اخبار داغ

هدیه مقام معظم رهبری به مردم مرزدار و غیور جنوب شرق؛

احداث 165 کیلومتر جاده روستایی در نقاط صفرمرزی سیستان وبلوچستان/ 179 خانه برای کپرنشینان ساخته شد

احداث 165 کیلومتر جاده روستایی در نقاط صفرمرزی سیستان وبلوچستان/ 179 خانه برای کپرنشینان ساخته شد
معاون مهندسی رزمی و اقتصادی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی ‌زمینی سپاه از افتتاح ده‌ها طرح محرومیت زدایی،آموزشی و رفاهی به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به مردم مرزدار و غیور سیستان وبلوچستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ شهرام اسکندری در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افتتاح ده‌ها طرح محرومیت زدایی،آموزشی و رفاهی را هدیه مقام معظم رهبری به مردم مرزدار و غیور سیستان وبلوچستان دانست و گفت: مردم این خطه از کشور مردمانی نجیب و پایبند به ارزش‌های نظام مقدس اسلامی هستند، خدمت‌ رسانی به آنها در دستور کار جدی نیروی زمینی سپاه قرار دارد.
وی گفت: در منطقه مرزی مورتان و هُنگ تا رحیم آباد شهرستان سرباز 84 روستا وجود دارد که مردم آن عمدتا کپرنشین و فاقد امکانات و فضای آموزشی و بهداشتی، جاده و آب بوده و از نظر معیشتی نیز توان ضعیفی دارند از طرفی باتوجه به اینکه در این مناطق حتی جاده مواصلاتی موجود نبوده و تاکنون مسئولان ارشد استانی دراین مناطق حضور پیدا نکرده بودند و گروه های معاند که عمدتا از خارج از مرزها اقدام به ایجاد ناامنی می کردند و جوانان آنان را آلوده به مسائل شرارت، جابجایی مواد مخدر و غیره کرده بودند به گونه ای که اخیرا بستر برای گروهک های جدید و سرویس های اطلاعاتی بیگانه فراهم شده بود نیاز به کمک به این مردم احساس شد.
معاون مهندسی رزمی و اقتصادی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی ‌زمینی سپاه بیان کرد: حضور سپاه در این مناطق از سال 94 می باشد به گونه ای که در طی این مدت برای تمام روستاها اقدام به احداث جاده شده است که در همین راستا تاکنون 165 کیلومتر جاده احداث شده که بخشی از این میزان قبلا افتتاح و حدود 70 کیلومتر دیگر نیز روز پنجشنبه 21 دیماه با حضور سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار مارانی فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه و استاندار استان افتتاح شد که با اجرای این طرح مسیر ارتباطی بیش از 17 روستای جدید جاده دار و تردد در این مسیرها راحت تر شد.
وی احداث 22 بندخاکی برای ذخیره آب شرب و تامین آب روستاها، احداث 14 مدرسه در این روستاها، ساخت 179 خانه برای تعدادی از کپرنشینان این مناطق، توزیع 3 هزار سبد کالا بین خانوارها در چند مرحله و اهدای بسته آموزشی لوازم التحریر کامل برای یکسال دانش آموزان در این نقاط را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: اجرای خط لوله‌کشی به طول 107 کیلومتر یکی دیگر از اقدامات و افتتاحیه هایی بود که توانست 25 روستا را از نعمت آب لوله کشی سالم و بهداشتی بهره‌مند کند.
 اسکندری بازسازی یک خانه بهداشت، ساخت یک مدرسه شبانه روزی پسرانه در مرکز دهستان مورتان، احداث یک دبیرستان دخترانه در روستان هُنگ نزدیک مرز و ساخت یک خانه معلم برای معلمانی که برای تعلیم به دانش آموزان از راه دور می آیند را از اقدامات در دست اجرا عنوان کرد و افزود: مدرسه شبانه روزی پسرانه تا ابتدای سال تحصیلی 97 تکمیل و تحویل داده خواهد شد.
وی احداث یک کارگاه خیاطی برای بانوان سرپرست خانواده را از دیگر اقدامات معیشتی این نهاد دانست و ادامه داد: در همین راستا اقدام به توزیع دام و توزیع علوفه برای دام های این خانواده ها کرده ایم.
 
احیای 400 هکتار اراضی کشاورزی در نقطه صفر مرزی شمسر
معاون مهندسی رزمی و اقتصادی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی ‌زمینی سپاه در ادامه خاطر نشان کرد: در نقطه صفر مرزی شمسر 400 هکتار اراضی کشاورزی احیا و آماده بهره برداری است که برای این احیا 10 حلقه چاه حفر واقدام به احداث خط برق به طول تقریبی 18 کیلومتر و احداث هشت استخر ذخیره آب 1500 متر مکعبی کرده ایم تا بتوانیم این 400 همکتار را تامین آب کنیم.
 
ایجاد اشتغالزایی برای بیش از 400 نفر
وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: در همین راستا زمینه اشتغالزایی برای 400 نفر فراهم شده است، همچنین در راستای ایجاد اشتغال دائم نیز یک کارگاه 15 نفره احداث شده  است.
اسکندری تصریح کرد: در منطقه شمسر سیرکان 200 خانوار را سهام دار این اراضی کرده ایم تا فرصت شغلی برای آنها ایجاد شود.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه