اخبار داغ

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

نرخ بیکاری ۱۲.۸ درصدی زیبنده استان یزد نیست

نرخ بیکاری ۱۲.۸ درصدی زیبنده استان یزد نیست
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری 12.8 درصدی یزد را با این همه ظرفیت‌ها و معادن زیبنده استان ندانست و گفت: برای استان یزد با این همه کارآفرینان، استعدادها و صنعتگران خوب و شهرت و سخت کوشی یزدی‌ها خوب نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش بررسی موانع و راهکارهای توسعه اشتغال پایدار استان یزد که ظهر امروز در سالن اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: امروز شرایط کشور واقعاً نیاز به کار جدی دارد چون مشکلات و محدودیت‌ها زیاد است. هر کس دلش برای مردم و جامعه بسوزد در هر کسوتی که هست باید کار کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سید حمید کلانتری با بیان اینکه اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنیم روح تعاون و تعاون به مفهوم عام کلمه است، اظهار داشت: هرکس در هرجایی که مسئولیتی دارد باید کار کند و اینکه در کنار آن به هم نیز احترام گذاشته و احساس مسئولیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

,

وی نرخ بیکاری 12.8 درصدی استان یزد را با این همه ظرفیت‌ها و معادن زیبنده استان ندانست و گفت: برای استان یزد با این همه کارآفرینان، استعدادها و صنعتگران خوب و شهرت و سخت کوشی یزدی‌ها خوب نیست.

,

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نگاه به اقتصاد یزد با ماهیت نرم‌افزاری، فناوری و دانش‌بنیان و تکنولوژی بالاست، افزود: با توجه به این همه ظرفیتی که در استان یزد وجود دارد بی‌شک می‌توان به این عرصه دست یافت.

,

کلانتری با بیان اینکه یزد شایسته این است که در منطقه یک استان نمونه باشد، خاطرنشان کرد: اگر دست صنعتگران و خلاقان را باز بگذارند نه تنها خودشان، بلکه دیگران را نیز راه می‌اندازند و کوشا هستند.

,

وی با تأکید بر اینکه باید فضای سخت کوشی و نوآوری را در کشور و یزد احیا کنیم تأکید کرد: سخت کوشی و تلاش مستمر برای ساختن هر کشوری کافی است و توجه به خلاقیت و نوآوری است که باعث پیشرفت کشوری مثل ژاپن با آن همه آسیبی که در چند سال پیش برایش اتفاق افتاد شد.

,

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: مدیرت استان باید همراه باشد چون بخش خصوصی یزد چهره‌های ملی هستند پس باید به این بخش که نقش بسیار مهمی در اشتغال و اقتصاد کشور دارد توجه ویژه و خاصی شود.

,

کلانتری با اشاره به تعداد تعاونی‌های زیادی که در استان یزد وجود دارد گفت: تعاون دهیاری‌های یزد در کشور نمونه هستند و می‌توان با این مسئله مهم به پیشرفت نزدیک شد چون کار به مردم واگذار می‌شود و آن‌ها با همت و تلاش خود باعث رونق خود و کشور می‌شوند.

,

وی با طرح این سؤال که چرا نباید میدان را به جوانان فعال بدهیم؟ اظهار داشت: کار باید به مردم واگذار شود و کار به جوانان و بخش خصوصی در استان یزد با توجه به ظرفیت‌هایی خیلی خوبی دارند واگذار شود تا پیشرفت استان و کشور را در پی داشته باشد.

,

کلانتری با تأکید بر اینکه روستاها فقط کارها و محصولات کشاورزی نیستند، اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های مناسب امروزه می‌توانیم IT و ITC را نیز در روستاها راه‌اندازی کنیم و با این آب‌وهوای مناسبی که دارد می‌توانیم کانون کار در روستاها داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه