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب از سال ها قبل در پاریس و دیگر کشورهای غربی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده بودند. از یک سال پیش برخی شتاب دهنده ها همچون «ری استارت» با مدیریت یک دلقک فراری با هدف تولید جسارت و تمرین قبح شکنی از مقدسات و ارزش های دینی و نحوه عملیات به اماکن مذهبی راه اندازی و فعال شدند.

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به تفرقه افکنی های شبکه های معاند بعد از دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: شبکه های مجازی و خصوصا برخی کانال های تلگرامی تولید تنفر از ارزش های اسلامی، سپاه، روحانیت و ولایت را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

وی افزود: شکی نیست که توطئه های برنامه ریزی شده بر بستر ضعف ها و مشکلات مردم امکان ظهور و بروز پیدا می کند و مگس ها همیشه بر زخم ها خواهند نشست.

کج سلیقگی برخی سیاسیون و حلقه های انحرافی در شکل گیری فتنه بی تاثیر نبست/بروز فتنه های رنگارنگ؛ بزرگترین دلیل بر صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی

امام جمعه کمیجان گفت: در کنار نقص ها و کاستی ها و مشکلات مردم؛ کج سلیقگی برخی سیاسیون و حلقه های انحرافی در برجسته سازی اعتراضات و بزرگ نمایی و زیرسوال بردن و توهین علنی به مقدسات دینی مردم، در شکل گیری و حرکت آغازین فتنه بی تاثیر نبوده است.

وی افزود: فتنه دی ماه ۹۶ اولین و آخرین فتنه در تاریخ انقلاب نخواهد بود؛ بلکه این نبرد دائمی استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی ایران است. وجود فتنه های رنگارنگ خود بزرگترین دلیل بر صلابت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و خنثی شدن توطئه ها و شکست های پی در پی دشمنان است.

اشتباه محاسباتی دشمن در تمیز انتظارات واقعی مردم ایران از انتظارات دشمنان

حجت الاسلام مقدسی پور به مهم ترین عوامل شکست فتنه ۹۶ اشاره کرد و گفت: اشتباه محاسباتی دشمن در تمیز انتظارات واقعی مردم ایران از انتظارات دشمنان، دستپاچگی و عجله فتنه گران برای عبور از مرحله اول و ورود به فاز امنیتی برای تمام کردن کار نظام تا ۲۲ بهمن، حمایت های احمقانه و علنی دشمنان بیرونی(مثلث عربی، عبری، وهابی) از فتنه گران، حمایت ترامپ از فتنه برای براندازی نظام اسلامی ایران ازجمله عوامل شکست فتنه ۸۸ بود.

امام جمعه کمیجان تصریح کرد: نجابت و خویشتن داری همراه با بصیرت نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در مواجهه با فتنه گران و از همه مهم تر حضور گسترده و با بصیرت و غیرت دینی-ملی آحاد مردم در صحنه بود که فتنه ۹۶ را خیلی زودتر از آنچه که تصور می شد نابود و خنثی ساخت. مردم نشان دادند که مثل همیشه از برخی مسئولین و برخی خواص نظام بصیرت بیشتری دارند.

تشخیص و حضور به موقع مردم؛ نماد عینی آتش به اختیار

وی در ادامه بیان کرد: در بصیرت مردم دو نکته موج می زد؛ تشخیص و حضور به موقع که نماد عینی آتش به اختیار است، مردم برای مقابله با فتنه گران از هیچکس و هیچ دستگاه و نهادی اجازه نگرفتند بلکه با تشخیص و حضور به موقع آتش فتنه را خاموش کردند.

حجت الاسلام مقدسی پور ادامه داد: مردم بصیر و انقلابی کشورمان ضعف ها و مشکلات موجود در کشور را هرگز پای نظام ننوشته و در دفاع از آمان های نظام اسلامی تا سرحد بذل جان مایه گذاشته اند.

خطیب نماز جمعه کمیجان تاکید کرد: همه مسئولین و دولتمردان برای افزایش امید و اعتماد مردم و ریشه کنی یاس و ناامیدی و تقویت عزت ملی تلاش کنند. به جای اعتماد به بدقولی ها و بدعهدی های دشمنان به مردم بصیر و انقلابی و ظرفیت های داخلی تکیه کنند.

جنبش های مذهبی؛ آموزگار بزرگی برای نسل های آینده

وی با اشاره به ۲۷ دی سالروز شهادت روحانی مبارز نواب صفوی گفت: جنبش های مذهبی در طول تاریخ همواه می تواند آموزگار بزرگی برای نسل های بعدی بوده و کتاب روشنی از ظلم ستیزی و حق طلبی آنان باشد. «جمعیت فدائیان اسلام» به رهبری «شهید نواب صفوی» با بیش از یک دهه مبارزه و فداکاری در راه رسیدن به اهداف بلند جامعه اسلامی مثال بازویی از یک حرکت تاثیرگذار بر جنبش های پس از خود است.

حجت الاسلام مقدسی پور افزود بیان کرد: از مهم ترین ویژگی ها مردان الهی عزت نفس و آزادگی است، آنان در هیچ شرایطی حاضر نمی شوند به خاطر منافع زودگذر دنیوی شخصیت خود را خوار و ذلیل کرده و از عزت نفس و مناعت طبع فاصله بگیرند.

امام جمعه کمیجان با اشاره به ۲۶ دی ماه فرار شاه و پایان دوره ظلم و دیکتاتوری گفت: انقلاب اسلامی ایران روزهای تلخ و شرین فراوانی را پشت سرگذاشته است. یکی از روزهای به یاد ماندنی مردم ایران در مبارزه با استبداد و پیروزی روز ۲۶ دی ماه و فرار شاه خائن بود.

وی تصریح کرد: در سال ۵۷ جامعه دیگر پذیرای سلطنت نبود و شاه نیز توانایی رویارویی با موج خروشان انقلابی نداشت. انقلابی که به رهبری امام خمینی(ره) خواستار برپایی نظام سیاسی نوینی بر مبنای احکام اسلامی و قوانین اسلامی بود.

نهی قرآن از خوردن مال حرام

خطیب نمازجمعه کمیجان به اصل «پرهیز از حرام خواری و عواقب آن» در سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: «حرام خواری» در لغت به معنای کسب درآمد از راه های غیرشرعی مانند رشوه، نزول، کم فروشی و.. است.

وی در ادامه افزود: منظور از لفظ «خوردن» در این واژه ترکیبی یعنی هرگونه گرفتن و تصرف در مال، چه پوشاک و تغذیه و.. است، که در آیات قرآن کریم مسلمانان را از خوردن مال حرام نهی کرده است.

حجت الاسلام مقدسی پور خاطرنشان کرد:  انسان نه تنها به غذای روح خود باید بیاندیشد، بلکه باید مراقب غذای جسمش نیز باشد که از هرگونه آلودگی پاک باشد و حتی در بحرانی ترین لحظات زندگی نیز این اصل را فراموش نکنند.

امام جمعه شازند:

مسئولان اقدام و عمل را جایگزین حرف و شعار کنند/تورم و بیکاری کمر مردم را خم کرده است

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت الاسلام موسوی، امام جمعه شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به موضوع تورم و گرانی اشاره کرد و گفت: در این برهه زمانی، تورم، گرانی و بیکاری کمر مردم را خم کرده و سختی معیشت را برای آنان به همراه داشته و مسئولان وظیفه دارند علیه این معضلات قیام کنند.

وی افزود: مسئولان باید از حرف زدن فاصله گرفته و به عمل و اقدام بپردازند تا شاهد پیشرفت و رونق و کاهش نرخ تورم و بیکاری باشیم.

امام جمعه شازند به موضوع کارخانه قند شازند اشاره و بیان کرد: در خصوص همین کارخانه قند که می تواند حلّال بخشی از معضل بیکاری باشد، سرمایه گذارانی برای راه اندازی آن به میدان آمده اند و مسئولان هرچه زودتر باید این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

موسوی ادامه داد: چرا در قبال کارخانه قند شازند بنیاد مستضعفان احساس مسئولیت نمی کند و این خسارت و ضرر تا کی باید ادامه داشته باشد؟! چرا که این مسئله در تضاد با اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه حزب‌بازی و گروه گرایی باید از جامعه رخت بر بندد تصریح کرد: مسئولان باید بهانه جویی را تمام کنند و باید در خصوص راه اندازی کارخانه قند هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه شازند همچنین به اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این اتفاقات یک هشدار بود به این معنی که دشمنان این مملکت همواره برای ضربه زدن به این نظام و انقلاب آماده هستند و مردم و مسئولان باید روحیه وحدت و یکپارچگی را حفظ کنند.

امام جمعه موقت فرمهین:

بهانه جویی‌های آمریکا برای خروج از برجام/دشمن در فضای مجازی به دنبال تغییر افکار جوانان ایرانی است

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام علی شاکری، امام جمعه موقت فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبر در دیدار با مردم قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ضمن تجلیل و تحسین حرکت عظیم، پرشور، به موقع و منسجم ملت در روزهاى اخیر بر توجه جدی مسئولان به مطالبه به حق مردم تاکید کردند.

امام جمعه موقت فرمهین ادامه داد: ایستادگى و نبرد «ملت با ضدملت»، «ایران با ضدایران» و «اسلام با ضداسلام» همچون چهل سال گذشته ادامه دارد اما کینه‏ ورزى دشمن نباید سبب شود مسئولان از ضعف ها و مشکلات مردم و به ‏ویژه مطالبات طبقات ضعیف جامعه غافل شوند.

باز هم تیر آمریکا و ایادی آن ها در منطقه به سنگ خورد

وی با اشاره به توطئه های استکبار گفت: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودى، در بحران‏ سازى  نقش داشتند، اما باز هم تیر آمریکا و ایادی آن ها در منطقه به سنگ خورد.

شاکری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به دولت عربستان به ‏عنوان سرمایه ‏گذارى که هزینه‏ هاى فتنه ‏گرى را می پردازد و به گروه‏ هاى منافقین قاتل و جنایت‏کاران ضدملت ایران به‏ عنوان نیروهاى میدانى این جریان هم هشدار جدی دادند.

امام جمعه فرمهین گفت: هم‏چنین رهبر معظم انقلاب به کسانى‏ که خیال رابطه با آمریکا را در خارج و داخل کشور دارند نیز تذکر دادند.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی محکم ایستاده است و به توفیق الهى از همه ضعف ها و مشکلات عبور می کند، دشمن نیز به‏ دنبال طراحى نقشه ای برای ایجاد اغتشاش بود تا بتواند برای نظام مشکل ایجاد کند.

تلاش آمریکا برای بازیافت زباله‌های فراری از کشور/ملت ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان ایستاده است

شاکری افزود: این‏ بار هم ملت ایران با ایستادگى، همچون سدى محکم و ملى با قدرت تمام در مقابل دشمنان ایستاده است و به آمریکا و انگلیس و لندن‏ نشینان اعلام کرد که پشتیبان ولایت و نظام است.

امام جمعه موقت فرمهین افزود: مسؤلان فعلى آمریکا که ساده ‏لوحى آن ‏ها در امور سیاسى آشکار است، این بار خود را لو دادند و به شبکه ‏سازى و مزدورپرورى و هزینه‏ هاى این طراحى با سرکیسه کردن دولت‏ هاى وابسته خلیج فارس اذعان داشته تا شاید بتوانند زباله ‏هاى فرارى از ایران را بازیافت و دوباره وارد میدان کنند.

وی بیان کرد: دشمنان در سال هاى اخیر هزاران شبکه مجازى و ده ها کانال تلویزیونى و بمباران گسترده علیه ملت با دروغ، تهمت و شایعه در تلاش است تا شاید بتواند افکار این ملت به ‏ویژه جوانان را تغییر دهد اما نتیجه این اقدامات شهید حججى عزیز و دیگر شهدا بودند که در دفاع از انقلاب سینه سپر کردند.

شاکری با اشاره به تلاش آمریکا برای خارج شدن از برجام اظهار کرد: آنچه که مسلم است هیات حاکمه جدید آمریکا براى توجیه خروج خود از برجام به‌ دنبال بهانه‌هاى واهى است، البته قطعا این فرصت از سوى ما در اختیار این کشور قرار داده نمی شود و همچنین اجازه حفظ برجام با هر هزینه ای را نمی دهیم.

اجازه نقض برجام با هر بهانه ای را به آمریکا نمی دهیم

امام جمعه موقت فرمهین گفت: بهانه‌گیرى‌هاى خصمانه آمریکا بحث امروز و دیروز نیست و این مسأله سبقه تاریخى دارد. ما یک کشور مستقل هستیم و آمریکایى‌ها نمى‌توانند استقلال ما را نادیده بگیرند.

وی با بیان اینکه آمریکا با هر بهانه ای برای نقض برجام تلاش می کند، گفت: ما یک قراردادى از برجام با آن‌ها داریم و مربوط به تأسیسات هسته‌اى است و چون در برجام بدعهدى دیده‌ایم، ممکن است به مسیرى برویم که حتى از NPT خارج شویم. اجازه نمی دهیم که آمریکایى‌ها برای نقض برجام از هر بهانه واهی و پوچی استفاده کنند.

شاکری اظهار کرد: این مسئله به مفهوم حفظ برجام با هر هزینه ای نیست، بلکه در مطرح کردن موضوع بازدید از مراکز نظامی از سوی غربی ها شاهد بودیم که این مسئله با مخالفت مسئولان کشور مواجه شد.

قطرات رحمت الهی در انتظار بازگشت بندگان 

وی با اشاره به خطبه ۱۴۳ نهج البلاغه گفت: امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۴۳ نهج البلاغه که به خطبه استسقاء (طلب باران) شهرت دارد، تمام بلاها و گرفتاری های آدمی را برگرفته از گناه دانسته و تنها عامل بازگشت برکات و رحمت های خداوند را استغفار و توبه از گناه می داند.

شاکری اظهار کرد: متاسفانه در زمان ما نه تنها امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شده است، ارزش ها به ضد ارزش و ضد ارزش ها به ارزش تبدیل شده و کسی مقید به امر به معروف و نهی از منکر نیست. در جامعه ای که این دو فریضه ترک شود، خداوند برآن غضب می کند و اهل آن را به قحطی و خشکسالی مبتلا می کند.

امام جمعه موقت فرمهین بیان کر: امیرالمومنین(ع) تنها عامل بازگشت برکات و رحمت های خداوند را استغفار و توبه از گناه می داند.

وی با اشاره به علل خشکسالی از نگاه دین گفت: درخواست نکردن از خدا، ناسپاسی نعمت ها، نپرداختن حق مردم، کم فروشی، ظلم، نیرنگ، حکومت و قضاوت بر خلاف حکم خدا دلیل قحطی و خشکسالی از زبان معصومین(ع) بیان شده است.

امام جمعه تفرش:

مسئولان و فعالان سیاسی، در زمینه مطالبات مردم مسئولند/جنگ دشمن با ملت ایران یک حقیقت است

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی امام جمعه تفرش در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش عزتمندی افراد را از جمله آثار تقوا برشمرد، گفت: اگر فردی، خواستار عزت و عزیز بودن باشد، باید تقوا پیشه کند.

بین مطالبات صادقانه مردم با آشوب‌گران تفاوت وجود دارد

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم قم، اظهار کرد: نکته مشترک و درست تحلیل‌ها، تفکیک بین مطالبات صادقانه مردم با آشوب‌گران است. محور مطالبات، درخواست حقوقی است که معترضان، آنها را از دست رفته می‌پندارند.

خطیب نماز جمعه در تفرش ادامه داد: محور تحرکات مخرب و غلط، توهین و دشنام به مقدسات دینی و ملی است. هیچ فردی با طرح مطالبات صادقانه مشکلی ندارد و باید به این مطالبات رسیدگی شود. مسئولان و فعالان سیاسی، در زمینه این مطالبات مسئولند و باید به وظایف خود عمل کنند.

خدامی اضافه کرد: توجه به حضور دشمن، افراد را از ضعف‌ها غافل نسازد. اگر کشور مشکل داخلی نداشته باشد، ابزاری به دست شبکه‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌افتد.

دفاع از حقوق مظلومان، وظیفه همه افراد است

وی با بیان این مطلب که دفاع از حقوق مظلومان وظیفه همه افراد است، گفت: باید همت همه افراد براین مسئله معطوف شود که فشارهای وارد بر اقشار ضعیف را کاهش دهند.

امام جمعه تفرش با اشاره به پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از مردم گفت: ایشان، نه یک بار بلکه هزاران بار از ملت تشکر کردند. ملت ایران در حقیقت ملتی رشید، با بصیرت، وفادار، باهمت، زمان‌شناس و لحظه‌شناس است. در این برهه از زمان، نقشه آمریکایی‌ها و اذناب آنها به سنگ خورد و در آینده نیز ناکام خواهد ماند.

خدامی اضافه کرد: مردم بصیر، فهیم، دشمن‌شناس با اذعان به وجود مشکلات، ولی انحراف از مسیر انقلاب و همراهی با نقشه‌های شوم دشمنان در انجام حرکات خشونت‌آمیز و تخریب اموال شخصی و عمومی را به هیچ وجه قابل تحمل ندانستند.

وی ادامه داد: مردم در توسعه سیاسی کشور و مهار فتنه‌های کور و برنامه‌ریزی شده با حضور و ابراز عقیده ایفای نقش کرده اند.

مسئولان با تکیه بر ظرفیت های داخلی به مردم خدمت کنند

امام جمعه تفرش با تاکید بر اینکه مردم نقش خود را به خوبی ایفا کردند، خطاب به مسئولان بیان کرد: مسئولان باید برای افزایش امید و اعتماد مردم تا ریشه‌کنی معضلات اقتصادی تلاش کنند.

خدامی افزود: مسئولان خالصانه، برای رضایت خدا و خلق، بدون منت و با شفاف‌سازی کامل، تلاش و مجاهدت کنند. از دلبستگی به دشمنان و توهم حل مشکلات از طریق دشمنان دست بردارند و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی با عزم ملی، جهادی و انقلابی وارد میدان خدمت به مردم شوند.

وی اظهار کرد: مسئولان به جای اعتماد به بدقولی‌ها و بدعهدی‌های دشمنان، به حق، مردم بصیر و انقلابی و موکلان خود تکیه کنند. برای کاهش فاصله طبقاتی و تبدیل اشرافی‌گیری به یک ضدارزش منفور ملی تلاش کنند.

 جنگ دشمن با ملت ایران، در عرصه‌های مختلف یک حقیقت است

امام جمعه تفرش ادامه داد: مسئولان برای افزایش روحیه اتحاد ملی، انسجام اسلامی و اقتدار نظام اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

خدامی تصریح کرد: مسئولان قوا باید بدانند که جنگ دشمن با ملت ایران، در عرصه‌های مختلف یک حقیقت است که نباید غافل شد؛ چراکه طرف مقابل هوشیار و مراقب است و طراحی خود را پیش می‌برد.

وی بیان کرد: مشکلات معیشتی مردم رخنه‌هایی برای نفوذ دشمنان هستند که برای ناامیدی بیشتر آمریکا، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و منافقین این رخنه‌ها را باید بست.

سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) در ۲۲ دی‌ماه ۵۷، سالروز فرار شاه خائن در ۲۶ دی‌ماه، امضای قرارداد کمپ دیوید بین اسرائیل و مصر در ۲۶ دی‌ماه، سالروز شهادت ۴ تن از فدائیان اسلام در سال ۱۳۳۴ از دیگر مناسبت‌های هفته آینده بود که امام جمعه تفرش عنوان کرد.

صبر از صفات متقین است

خدامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های متقین در منظر خطبه ۱۹۳ نهج‌البلاغه گفت: متقین، شکیبا در زندگی کوتاه دنیا، آزاد از اسارت دنیا، برخوردار از آسایش جاودانه، بهره‌مند از سود در تجارت معنوی، فراهم‌آورنده زمینه‌های سعادتمندی توسط حق، پرهیز از دنیاپرستی و فداکننده همه هستی خود برای آزادی از اسارت دنیا هستند.

وی اظهار کرد: صبر در ابعاد مختلف یعنی در مسیر طاعت، در مقابل وسوسه‌های گناهان و در برابر مصیبت از صفات متقین است. انسان‌ها به برکت صبر و استقامت به اهداف عالی و مهم می‌رسند.

امام جمعه تفرش با بیان این مطلب که نسبت صبر به ایمان همانند نسبت سر به بدن انسان است، افزود: بهشت در لابه‌لای ناملایمات و صبر قرار دارد؛ هرفردی در برابر ناملایمات شکیبایی کند، داخل بهشت خواهد شد.

خدامی با تاکید بر اینکه انسان‌ها مواظب مظاهر دنیا باشند تا در دام آنها گرفتار نشوند، خاطر نشان کرد: مال و ثروت حرام، جاه، مقام و شهوات از دام‌های دنیوی هستند؛ اسیران مظاهر دنیا و ذلیلان در برابر مطالبات حقیر، بسیار هستند. اما تقوا راه انحراف انسان را می‌بندد. افرادی با شعار «هیهات من الذله» برای تفکر و عملکرد درست، جان می‌دهند.

خطیب جمعه محلات:

دست دولت در جیب اقشار کم‌درآمد برای تامین بودجه/همبستگی ملی آتش فتنه را به سرعت خاموش کرد

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از صبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه شهر محلات در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر محلات با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مردم قم به مناسبت قیام خونین ۱۹ دی مردم قم، ضمن توصیه و سفارش به مطالعه و توجه به سخنان رهبری در این دیدار گفت: دشمنان برای ایجاد آشوب و فتنه در ایران دو پایگاه در کشورهای همسایه تشکیل دادند و با توظئه و فتنه انگیزی، آتش اغتشاش را در کشور روشن کردند و با بررسی دقیق صحنه رد پای دشمنان خارجی به روشنی دیده می‌شود.

آمریکا و انگلیس رکن برنامه ریز اغتشاشات اخیر/پول‌های سعودی در راستای تامین مالی اغتشاشات داخلی

وی ادامه داد: آمریکا و انگلیس با جاسوسی و برنامه ریزی یکی از ارکان اعتشاشات بودند و با آغاز فتنه از شهرهای کوچک به دنبال سراسری کردن آشوب‌ها و کشاندن آن به تهران بودند.

ربانی همچنین افزود: آل سعود به عنوان دیگر رکن این آشوب‌ها با تامین مالی نقشه‌های آمریکا و انگلیس وارد میدان شد و بررسی روابط چند ماه اخیر این سه کشور گواه این مدعا است.

امام جمعه محلات با معرفی منافقین به عنوان صحنه گردانان اصلی این آشوب‌ها اظهار کرد: دشمنان در طول ۴۰ سال عمر انقلاب دائما در حال توطئه چینی هستند که تماما با شکست مواجه شده و باز هم از توطئه چینی دست برنخواهد داشت.

منافقین صحنه گردانان اصلی اغتشاشات/حساب مردم معترض از اغتشاشگران جدا است

وی با اشاره به اینکه محرکین و صحنه گردانان آشوب‌های اخیر ، مزدور منافقین هستند، بیان کرد: باید حساب کسانی را که با هدف ایجاد آشوب و اغتشاش به تجمعات اعتراضی مردم وارد شدند را از مردم عادی و نوجوانانی که تحت القائات فضای مجازی وارد این معرکه شدند جدا کرد.

ربانی همچنین با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبری در این دیدار گفت: همه مسئولان باید در راستای حذف نقاط ضعف کشور تلاش کنند و حل مشکلات و معضلات موجود در کشور مطالبه به حق مردم است.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی که با عدم نظارت بر نحوه عملکرد موسسات مالی راه غارت اموال مردم را برای آنها باز کرده باید پاسخگوی اموال و مطالبات مردم باشد.

بی عدالتی در توزیع امکانات از نقاط ضعف کشور است

خطیب جمعه محلات، بی عدالتی در توزیع امکانات و بهره مندی افراد در کشور را یکی دیگر از نقاظ ضعف کشور دانست و گفت: بهره مندی مسئولین کشوری از حقوق‌های نجومی در مقابل بسیاری از مردم عادی که در تامین نفقه روزانه خود با مشکلات زیادی مواجه هستند از نقاط ضعف اساسی است که مسئولین دولتی باید به آن توجه داشته باشند.

ربانی با انتقاد از ریخت و پاش‌های فرمانداران و استانداران به محض ورود به یک منطقه افزود: مردم عادی و جوانان جویای کاری که با مشکلات متعددی مواجه هستند تغییر دکوراسیون فرمانداران و استانداران به محض ورود آنها به یک شهر و منطقه با پول بیت المال را مشاهده می‌کنند و این اقدامات برازنده نظام و انقلاب نیست.

حمایت چپاولگرانی در لباس برخی مسئولان از قاچاق واردات کالای غیرضروری

امام جمعه محلات همچنین با انتقاد از کسانی که راه حل برون رفت از مشکلات کشور را نزدیکی به کدخدا می‌دانند اظهار کرد: با این که این تفکر پس از بدعهدی‌های متعدد آمریکا در برجام و همچنین توطئه‌های آنها بر همه آشکار شده، همچنان عده‌ای به دنبال رابطه با آمریکایی هستند که به دنبال ضربه زدن به ملت و نابودی انقلاب است.

وی واردات و قاچاق کالای خارجی را یکی دیگر از نقاظ ضعف کشور در مباحث اقتصادی دانست و بیان کرد: با وجود تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در خصوص واردات و قاچاق همچنان شاهد آمار و ارقام بسیار هنگفتی از قاچاق و واردات کالاهای غیر ضرور به کشور هستیم و این خود نشان دهنده وجود چپاول گرانی در لباس مسئولین و حمایت از این واردات و قاچاق است.

لایحه بودجه ۹۷ فشار بر اقشار ضعیف جامعه را مظاعف می‌کند/لایحه بودجه ۹۷ نماد بارز دست در جیب مردم کردن است

خطیب جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایحه بودجه سال آینده گفت: لایحه بودجه سال آینده با فشار بر مردم طراحی شده و این خود نماد بارزی از دست در جیب مردم کردن است.

ربانی با انتقاد از رفتار دولت در فشار بر مردم برای تامین بودجه کشور اظهار کرد: در حالی که شاهد هستیم جمعی از نمایندگان مجلس به دنبال اصلاح و کم کردن فشار بودجه بر اقشار ضعیف مردم هستیم، دولت با پافشاری بر تصویب کامل بودجه در مقابل درخواست مجلس ایستادگی می‌کند و این اقدام در شأن دولت نیست.

بهانه تراشی آمریکا برای تحریم و فشار بر ملت ایران

امام جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتظار دولتمردان برای تصمیم گیری امروز ترامپ در تمدید تعلیق تحریم‌های ایران و یا بازگشت تحریم‌ها و نابودی برجام بیان کرد: برجام تاکنون هیچ منفعتی برای ما نداشته و به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا نیز با امضا تمدید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران تلاش کند تا برجام را در ظاهر حفظ و در کنار آن به بهانه‌های غیر هسته‌ای مانند حقوق بشر، توان موشکی و همچنین نفوذ ایران در منطقه تحریم‌های فلج کننده‌‌ای را اعمال کند.

وی افزود: البته برجام زیاده خواهی آمریکا در کم کردن آثار حضور ایران در منطقه را برآورده نکرده و آمریکا به شدت از این موضوع ناراحت است.

مردم رکن اصلی حفظ انقلاب در مقابل فتنه ها

خطیب جمعه محلات با تشکر از حضور ملت در راهپیمایی روز‌های اخیر در محکوم کردن اغتشاشات گفت: ملت ایران در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب هر کجا انقلاب را در خطر دیدن وارد صحنه شدند و به همین دلیل حضور در صحنه انقلاب و نظام را حفظ کردند.

ربانی اغتشاشات روز‌های اخیر را حامل پیام‌هایی برای مردم و مسئولین دانست و بیان کرد: توطئه دشنان توهم نیست و دشمن با بیداری و هوشیاری به دنبال ضربه زدن به ملت است و این دشمنی‌ها و توطئه‌ها از اقدامات آنها به وضوح قابل رؤیت است و نباید از دشمن غافل شویم.

وی همچنین اظهار کرد: پاتک‌ها و توطئه‌های دشمنان در مواقعی که کشور به یک پیروزی و افتخار جدید دست پیدا می‌کند تشدید می‌شود و برای مثال در سال ۸۸ به دلیل افتخارآفرینی حضور پر شور مردم در انتخابات و در چند ماه اخیر نیز به دلیل افتخار آفرینی نیروهای نظامی کشور در نابودی داعش شاهد اقدامات خصمانه دشمنان بودیم.

همبستگی همه جریان‌ها عامل موفقیت در مقابله با اغتشاشات اخیر

خطیب جمعه محلات، همبستگی همه جناح ها و مردم در مقابل آشوب‌ها و پیروزی بر آنها را یکی دیگر از پیام‌های اغتشاشات اخیر خواند و افزود: در حالی که در فتنه ۸۸ برخی افراد و جریان‌ها با سکوت و برخی با بیانیه و سخنرانی آتش فتنه را گسترده‌تر کردند در فتنه اخیر به خاطر همبستگی همه جریانات و جناح‌ها شاهد پایان سریع آن بودیم.

رسانه‌های بیگانه غیر قابل اعتماد هستند

امام جمعه محلات در خاتمه رسانه‌های بیگانه را یکی از ابزارهای دشمن برای دامن زدن به اغتشاشات معرفی و خاطر نشان کرد: بی اعتمادی به رسانه‌های بیگانه یکی از مهمترین درس‌هایی است که باید از اغتشاشات اخیر بگیریم چرا که این رسانه‌ها با دروغ پراکنی و بزرگنمایی تلاش کردند اجتماعات چند صد نفری را چند میلیونی و راهپیمایی میلیونی مردم را کمرنگ نشان دهند و با این اقدام تنها خود را بی اعتبار کردند و مردم ما باید از این رخداد نیز درس بی اعتمادی به رسانه‌های غربی را بگیرند.

انتهای پیام/ک

,

ائمه جمعه استان با تاکید بر لزوم تفکیک میان آشوبگران و مردم معترض به مشکلات اقتصادی، از قوه قضائیه خواستند تا با توجه به این موضوع با سردسته های اصلی اغتشاشات در کشور برخورد جدی صورت گیرد.

,

خطیبان جمعه استان با تاکید بر نقش فعال مثلث غربی، عربی و عبری در ایجاد فتنه اخیر، این اغتشاشات را بهانه ای در دستان آمریکا و هم پیمانانش برای خروج از برجام عنوان کردند.

,

آیت الله دری نجف آبادی:

,

مدیریت تلفنی، صنایع استان مرکزی را به این روز انداخته است/مسئولان به جای خرج‌های اضافه و اسراف، به مشکلات مردم رسیدگی کنند

, مدیریت تلفنی، صنایع استان مرکزی را به این روز انداخته است/مسئولان به جای خرج‌های اضافه و اسراف، به مشکلات مردم رسیدگی کنند,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نسل فردا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام‌جمعه اراک در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به سازوکار نظام خلقت گفت: نظام خلقت، نظام امتحان و آزمایش است و همه‌ کائنات و انسان‌ها مورد امتحان و آزمایش قرار می‌گیرند.

, دیار آفتاب, نسل فردا،, نسل فردا،, نسل فردا،,

وی افزود: آن‌هایی که مصمم و مخلص باشند پاداش قبولی خود را در دنیا و آخرت دریافت خواهند کرد و افرادی که ناخالصی داشته باشند، قطعاً مردود خواهند شد.

,

مسئولان در هر جایگاهی وظیفه خود را بشناسند

, مسئولان در هر جایگاهی وظیفه خود را بشناسند, مسئولان در هر جایگاهی وظیفه خود را بشناسند,

دری نجف‌آبادی با استناد به نامه‌ امیرالمؤمنین به یکی از مسئولان آن دوره در نهج‌البلاغه اظهار کرد: مسئولان و مردم در جامعه هرکدام مسئولیتی دارند که باید هرکسی در هر جایگاهی مسئولیت خود را بشناسد و آن را به نحو احسن انجام دهد.

,

وی تأکید کرد: تفاوتی بین مسئولان بالا رده و کارگر، بین مدیر و کارمند، استاد دانشگاه و دانشجو و امثالهم وجود ندارد و همه باید وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند، خیانت در امانت نکنند و در انجام کارها پشتکار، جدیت و امانت‌داری داشته باشند.

,

مدیریت تلفنی صنایع استان را به این روز انداخته است/روحیه امانت داری و مسئولیت پذیری مهمترین رکن مدیریت است

, مدیریت تلفنی صنایع استان را به این روز انداخته است/روحیه امانت داری و مسئولیت پذیری مهمترین رکن مدیریت است, مدیریت تلفنی صنایع استان را به این روز انداخته است/روحیه امانت داری و مسئولیت پذیری مهمترین رکن مدیریت است,

خطیب نماز جمعه اراک علت مشکلات صنایع کشور را عدم مدیریت در صحنه و دلسوزی مدیران دانست و افزود: مدیریت تلفنی آفت صنعت شهر شده، چرا دفاتر کارخانجات ما اغلب در تهران هستند؟

,

وی افزود: مدیر و مسئولی که با تلفن مدیریت می‌کند و در کارخانه حضور ندارد، روحیه‌ امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری ندارد.

, .,

دری نجف‌آبادی رمز موفقیت در پیشرفت و آبادانی کشور را داشتن روحیه‌ مجاهدت خواند و بیان کرد: روحیه‌ تحصیل علم، مجاهدت، همبستگی، مردانگی، فتوت، غیرت، اخلاص و توکل سرمایه‌ها و رموز موفقیت ملت است، اگر این موارد اجرایی شود کشور و دنیا آباد می‌شود.

,

خرج های اضافی مسئولان هیچ لزومی ندارد/ مدیران به جای خرج های بیهوده به فکر رفع مشکلات مردم باشند

, خرج های اضافی مسئولان هیچ لزومی ندارد/ مدیران به جای خرج های بیهوده به فکر رفع مشکلات مردم باشند, خرج های اضافی مسئولان هیچ لزومی ندارد/ مدیران به جای خرج های بیهوده به فکر رفع مشکلات مردم باشند,

امام‌جمعه‌ اراک خرج‌های اضافی و اسراف برخی مدیران و مسئولان را ناپسند خواند و اظهار کرد: چه لزومی دارد مسئولان و مدیران این‌همه برای خود خرج کنند؟ خرج‌های اضافی اسراف و گناه است. چرا باید شورای شهر فلان شهر به سفرهای چندروزه‌ مناطق توریستی بروند و نتیجه‌ مفید هم نداشته باشد؟ درحالیکه مردم آن شهر مشکل‌ دارند و مسئولان یک شهر به کیش و ترکیه بروند، این امری ناپسند است.

,

مطالبات مردم به حاشیه نرود/تحلیل دقیق مقام معظم رهبری از اتفاقات اخیر

, مطالبات مردم به حاشیه نرود/تحلیل دقیق مقام معظم رهبری از اتفاقات اخیر, مطالبات مردم به حاشیه نرود/تحلیل دقیق مقام معظم رهبری از اتفاقات اخیر,

دری نجف‌آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با مردم قم گفت: مقام معظم رهبری تحلیل بسیار دقیق و جامعی پیرامون اغتشاشات اخیر داشتند و دست سه ضلع مثلت این ماجرا رو شد.

,

وی ادامه داد: در این اتفاقات عده‌ای فریب خوردند ولی عده‌ای هم بودند که با نیت و هدف برهم زدن امنیت و آسایش جلوآمده بودند، این‌ها مفسد هستند، آتش زدن مسجد و حسینیه و آسیب زدن به اموال عمومی جز از مفسدین برنمی‌آید.

,

دری خاطرنشان کرد: در این میان نباید مطالبات مردم فراموش شود و به حاشیه رود، دولت‌مردان باید مطالبات به‌حق مردم را پاسخ دهند و به آن‌ها رسیدگی کنند.

,

امام جمعه ساوه:

,

گره زدن حل مشکلات مردم به برجام اشتباه بود/دستگاه قضایی با مفاسد آقازاده ها قاطعانه برخورد کند

, گره زدن حل مشکلات مردم به برجام اشتباه بود/دستگاه قضایی با مفاسد آقازاده ها قاطعانه برخورد کند,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: گره زدن تمام مسائل اقتصادی و حل مشکلات مردم به برجام و سرمایه گذاری خارجی، اشتباهی بزرگ و برخلاف اقتصاد مقاومتی بود.

, دیار آفتاب, نارخبر،, نارخبر،,

وی افزود: رئیس جمهور محترم گفته بودند با برجام تمام تحریم های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه و حتی تحریم های تسلیحاتی برداشته می شود.

,

هنوز از میوه های باغ برجام بی نصیبیم

, هنوز از میوه های باغ برجام بی نصیبیم, هنوز از میوه های باغ برجام بی نصیبیم,

 حسینی با اشاره به پنج سال بی ثمری باغ برجام بیان کرد: هنوز منتظر میوه های باغ برجام هستیم ، یکی از مشکلات امروز ما بی تدبیری ها است که به جای تکیه به خود و ایمان به خدا، به وعده های دشمن دل خوش شدیم.

,

وی ادامه داد: رئیس جمهور محترم گفته بودند:« باران رحمت برجام، بر مردم نازل شده است» اما مردم ابر باران زای برجام را ندیدند، باران طبیعی هم کم شده است.

,

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: مشخص نیست چه دست هایی پشت پرده است که کارخانجات دچار رکود شدند و مشکل بیکاری بیشتر شد.

,

وی افزود: باید مسئولان بر اساس شایستگی در تخصص و تعهد انتخاب شوند و تدبیر امور طبق آیات قرآن به دست اهلش سپرده شود.

,

حسینی تصریح کرد: فساد در همه کشورها وجود دارد ولی در کشور اسلامی باید در مقامات عالی و بستگانشان کمتر باشد، البته دشمنان سیاه نمایی می کنند ولی آقازادگان ما هم نباید خود را ژن برتر بدانند.

,

وی ادامه داد: خواست ما این است که قوه قضائیه نظارت پیشگیرانه داشته باشد و وقتی فسادی وابسته به هر جریان سیاسی را دید، قاطعانه مجازات کند.

,

فتنه اخیر ناشی از مشکلات داخلی و توطئه خارجی بود

, فتنه اخیر ناشی از مشکلات داخلی و توطئه خارجی بود, فتنه اخیر ناشی از مشکلات داخلی و توطئه خارجی بود,

امام جمعه ساوه با اشاره به روشنگری رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه گفت: فتنه اخیر ناشی از مشکلات داخلی بود و تحلیل حزبی و فرافکنانه و مقصر دانستن رقیب یا نسبت دادن به بیان مشکلات توسط ائمه جمعه صحیح نیست البته تقصیر فقط دولت هم نیست و مجلس هم مسئولیت دارد.

,

وی افزود: نمایندگان مجلس باید به فکر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر از خودشان و کارهای سیاسی و انتخاباتی اهمیت بدهند.

,

حسینی بیان کرد: این فتنه ریشه خارجی داشت ولی بعضی ها نمی خواهند قبول کنند که آمریکا و عربستان هم حمایت کرده و پول خرج کردند.

,

وی ادامه داد: اصل نقشه و طراحی ها از دشمنان خارجی است و اتاق فکر عملیات سازمان سیا بود ولی بر اساس نقاط ضعف ما توطئه چینی شد.

,

امام جمعه خمین:

,

رسوایی آمریکا در شورای امنیت و انسجام مردم ایران؛ نتیجه اغتشاشات اخیر/مردم مسئولیت رای خود را برعهده بگیرند

, رسوایی آمریکا در شورای امنیت و انسجام مردم ایران؛ نتیجه اغتشاشات اخیر/مردم مسئولیت رای خود را برعهده بگیرند,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از خمین نیوز؛ حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه شهرستان خمین، امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تأسیس شورای انقلاب فرهنگی گفت: با وجود اینکه چندین سال است از تأسیس شورای انقلاب فرهنگی، می‌گذرد اما در واقع، فرهنگی دینی در کشور محقق نشده است.

, دیار آفتاب, خمین نیوز,

وی اظهار کرد: مسئولین باید تلاش کنند تا فرهنگ انقلاب اسلامی در کشور نهادینه شود، چرا که با فرهنگ دینی فاصله بسیاری داریم.

,

حسینی در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: آمریکا و اسرائیل با استفاده از منافقین و حمایت مالی عربستان و به کمک اراذل و اوباش، خواستند تا به نظام انقلاب اسلامی، ضربه بزنند اما نقشه شوم آنها، شکست خورد.

,

وی بیان کرد: آمریکا، حتی در شورای امنیت نیز طرفدار نداشت و این اتفاقات برای آمریکا به‌جز رسوایی، چیز دیگری نداشت.

,

امام جمعه خمین افزود: حماسه‌ای که مردم ایران در این چند روز، در اعتراض به این اغتشاشات، خلق کردند، لرزه بر اندام دشمن انداخت و مردم به آنها فهماندند که نمی‌توانند به این کشور ضربه بزنند.

,

حسینی بیان کرد: این نقشه دشمن، انسجام و وحدت بین مردم را در برابر دشمنان بیشتر و دشمن را رسوا کرد.

,

چرا برخی روزنامه های داخلی حماسه ملی قیام مردم علیه فتنه را پوشش ندادند؟

, چرا برخی روزنامه های داخلی حماسه ملی قیام مردم علیه فتنه را پوشش ندادند؟, چرا برخی روزنامه های داخلی حماسه ملی قیام مردم علیه فتنه را پوشش ندادند؟,

وی همچنین از برخی از روزنامه‌های داخلی، که این حماسه ملی را پوشش ندادند، انتقاد کرد.

,

حسینی در ادامه به صحبت‌های مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دیوانه بازی‌های ترامپ بی جواب نخواهد ماند.

,

خطیب نماز جمعه خمین تصریح کرد: برخی از افراد عقیده دارند که مقام معظم رهبری به مسئولین برای چنین مشکلاتی، تذکر نداده‌اند اما اینطور نیست و همانطور که خود ایشان بارها فرموده‌اند، در جلسات خصوصی با مسئولین، به صراحت و برخی مواقع به شدت به آنها تذکر می‌دهند و در جلسات عمومی نیز این چنین است.

,

مردم خود به این مسئولان رای داده اند؛ مسئولیت رای خود را برعهده بگیرند

, مردم خود به این مسئولان رای داده اند؛ مسئولیت رای خود را برعهده بگیرند, مردم خود به این مسئولان رای داده اند؛ مسئولیت رای خود را برعهده بگیرند,

حسینی گفت: مردم و افرادی که این عقیده را دارند، باید این را هم مدنظر داشته باشند، که مردم خود به مسئولین رای داده‌اند و باید مسئولیت این کار را به عهده بگیرند.

,

وی افزود: مسئولان نیز، باید تلاش کنند تا با پیگیری مسائل جامعه، مشکلات مردم را حل کنند.

,

حسینی همچنین خطاب به قوه قضائیه گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، بین اراذل و اوباش و کسانی که اعتراض به حق، داشتند، باید فرق گذاشت و این اراذل و اوباش هستند که باید قاطعانه با آنها برخورد شود.

,

امام جمعه خمین به سالروز شهادت نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر از فدائیان اسلام، امضای قرارداد ننگین بین مصر و اسرائیل، فرار شاه و همچنین انتصاب ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اشاره کرد.

,

امام جمعه دلیجان:

,

مسئولان اجازه سو استفاده دشمنان از مشکلات اقتصادی را ندهند

, مسئولان اجازه سو استفاده دشمنان از مشکلات اقتصادی را ندهند,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پیام دلیجان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی، امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه دلیجان به موضوع پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: هر فرد مسلمان باید نسبت به پرداخت زکات خود اهتمام ویژه ای داشته باشد.

, دیار آفتاب, پیام دلیجان,

پرداخت زکات‌ موجب کاهش فقر در جامعه می‌شود

, پرداخت زکات‌ موجب کاهش فقر در جامعه می‌شود, پرداخت زکات‌ موجب کاهش فقر در جامعه می‌شود,

کرامتی اظهار کرد: در صورتی که مردم زکات خودشان را به موقع پرداخت کنند هیچ فقری در جامعه باقی نخواهد ماند.

,

وی پرداخت زکات را یکی از واجبات مهم دانست و ادامه داد: تبلیغ و ترویج این فریضه الهی وظیفه همگانی است و همه ما باید در گسترش فرهنگ زکات در جامعه تلاش کنیم.

,

, ,

امام جمعه دلیجان با تاکید بر اینکه پرداخت زکات آثار بسیار مطلوب در زندگی زکات دهنده دارد افزود: پرداخت زکات سبب فزونی نعمت های الهی می شود.

,

کرامتی در ادامه به دیدار هزار نفر از مردم قم با رهبر انقلاب به مناسبت قیام ۱۹ دی اشاره کرد و ادامه داد: همان طور که بارها مقام معظم رهبری تاکید کردند مسئولان باید به گونه ای نسبت به اقتصاد و معیشت مردم برنامه ریزی کنند که مردم کمتر دچار مشکل شوند.

,

مسئولان اجازه سو استفاده دشمنان از مشکلات اقتصادی را ندهند

, مسئولان اجازه سو استفاده دشمنان از مشکلات اقتصادی را ندهند, مسئولان اجازه سو استفاده دشمنان از مشکلات اقتصادی را ندهند,

وی با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به نظام هستند اظهار کرد: مسئولین با برنامه ریزی مناسب در حوزه اقتصادی اجازه سو استفاده دشمنان از مشکلات اقتصادی را ندهند.

,

امام جمعه دلیجان با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰ نفر گرسنه در آمریکا وجود دارد بیان کرد: در کشورهای اروپایی هم افراد گرسنه فروانی وجود دارد؛ این کشورها به جای دلسوزی نسبت به مردم ایران فکری به حال مردم خودشان کنند.

,

کرامتی با تاکیدبر اینکه وجود مشکلات اقتصادی برای مردم ایران زیبنده نظام نیست، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند شرایط به گونه ای باشد که مردم در شرایط مناسب و با کمترین مشکلات زندگی کنند.

,

امام جمعه کمیجان:

,

صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی؛ بزرگترین دلیل بروز فتنه‌های رنگارنگ/ تشخیص و حضور به موقع مردم؛ نماد عینی آتش به اختیار

, صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی؛ بزرگترین دلیل بروز فتنه‌های رنگارنگ/ تشخیص و حضور به موقع مردم؛ نماد عینی آتش به اختیار,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان با اشاره به حوادث اخیر و فتنه ۹۶ گفت: همه قرائن و شواهد نشان می دهد که این فتنه متشکل از غربی ها به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا به عنوان طراح نقشه و فرمانده، رژیم سعودی به عنوان تامین کننده مالی و پادوهای داخلی به سرکردگی گروهک منافقین آدمکش از مدت ها قبل برنامه ریزی کرده بودند.

, دیار آفتاب, سلام کمیجان,

, ,

دشمنان دیرینه انقلاب؛ طراحان و فرماندهان فتنه ۹۶

, دشمنان دیرینه انقلاب؛ طراحان و فرماندهان فتنه ۹۶, دشمنان دیرینه انقلاب؛ طراحان و فرماندهان فتنه ۹۶,

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب از سال ها قبل در پاریس و دیگر کشورهای غربی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده بودند. از یک سال پیش برخی شتاب دهنده ها همچون «ری استارت» با مدیریت یک دلقک فراری با هدف تولید جسارت و تمرین قبح شکنی از مقدسات و ارزش های دینی و نحوه عملیات به اماکن مذهبی راه اندازی و فعال شدند.

,

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به تفرقه افکنی های شبکه های معاند بعد از دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: شبکه های مجازی و خصوصا برخی کانال های تلگرامی تولید تنفر از ارزش های اسلامی، سپاه، روحانیت و ولایت را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

,

وی افزود: شکی نیست که توطئه های برنامه ریزی شده بر بستر ضعف ها و مشکلات مردم امکان ظهور و بروز پیدا می کند و مگس ها همیشه بر زخم ها خواهند نشست.

,

کج سلیقگی برخی سیاسیون و حلقه های انحرافی در شکل گیری فتنه بی تاثیر نبست/بروز فتنه های رنگارنگ؛ بزرگترین دلیل بر صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی

, کج سلیقگی برخی سیاسیون و حلقه های انحرافی در شکل گیری فتنه بی تاثیر نبست/بروز فتنه های رنگارنگ؛ بزرگترین دلیل بر صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی, کج سلیقگی برخی سیاسیون و حلقه های انحرافی در شکل گیری فتنه بی تاثیر نبست/بروز فتنه های رنگارنگ؛ بزرگترین دلیل بر صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی,

امام جمعه کمیجان گفت: در کنار نقص ها و کاستی ها و مشکلات مردم؛ کج سلیقگی برخی سیاسیون و حلقه های انحرافی در برجسته سازی اعتراضات و بزرگ نمایی و زیرسوال بردن و توهین علنی به مقدسات دینی مردم، در شکل گیری و حرکت آغازین فتنه بی تاثیر نبوده است.

,

وی افزود: فتنه دی ماه ۹۶ اولین و آخرین فتنه در تاریخ انقلاب نخواهد بود؛ بلکه این نبرد دائمی استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی ایران است. وجود فتنه های رنگارنگ خود بزرگترین دلیل بر صلابت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و خنثی شدن توطئه ها و شکست های پی در پی دشمنان است.

,

اشتباه محاسباتی دشمن در تمیز انتظارات واقعی مردم ایران از انتظارات دشمنان

, اشتباه محاسباتی دشمن در تمیز انتظارات واقعی مردم ایران از انتظارات دشمنان, اشتباه محاسباتی دشمن در تمیز انتظارات واقعی مردم ایران از انتظارات دشمنان,

حجت الاسلام مقدسی پور به مهم ترین عوامل شکست فتنه ۹۶ اشاره کرد و گفت: اشتباه محاسباتی دشمن در تمیز انتظارات واقعی مردم ایران از انتظارات دشمنان، دستپاچگی و عجله فتنه گران برای عبور از مرحله اول و ورود به فاز امنیتی برای تمام کردن کار نظام تا ۲۲ بهمن، حمایت های احمقانه و علنی دشمنان بیرونی(مثلث عربی، عبری، وهابی) از فتنه گران، حمایت ترامپ از فتنه برای براندازی نظام اسلامی ایران ازجمله عوامل شکست فتنه ۸۸ بود.

,

امام جمعه کمیجان تصریح کرد: نجابت و خویشتن داری همراه با بصیرت نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در مواجهه با فتنه گران و از همه مهم تر حضور گسترده و با بصیرت و غیرت دینی-ملی آحاد مردم در صحنه بود که فتنه ۹۶ را خیلی زودتر از آنچه که تصور می شد نابود و خنثی ساخت. مردم نشان دادند که مثل همیشه از برخی مسئولین و برخی خواص نظام بصیرت بیشتری دارند.

,

تشخیص و حضور به موقع مردم؛ نماد عینی آتش به اختیار

, تشخیص و حضور به موقع مردم؛ نماد عینی آتش به اختیار, تشخیص و حضور به موقع مردم؛ نماد عینی آتش به اختیار,

وی در ادامه بیان کرد: در بصیرت مردم دو نکته موج می زد؛ تشخیص و حضور به موقع که نماد عینی آتش به اختیار است، مردم برای مقابله با فتنه گران از هیچکس و هیچ دستگاه و نهادی اجازه نگرفتند بلکه با تشخیص و حضور به موقع آتش فتنه را خاموش کردند.

,

حجت الاسلام مقدسی پور ادامه داد: مردم بصیر و انقلابی کشورمان ضعف ها و مشکلات موجود در کشور را هرگز پای نظام ننوشته و در دفاع از آمان های نظام اسلامی تا سرحد بذل جان مایه گذاشته اند.

,

خطیب نماز جمعه کمیجان تاکید کرد: همه مسئولین و دولتمردان برای افزایش امید و اعتماد مردم و ریشه کنی یاس و ناامیدی و تقویت عزت ملی تلاش کنند. به جای اعتماد به بدقولی ها و بدعهدی های دشمنان به مردم بصیر و انقلابی و ظرفیت های داخلی تکیه کنند.

,

جنبش های مذهبی؛ آموزگار بزرگی برای نسل های آینده

, جنبش های مذهبی؛ آموزگار بزرگی برای نسل های آینده, جنبش های مذهبی؛ آموزگار بزرگی برای نسل های آینده,

وی با اشاره به ۲۷ دی سالروز شهادت روحانی مبارز نواب صفوی گفت: جنبش های مذهبی در طول تاریخ همواه می تواند آموزگار بزرگی برای نسل های بعدی بوده و کتاب روشنی از ظلم ستیزی و حق طلبی آنان باشد. «جمعیت فدائیان اسلام» به رهبری «شهید نواب صفوی» با بیش از یک دهه مبارزه و فداکاری در راه رسیدن به اهداف بلند جامعه اسلامی مثال بازویی از یک حرکت تاثیرگذار بر جنبش های پس از خود است.

,

حجت الاسلام مقدسی پور افزود بیان کرد: از مهم ترین ویژگی ها مردان الهی عزت نفس و آزادگی است، آنان در هیچ شرایطی حاضر نمی شوند به خاطر منافع زودگذر دنیوی شخصیت خود را خوار و ذلیل کرده و از عزت نفس و مناعت طبع فاصله بگیرند.

,

امام جمعه کمیجان با اشاره به ۲۶ دی ماه فرار شاه و پایان دوره ظلم و دیکتاتوری گفت: انقلاب اسلامی ایران روزهای تلخ و شرین فراوانی را پشت سرگذاشته است. یکی از روزهای به یاد ماندنی مردم ایران در مبارزه با استبداد و پیروزی روز ۲۶ دی ماه و فرار شاه خائن بود.

,

وی تصریح کرد: در سال ۵۷ جامعه دیگر پذیرای سلطنت نبود و شاه نیز توانایی رویارویی با موج خروشان انقلابی نداشت. انقلابی که به رهبری امام خمینی(ره) خواستار برپایی نظام سیاسی نوینی بر مبنای احکام اسلامی و قوانین اسلامی بود.

,

نهی قرآن از خوردن مال حرام

, نهی قرآن از خوردن مال حرام, نهی قرآن از خوردن مال حرام,

خطیب نمازجمعه کمیجان به اصل «پرهیز از حرام خواری و عواقب آن» در سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: «حرام خواری» در لغت به معنای کسب درآمد از راه های غیرشرعی مانند رشوه، نزول، کم فروشی و.. است.

,

وی در ادامه افزود: منظور از لفظ «خوردن» در این واژه ترکیبی یعنی هرگونه گرفتن و تصرف در مال، چه پوشاک و تغذیه و.. است، که در آیات قرآن کریم مسلمانان را از خوردن مال حرام نهی کرده است.

,

حجت الاسلام مقدسی پور خاطرنشان کرد:  انسان نه تنها به غذای روح خود باید بیاندیشد، بلکه باید مراقب غذای جسمش نیز باشد که از هرگونه آلودگی پاک باشد و حتی در بحرانی ترین لحظات زندگی نیز این اصل را فراموش نکنند.

,

امام جمعه شازند:

,

مسئولان اقدام و عمل را جایگزین حرف و شعار کنند/تورم و بیکاری کمر مردم را خم کرده است

, مسئولان اقدام و عمل را جایگزین حرف و شعار کنند/تورم و بیکاری کمر مردم را خم کرده است,

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت الاسلام موسوی، امام جمعه شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به موضوع تورم و گرانی اشاره کرد و گفت: در این برهه زمانی، تورم، گرانی و بیکاری کمر مردم را خم کرده و سختی معیشت را برای آنان به همراه داشته و مسئولان وظیفه دارند علیه این معضلات قیام کنند.

, دیار آفتاب, شازند ما, شازند ما,

وی افزود: مسئولان باید از حرف زدن فاصله گرفته و به عمل و اقدام بپردازند تا شاهد پیشرفت و رونق و کاهش نرخ تورم و بیکاری باشیم.

,

, ,

امام جمعه شازند به موضوع کارخانه قند شازند اشاره و بیان کرد: در خصوص همین کارخانه قند که می تواند حلّال بخشی از معضل بیکاری باشد، سرمایه گذارانی برای راه اندازی آن به میدان آمده اند و مسئولان هرچه زودتر باید این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

,

موسوی ادامه داد: چرا در قبال کارخانه قند شازند بنیاد مستضعفان احساس مسئولیت نمی کند و این خسارت و ضرر تا کی باید ادامه داشته باشد؟! چرا که این مسئله در تضاد با اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب است.

,

وی با تاکید بر اینکه حزب‌بازی و گروه گرایی باید از جامعه رخت بر بندد تصریح کرد: مسئولان باید بهانه جویی را تمام کنند و باید در خصوص راه اندازی کارخانه قند هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

,

امام جمعه شازند همچنین به اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این اتفاقات یک هشدار بود به این معنی که دشمنان این مملکت همواره برای ضربه زدن به این نظام و انقلاب آماده هستند و مردم و مسئولان باید روحیه وحدت و یکپارچگی را حفظ کنند.

,

امام جمعه موقت فرمهین:

,

بهانه جویی‌های آمریکا برای خروج از برجام/دشمن در فضای مجازی به دنبال تغییر افکار جوانان ایرانی است

, بهانه جویی‌های آمریکا برای خروج از برجام/دشمن در فضای مجازی به دنبال تغییر افکار جوانان ایرانی است,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام علی شاکری، امام جمعه موقت فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبر در دیدار با مردم قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ضمن تجلیل و تحسین حرکت عظیم، پرشور، به موقع و منسجم ملت در روزهاى اخیر بر توجه جدی مسئولان به مطالبه به حق مردم تاکید کردند.

, دیار آفتاب, فراهان خبر,

امام جمعه موقت فرمهین ادامه داد: ایستادگى و نبرد «ملت با ضدملت»، «ایران با ضدایران» و «اسلام با ضداسلام» همچون چهل سال گذشته ادامه دارد اما کینه‏ ورزى دشمن نباید سبب شود مسئولان از ضعف ها و مشکلات مردم و به ‏ویژه مطالبات طبقات ضعیف جامعه غافل شوند.

,

باز هم تیر آمریکا و ایادی آن ها در منطقه به سنگ خورد

, باز هم تیر آمریکا و ایادی آن ها در منطقه به سنگ خورد, باز هم تیر آمریکا و ایادی آن ها در منطقه به سنگ خورد,

وی با اشاره به توطئه های استکبار گفت: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودى، در بحران‏ سازى  نقش داشتند، اما باز هم تیر آمریکا و ایادی آن ها در منطقه به سنگ خورد.

,

شاکری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به دولت عربستان به ‏عنوان سرمایه ‏گذارى که هزینه‏ هاى فتنه ‏گرى را می پردازد و به گروه‏ هاى منافقین قاتل و جنایت‏کاران ضدملت ایران به‏ عنوان نیروهاى میدانى این جریان هم هشدار جدی دادند.

,

امام جمعه فرمهین گفت: هم‏چنین رهبر معظم انقلاب به کسانى‏ که خیال رابطه با آمریکا را در خارج و داخل کشور دارند نیز تذکر دادند.

,

, ,

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی محکم ایستاده است و به توفیق الهى از همه ضعف ها و مشکلات عبور می کند، دشمن نیز به‏ دنبال طراحى نقشه ای برای ایجاد اغتشاش بود تا بتواند برای نظام مشکل ایجاد کند.

,

تلاش آمریکا برای بازیافت زباله‌های فراری از کشور/ملت ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان ایستاده است

, تلاش آمریکا برای بازیافت زباله‌های فراری از کشور/, تلاش آمریکا برای بازیافت زباله‌های فراری از کشور/, ملت ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان ایستاده است, ملت ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان ایستاده است,

شاکری افزود: این‏ بار هم ملت ایران با ایستادگى، همچون سدى محکم و ملى با قدرت تمام در مقابل دشمنان ایستاده است و به آمریکا و انگلیس و لندن‏ نشینان اعلام کرد که پشتیبان ولایت و نظام است.

,

امام جمعه موقت فرمهین افزود: مسؤلان فعلى آمریکا که ساده ‏لوحى آن ‏ها در امور سیاسى آشکار است، این بار خود را لو دادند و به شبکه ‏سازى و مزدورپرورى و هزینه‏ هاى این طراحى با سرکیسه کردن دولت‏ هاى وابسته خلیج فارس اذعان داشته تا شاید بتوانند زباله ‏هاى فرارى از ایران را بازیافت و دوباره وارد میدان کنند.

,

وی بیان کرد: دشمنان در سال هاى اخیر هزاران شبکه مجازى و ده ها کانال تلویزیونى و بمباران گسترده علیه ملت با دروغ، تهمت و شایعه در تلاش است تا شاید بتواند افکار این ملت به ‏ویژه جوانان را تغییر دهد اما نتیجه این اقدامات شهید حججى عزیز و دیگر شهدا بودند که در دفاع از انقلاب سینه سپر کردند.

,

شاکری با اشاره به تلاش آمریکا برای خارج شدن از برجام اظهار کرد: آنچه که مسلم است هیات حاکمه جدید آمریکا براى توجیه خروج خود از برجام به‌ دنبال بهانه‌هاى واهى است، البته قطعا این فرصت از سوى ما در اختیار این کشور قرار داده نمی شود و همچنین اجازه حفظ برجام با هر هزینه ای را نمی دهیم.

,

اجازه نقض برجام با هر بهانه ای را به آمریکا نمی دهیم

, اجازه نقض برجام با هر بهانه ای را به آمریکا نمی دهیم, اجازه نقض برجام با هر بهانه ای را به آمریکا نمی دهیم,

امام جمعه موقت فرمهین گفت: بهانه‌گیرى‌هاى خصمانه آمریکا بحث امروز و دیروز نیست و این مسأله سبقه تاریخى دارد. ما یک کشور مستقل هستیم و آمریکایى‌ها نمى‌توانند استقلال ما را نادیده بگیرند.

,

وی با بیان اینکه آمریکا با هر بهانه ای برای نقض برجام تلاش می کند، گفت: ما یک قراردادى از برجام با آن‌ها داریم و مربوط به تأسیسات هسته‌اى است و چون در برجام بدعهدى دیده‌ایم، ممکن است به مسیرى برویم که حتى از NPT خارج شویم. اجازه نمی دهیم که آمریکایى‌ها برای نقض برجام از هر بهانه واهی و پوچی استفاده کنند.

,

شاکری اظهار کرد: این مسئله به مفهوم حفظ برجام با هر هزینه ای نیست، بلکه در مطرح کردن موضوع بازدید از مراکز نظامی از سوی غربی ها شاهد بودیم که این مسئله با مخالفت مسئولان کشور مواجه شد.

,

قطرات رحمت الهی در انتظار بازگشت بندگان 

, قطرات رحمت الهی در انتظار بازگشت بندگان , قطرات رحمت الهی در انتظار بازگشت بندگان ,

وی با اشاره به خطبه ۱۴۳ نهج البلاغه گفت: امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۴۳ نهج البلاغه که به خطبه استسقاء (طلب باران) شهرت دارد، تمام بلاها و گرفتاری های آدمی را برگرفته از گناه دانسته و تنها عامل بازگشت برکات و رحمت های خداوند را استغفار و توبه از گناه می داند.

,

شاکری اظهار کرد: متاسفانه در زمان ما نه تنها امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شده است، ارزش ها به ضد ارزش و ضد ارزش ها به ارزش تبدیل شده و کسی مقید به امر به معروف و نهی از منکر نیست. در جامعه ای که این دو فریضه ترک شود، خداوند برآن غضب می کند و اهل آن را به قحطی و خشکسالی مبتلا می کند.

,

امام جمعه موقت فرمهین بیان کر: امیرالمومنین(ع) تنها عامل بازگشت برکات و رحمت های خداوند را استغفار و توبه از گناه می داند.

,

وی با اشاره به علل خشکسالی از نگاه دین گفت: درخواست نکردن از خدا، ناسپاسی نعمت ها، نپرداختن حق مردم، کم فروشی، ظلم، نیرنگ، حکومت و قضاوت بر خلاف حکم خدا دلیل قحطی و خشکسالی از زبان معصومین(ع) بیان شده است.

,

امام جمعه تفرش:

,

مسئولان و فعالان سیاسی، در زمینه مطالبات مردم مسئولند/جنگ دشمن با ملت ایران یک حقیقت است

, مسئولان و فعالان سیاسی، در زمینه مطالبات مردم مسئولند/جنگ دشمن با ملت ایران یک حقیقت است,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی امام جمعه تفرش در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش عزتمندی افراد را از جمله آثار تقوا برشمرد، گفت: اگر فردی، خواستار عزت و عزیز بودن باشد، باید تقوا پیشه کند.

, دیار آفتاب, ندای تفرش,

بین مطالبات صادقانه مردم با آشوب‌گران تفاوت وجود دارد

, بین مطالبات صادقانه مردم با آشوب‌گران تفاوت وجود دارد, بین مطالبات صادقانه مردم با آشوب‌گران تفاوت وجود دارد,

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم قم، اظهار کرد: نکته مشترک و درست تحلیل‌ها، تفکیک بین مطالبات صادقانه مردم با آشوب‌گران است. محور مطالبات، درخواست حقوقی است که معترضان، آنها را از دست رفته می‌پندارند.

,

خطیب نماز جمعه در تفرش ادامه داد: محور تحرکات مخرب و غلط، توهین و دشنام به مقدسات دینی و ملی است. هیچ فردی با طرح مطالبات صادقانه مشکلی ندارد و باید به این مطالبات رسیدگی شود. مسئولان و فعالان سیاسی، در زمینه این مطالبات مسئولند و باید به وظایف خود عمل کنند.

,

خدامی اضافه کرد: توجه به حضور دشمن، افراد را از ضعف‌ها غافل نسازد. اگر کشور مشکل داخلی نداشته باشد، ابزاری به دست شبکه‌ها و آمریکایی‌ها نمی‌افتد.

,

دفاع از حقوق مظلومان، وظیفه همه افراد است

, دفاع از حقوق مظلومان، وظیفه همه افراد است, دفاع از حقوق مظلومان، وظیفه همه افراد است,

وی با بیان این مطلب که دفاع از حقوق مظلومان وظیفه همه افراد است، گفت: باید همت همه افراد براین مسئله معطوف شود که فشارهای وارد بر اقشار ضعیف را کاهش دهند.

,

امام جمعه تفرش با اشاره به پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از مردم گفت: ایشان، نه یک بار بلکه هزاران بار از ملت تشکر کردند. ملت ایران در حقیقت ملتی رشید، با بصیرت، وفادار، باهمت، زمان‌شناس و لحظه‌شناس است. در این برهه از زمان، نقشه آمریکایی‌ها و اذناب آنها به سنگ خورد و در آینده نیز ناکام خواهد ماند.

,

خدامی اضافه کرد: مردم بصیر، فهیم، دشمن‌شناس با اذعان به وجود مشکلات، ولی انحراف از مسیر انقلاب و همراهی با نقشه‌های شوم دشمنان در انجام حرکات خشونت‌آمیز و تخریب اموال شخصی و عمومی را به هیچ وجه قابل تحمل ندانستند.

,

وی ادامه داد: مردم در توسعه سیاسی کشور و مهار فتنه‌های کور و برنامه‌ریزی شده با حضور و ابراز عقیده ایفای نقش کرده اند.

,

مسئولان با تکیه بر ظرفیت های داخلی به مردم خدمت کنند

, مسئولان با تکیه بر ظرفیت های داخلی به مردم خدمت کنند, مسئولان با تکیه بر ظرفیت های داخلی به مردم خدمت کنند,

امام جمعه تفرش با تاکید بر اینکه مردم نقش خود را به خوبی ایفا کردند، خطاب به مسئولان بیان کرد: مسئولان باید برای افزایش امید و اعتماد مردم تا ریشه‌کنی معضلات اقتصادی تلاش کنند.

,

خدامی افزود: مسئولان خالصانه، برای رضایت خدا و خلق، بدون منت و با شفاف‌سازی کامل، تلاش و مجاهدت کنند. از دلبستگی به دشمنان و توهم حل مشکلات از طریق دشمنان دست بردارند و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی با عزم ملی، جهادی و انقلابی وارد میدان خدمت به مردم شوند.

,

وی اظهار کرد: مسئولان به جای اعتماد به بدقولی‌ها و بدعهدی‌های دشمنان، به حق، مردم بصیر و انقلابی و موکلان خود تکیه کنند. برای کاهش فاصله طبقاتی و تبدیل اشرافی‌گیری به یک ضدارزش منفور ملی تلاش کنند.

,

 جنگ دشمن با ملت ایران، در عرصه‌های مختلف یک حقیقت است

, جنگ دشمن با ملت ایران، در عرصه‌های مختلف یک حقیقت است, جنگ دشمن با ملت ایران، در عرصه‌های مختلف یک حقیقت است,

امام جمعه تفرش ادامه داد: مسئولان برای افزایش روحیه اتحاد ملی، انسجام اسلامی و اقتدار نظام اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

,

خدامی تصریح کرد: مسئولان قوا باید بدانند که جنگ دشمن با ملت ایران، در عرصه‌های مختلف یک حقیقت است که نباید غافل شد؛ چراکه طرف مقابل هوشیار و مراقب است و طراحی خود را پیش می‌برد.

,

وی بیان کرد: مشکلات معیشتی مردم رخنه‌هایی برای نفوذ دشمنان هستند که برای ناامیدی بیشتر آمریکا، صهیونیست‌ها، سعودی‌ها و منافقین این رخنه‌ها را باید بست.

,

سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) در ۲۲ دی‌ماه ۵۷، سالروز فرار شاه خائن در ۲۶ دی‌ماه، امضای قرارداد کمپ دیوید بین اسرائیل و مصر در ۲۶ دی‌ماه، سالروز شهادت ۴ تن از فدائیان اسلام در سال ۱۳۳۴ از دیگر مناسبت‌های هفته آینده بود که امام جمعه تفرش عنوان کرد.

,

صبر از صفات متقین است

, صبر از صفات متقین است, صبر از صفات متقین است,

خدامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های متقین در منظر خطبه ۱۹۳ نهج‌البلاغه گفت: متقین، شکیبا در زندگی کوتاه دنیا، آزاد از اسارت دنیا، برخوردار از آسایش جاودانه، بهره‌مند از سود در تجارت معنوی، فراهم‌آورنده زمینه‌های سعادتمندی توسط حق، پرهیز از دنیاپرستی و فداکننده همه هستی خود برای آزادی از اسارت دنیا هستند.

,

وی اظهار کرد: صبر در ابعاد مختلف یعنی در مسیر طاعت، در مقابل وسوسه‌های گناهان و در برابر مصیبت از صفات متقین است. انسان‌ها به برکت صبر و استقامت به اهداف عالی و مهم می‌رسند.

,

امام جمعه تفرش با بیان این مطلب که نسبت صبر به ایمان همانند نسبت سر به بدن انسان است، افزود: بهشت در لابه‌لای ناملایمات و صبر قرار دارد؛ هرفردی در برابر ناملایمات شکیبایی کند، داخل بهشت خواهد شد.

,

خدامی با تاکید بر اینکه انسان‌ها مواظب مظاهر دنیا باشند تا در دام آنها گرفتار نشوند، خاطر نشان کرد: مال و ثروت حرام، جاه، مقام و شهوات از دام‌های دنیوی هستند؛ اسیران مظاهر دنیا و ذلیلان در برابر مطالبات حقیر، بسیار هستند. اما تقوا راه انحراف انسان را می‌بندد. افرادی با شعار «هیهات من الذله» برای تفکر و عملکرد درست، جان می‌دهند.

,

خطیب جمعه محلات:

,

دست دولت در جیب اقشار کم‌درآمد برای تامین بودجه/همبستگی ملی آتش فتنه را به سرعت خاموش کرد

, دست دولت در جیب اقشار کم‌درآمد برای تامین بودجه/همبستگی ملی آتش فتنه را به سرعت خاموش کرد,

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از صبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه شهر محلات در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر محلات با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مردم قم به مناسبت قیام خونین ۱۹ دی مردم قم، ضمن توصیه و سفارش به مطالعه و توجه به سخنان رهبری در این دیدار گفت: دشمنان برای ایجاد آشوب و فتنه در ایران دو پایگاه در کشورهای همسایه تشکیل دادند و با توظئه و فتنه انگیزی، آتش اغتشاش را در کشور روشن کردند و با بررسی دقیق صحنه رد پای دشمنان خارجی به روشنی دیده می‌شود.

, دیار آفتاب, صبح محلات,

, ,

آمریکا و انگلیس رکن برنامه ریز اغتشاشات اخیر/پول‌های سعودی در راستای تامین مالی اغتشاشات داخلی

, آمریکا و انگلیس رکن برنامه ریز اغتشاشات اخیر/پول‌های سعودی در راستای تامین مالی اغتشاشات داخلی, آمریکا و انگلیس رکن برنامه ریز اغتشاشات اخیر/پول‌های سعودی در راستای تامین مالی اغتشاشات داخلی, آمریکا و انگلیس رکن برنامه ریز اغتشاشات اخیر/پول‌های سعودی در راستای تامین مالی اغتشاشات داخلی,

وی ادامه داد: آمریکا و انگلیس با جاسوسی و برنامه ریزی یکی از ارکان اعتشاشات بودند و با آغاز فتنه از شهرهای کوچک به دنبال سراسری کردن آشوب‌ها و کشاندن آن به تهران بودند.

,

ربانی همچنین افزود: آل سعود به عنوان دیگر رکن این آشوب‌ها با تامین مالی نقشه‌های آمریکا و انگلیس وارد میدان شد و بررسی روابط چند ماه اخیر این سه کشور گواه این مدعا است.

,

امام جمعه محلات با معرفی منافقین به عنوان صحنه گردانان اصلی این آشوب‌ها اظهار کرد: دشمنان در طول ۴۰ سال عمر انقلاب دائما در حال توطئه چینی هستند که تماما با شکست مواجه شده و باز هم از توطئه چینی دست برنخواهد داشت.

,

منافقین صحنه گردانان اصلی اغتشاشات/حساب مردم معترض از اغتشاشگران جدا است

, منافقین صحنه گردانان اصلی اغتشاشات/حساب مردم معترض از اغتشاشگران جدا است, منافقین صحنه گردانان اصلی اغتشاشات/حساب مردم معترض از اغتشاشگران جدا است, منافقین صحنه گردانان اصلی اغتشاشات/حساب مردم معترض از اغتشاشگران جدا است,

وی با اشاره به اینکه محرکین و صحنه گردانان آشوب‌های اخیر ، مزدور منافقین هستند، بیان کرد: باید حساب کسانی را که با هدف ایجاد آشوب و اغتشاش به تجمعات اعتراضی مردم وارد شدند را از مردم عادی و نوجوانانی که تحت القائات فضای مجازی وارد این معرکه شدند جدا کرد.

,

ربانی همچنین با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبری در این دیدار گفت: همه مسئولان باید در راستای حذف نقاط ضعف کشور تلاش کنند و حل مشکلات و معضلات موجود در کشور مطالبه به حق مردم است.

,

وی تصریح کرد: بانک مرکزی که با عدم نظارت بر نحوه عملکرد موسسات مالی راه غارت اموال مردم را برای آنها باز کرده باید پاسخگوی اموال و مطالبات مردم باشد.

,

بی عدالتی در توزیع امکانات از نقاط ضعف کشور است

, بی عدالتی در توزیع امکانات از نقاط ضعف کشور است, بی عدالتی در توزیع امکانات از نقاط ضعف کشور است, بی عدالتی در توزیع امکانات از نقاط ضعف کشور است,

خطیب جمعه محلات، بی عدالتی در توزیع امکانات و بهره مندی افراد در کشور را یکی دیگر از نقاظ ضعف کشور دانست و گفت: بهره مندی مسئولین کشوری از حقوق‌های نجومی در مقابل بسیاری از مردم عادی که در تامین نفقه روزانه خود با مشکلات زیادی مواجه هستند از نقاط ضعف اساسی است که مسئولین دولتی باید به آن توجه داشته باشند.

,

ربانی با انتقاد از ریخت و پاش‌های فرمانداران و استانداران به محض ورود به یک منطقه افزود: مردم عادی و جوانان جویای کاری که با مشکلات متعددی مواجه هستند تغییر دکوراسیون فرمانداران و استانداران به محض ورود آنها به یک شهر و منطقه با پول بیت المال را مشاهده می‌کنند و این اقدامات برازنده نظام و انقلاب نیست.

,

حمایت چپاولگرانی در لباس برخی مسئولان از قاچاق واردات کالای غیرضروری

, حمایت چپاولگرانی در لباس برخی مسئولان از قاچاق واردات کالای غیرضروری, حمایت چپاولگرانی در لباس برخی مسئولان از قاچاق واردات کالای غیرضروری,

امام جمعه محلات همچنین با انتقاد از کسانی که راه حل برون رفت از مشکلات کشور را نزدیکی به کدخدا می‌دانند اظهار کرد: با این که این تفکر پس از بدعهدی‌های متعدد آمریکا در برجام و همچنین توطئه‌های آنها بر همه آشکار شده، همچنان عده‌ای به دنبال رابطه با آمریکایی هستند که به دنبال ضربه زدن به ملت و نابودی انقلاب است.

,

وی واردات و قاچاق کالای خارجی را یکی دیگر از نقاظ ضعف کشور در مباحث اقتصادی دانست و بیان کرد: با وجود تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در خصوص واردات و قاچاق همچنان شاهد آمار و ارقام بسیار هنگفتی از قاچاق و واردات کالاهای غیر ضرور به کشور هستیم و این خود نشان دهنده وجود چپاول گرانی در لباس مسئولین و حمایت از این واردات و قاچاق است.

,

لایحه بودجه ۹۷ فشار بر اقشار ضعیف جامعه را مظاعف می‌کند/لایحه بودجه ۹۷ نماد بارز دست در جیب مردم کردن است

, لایحه بودجه ۹۷ فشار بر اقشار ضعیف جامعه را مظاعف می‌کند/لایحه بودجه ۹۷ نماد بارز دست در جیب مردم کردن است, لایحه بودجه ۹۷ فشار بر اقشار ضعیف جامعه را مظاعف می‌کند/لایحه بودجه ۹۷ نماد بارز دست در جیب مردم کردن است, لایحه بودجه ۹۷ فشار بر اقشار ضعیف جامعه را مظاعف می‌کند/لایحه بودجه ۹۷ نماد بارز دست در جیب مردم کردن است,

خطیب جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایحه بودجه سال آینده گفت: لایحه بودجه سال آینده با فشار بر مردم طراحی شده و این خود نماد بارزی از دست در جیب مردم کردن است.

,

ربانی با انتقاد از رفتار دولت در فشار بر مردم برای تامین بودجه کشور اظهار کرد: در حالی که شاهد هستیم جمعی از نمایندگان مجلس به دنبال اصلاح و کم کردن فشار بودجه بر اقشار ضعیف مردم هستیم، دولت با پافشاری بر تصویب کامل بودجه در مقابل درخواست مجلس ایستادگی می‌کند و این اقدام در شأن دولت نیست.

,

بهانه تراشی آمریکا برای تحریم و فشار بر ملت ایران

, بهانه تراشی آمریکا برای تحریم و فشار بر ملت ایران, بهانه تراشی آمریکا برای تحریم و فشار بر ملت ایران, بهانه تراشی آمریکا برای تحریم و فشار بر ملت ایران,

امام جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتظار دولتمردان برای تصمیم گیری امروز ترامپ در تمدید تعلیق تحریم‌های ایران و یا بازگشت تحریم‌ها و نابودی برجام بیان کرد: برجام تاکنون هیچ منفعتی برای ما نداشته و به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا نیز با امضا تمدید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران تلاش کند تا برجام را در ظاهر حفظ و در کنار آن به بهانه‌های غیر هسته‌ای مانند حقوق بشر، توان موشکی و همچنین نفوذ ایران در منطقه تحریم‌های فلج کننده‌‌ای را اعمال کند.

,

وی افزود: البته برجام زیاده خواهی آمریکا در کم کردن آثار حضور ایران در منطقه را برآورده نکرده و آمریکا به شدت از این موضوع ناراحت است.

,

مردم رکن اصلی حفظ انقلاب در مقابل فتنه ها

, مردم رکن اصلی حفظ انقلاب در مقابل فتنه ها, مردم رکن اصلی حفظ انقلاب در مقابل فتنه ها, مردم رکن اصلی حفظ انقلاب در مقابل فتنه ها,

خطیب جمعه محلات با تشکر از حضور ملت در راهپیمایی روز‌های اخیر در محکوم کردن اغتشاشات گفت: ملت ایران در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب هر کجا انقلاب را در خطر دیدن وارد صحنه شدند و به همین دلیل حضور در صحنه انقلاب و نظام را حفظ کردند.

,

ربانی اغتشاشات روز‌های اخیر را حامل پیام‌هایی برای مردم و مسئولین دانست و بیان کرد: توطئه دشنان توهم نیست و دشمن با بیداری و هوشیاری به دنبال ضربه زدن به ملت است و این دشمنی‌ها و توطئه‌ها از اقدامات آنها به وضوح قابل رؤیت است و نباید از دشمن غافل شویم.

,

وی همچنین اظهار کرد: پاتک‌ها و توطئه‌های دشمنان در مواقعی که کشور به یک پیروزی و افتخار جدید دست پیدا می‌کند تشدید می‌شود و برای مثال در سال ۸۸ به دلیل افتخارآفرینی حضور پر شور مردم در انتخابات و در چند ماه اخیر نیز به دلیل افتخار آفرینی نیروهای نظامی کشور در نابودی داعش شاهد اقدامات خصمانه دشمنان بودیم.

,

همبستگی همه جریان‌ها عامل موفقیت در مقابله با اغتشاشات اخیر

, همبستگی همه جریان‌ها عامل موفقیت در مقابله با اغتشاشات اخیر, همبستگی همه جریان‌ها عامل موفقیت در مقابله با اغتشاشات اخیر, همبستگی همه جریان‌ها عامل موفقیت در مقابله با اغتشاشات اخیر,

خطیب جمعه محلات، همبستگی همه جناح ها و مردم در مقابل آشوب‌ها و پیروزی بر آنها را یکی دیگر از پیام‌های اغتشاشات اخیر خواند و افزود: در حالی که در فتنه ۸۸ برخی افراد و جریان‌ها با سکوت و برخی با بیانیه و سخنرانی آتش فتنه را گسترده‌تر کردند در فتنه اخیر به خاطر همبستگی همه جریانات و جناح‌ها شاهد پایان سریع آن بودیم.

,

رسانه‌های بیگانه غیر قابل اعتماد هستند

, رسانه‌های بیگانه غیر قابل اعتماد هستند, رسانه‌های بیگانه غیر قابل اعتماد هستند, رسانه‌های بیگانه غیر قابل اعتماد هستند,

امام جمعه محلات در خاتمه رسانه‌های بیگانه را یکی از ابزارهای دشمن برای دامن زدن به اغتشاشات معرفی و خاطر نشان کرد: بی اعتمادی به رسانه‌های بیگانه یکی از مهمترین درس‌هایی است که باید از اغتشاشات اخیر بگیریم چرا که این رسانه‌ها با دروغ پراکنی و بزرگنمایی تلاش کردند اجتماعات چند صد نفری را چند میلیونی و راهپیمایی میلیونی مردم را کمرنگ نشان دهند و با این اقدام تنها خود را بی اعتبار کردند و مردم ما باید از این رخداد نیز درس بی اعتمادی به رسانه‌های غربی را بگیرند.

,

انتهای پیام/ک

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه