اخبار داغ

معضل زباله در گلوگاه +تصاویر

معضل زباله در گلوگاه +تصاویر
در گلوگاه تاکنون آن‌طور که باید در زمینه دفع بهداشتی زباله‌ها اقدام موثری انجام نشده و از طرفی اقدام قابل توجهی در زمینه ایجاد کارخانه‌های بازیافت زباله نیز صورت نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، ورودی‌های شهرستان گلوگاه از هر طرف آکنده از آشغال و زباله است و مسئولان برای آن چاره اساسی نکرده‌اند، البته این مشکل به فرهنگ عمومی مردم که در مسیر عبور می‌کنند نیز برمی‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,

رها کردن زباله‌های غیرقابل بازیافت در طبیعت از آسیب‌های جدی بوده و گردشگران باید با همراه داشتن کیسه‌های زباله در مدیریت پسماند تلاش کنند.

در یک سال گذشته وضعیت زباله در سطح شهر نگران‌کننده بود، اما با روی کار آمدن شهردار جدید چهره شهر تغییر کرده است، تناژ زباله سطح شهر طی یک هفته باسکول شده روزانه حدود ۱۷ تا ۲۰ تن زباله توسط خودروهای حمل زباله از سطح شهر گلوگاه جمع‌آوری می‌شود که خبر در شهرستان سر و صدای زیادی کرد.
,
,
,
,
, ,

یکی از شهروندان ساکن مجتمع‌های مسکونی گلوگاه در خصوص انباشت زباله در خیابان به خبرنگار ما گفت: سیستمی برای زمان جمع آوری زباله‌ها در این قسمت از شهر وجود نداشت و زباله‌ها همین‌طور در خیابان دپو می‌شد و مشخص نبود این زباله‌ای که مردم در سر کوچه یا خیابان قرار می‌دادند در چه ساعتی و یا بعضاً در چه روزی جمع‌آوری می‌شد.

متأسفانه این زباله‌ها چندین متر در محدوده سطل‌های بزرگ این مجتمع‌ها، رها شده بودند یا حیوانات کیسه‌ها را پاره کرده و یا زباله‌گردها در حال برداشتن برخی وسایل از داخل آنها بودند.

اما خوشبختانه اکنون چند ماه است که با ایجاد نظمی خاص زباله‌ها جمع‌آوری می‌شوند و سطل‌های زباله بزرگ در چندین جای خیابان اصلی مجتمع مسکونی گذاشته شده است.
,
,
,
,
,
,
 
, ,

حمل زباله‌های گلوگاه به فاصله نزدیک از شهرستان تخلیه می‌شود که علاوه بر هزینه‌های سنگینی که بر دوش شهرداری می‌گذارد، خطر تخریب شدید محیط زیست را هم با خود به همراه دارد.

در گلوگاه تاکنون آن‌طور که باید در زمینه دفع بهداشتی زباله‌ها اقدام موثری صورت نگرفته است اما دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستند که محیط شهری را عاری از زباله کنند و از طرفی تاکنون اقدامی در زمینه ایجاد کارخانه‌های بازیافت زباله نیز صورت نگرفته است.
,
,
,
,
 
, ,

همایش پیاده‌روی و پاکسازی در گلوگاه گاه‌گداری توسط پویش‌های مردمی در این شهرستان انجام می‌شود، اما نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه جمع‌آوری زباله و تفکیک از مبدأ، بین عموم مردم است.
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه