اخبار داغ

بازدید مسئولان از پروژه احداث کارخانه بازیافت؛

دفن بهداشتی زباله در گلپایگان و خوانسار با اتمام احداث کارخانه بازیافت/ سودآورترین شرکت در استان اصفهان

دفن بهداشتی زباله در گلپایگان و خوانسار با اتمام احداث کارخانه بازیافت/ سودآورترین شرکت در استان اصفهان
مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان های گلپایگان و خوانسار گفت: این شرکت با مشارکت شهرداری های گلپایگان، گوگد، گلشهر، خوانسار و دهیاری های گلپایگان و خوانسار اقدام به احداث این کارخانه کرده و با اتمام مراحل ساخت می تواند، زباله های این مناطق را تحویل و به کود آلی تبدیل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار عالمان، یاسر جمالی در جلسه بازدید مسئولان شهرستان گلپایگان از کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار که عصر سه شنبه انجام شد، عنوان کرد: دفن زباله به دو روش بهداشتی و غیربهداشتی صورت می‌گیرد که دفن بهداشتی زباله یکی از رایج ترین روش هایی است که در کشور انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار عالمان,

مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان های گلپایگان و خوانسار با اشاره به احداث کارخانه تولید کود آلی در گلپایگان گفت: شرکت بازیافت با مشارکت شهرداری های گلپایگان، گوگد، گلشهر، خوانسار و دهیاری های گلپایگان و خوانسار از حدود 12 سال پیش اقدام به احداث این کارخانه کرده است.

,

وی اظهار کرد: شهرداری گلپایگان در این پروژه با 51 درصد سهام بیشترین سهام دار و شهرداری خوانسار با 20 درصد، شهرداری گلشهر با 11 درصد، شهرداری گوگد با هشت درصد و تعاونی‌های دهیاری های گلپایگان و خوانسار هر کدام با پنج درصد دیگر سهام داران این شرکت هستند.

,

جمالی با بیان اینکه شرکت بازیافت گلپایگان و خوانسار جزء اولین شرکت های منطقه ای استان اصفهان بوده است، تصریح کرد: متأسفانه وجود مشکلات در بحث تملک زمین، عدم درآمد کافی شهرداری ها و عدم اهتمام هیئت مدیره قبلی باعث روی زمین ماندن کار شده بود.

,

کار عمرانی کارخانه از حدود یک سال پیش شروع و تاکنون حدود دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است

,

مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان های گلپایگان و خوانسار عنوان کرد: کار عمرانی کارخانه از حدود یک سال پیش شروع و تاکنون حدود دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که از این میزان 800 میلیون تومان پرداخت شده و مابقی را بدهکار هستیم.

,

مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان گلپایگان و خوانسار یکی از مشکل ترین مراحل کار را مسطح کردن زمین کارخانه دانست و گفت: تسطیح زمین کارخانه به متراژ 10 هزار متر مربع با بارگیری و حمل، پخش و متراکم نمودن حدود سه هزار کمپرسی تونال از رودخانه انجام شد.

,

وی به بیان دیگر اقدامات انجام شده پرداخت و عنوان کرد: اجرای فنس کشی زمین کارخانه، اجرای دیوار برشی مسلح برای بارگیری زباله و تخلیه به دستگاه کیسه باز کن، جدول کاری سایت تخمیر و خرید کانکس و سرویس بهداشتی و تانکر تجهیزات اداری نیز از جمله کارهای صورت گرفته برای راه اندازی این کارخانه بوده است.

,

جمالی ادامه داد: برای تأمین آب فضای سبز کارخانه چاهی حفاری شده و پیگیر صدور مجوز و انعقاد قرارداد برای حفاری نقطه دوم هستیم.

,

مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان های گلپایگان و خوانسار اظهار کرد: حدود یک هزار اصله درخت در حاشیه جاده دسترسی کارخانه کاشته شده و سیل بندی نیز برای جلوگیری از خسارات ناشی از بارندگی ایجاد شده است.

,

وی در ادامه گفت: حدود سه هزار تن بیس برای زیر سازی سایت تخمیر و تسطیح و متراکم نمودن آن به منظور ایجاد آسفالت خریداری شده و لاگن شیرابه و محل باسکول حفاری و عملیات ساخت نوار نقاله های کارخانه شروع شده است.

,

جمالی عنوان کرد: ساخت تابلو برق کارخانه و اجرای کابل کشی آن، ساخت اتاقک مانیتورینگ و کنترل و همچنین انتقال دستگاه های کارخانه از شهرداری گلشهر به محل کارخانه و راه اندازی دستگاه ها با استفاده از تیم کارشناسی متخصص دیگر اقدامات انجام شده برای احداث این کارخانه بوده است.

,

مدیر عامل شرکت بازیافت شهرستان های گلپایگان و خوانسار، با تأکید بر اینکه اهتمام جدی از سوی هیئت مدیره برای تکمیل پروژه وجود دارد، بیان کرد: این کارخانه با اتمام مراحل و تکمیل ساخت می تواند زباله هر سه شهر را تحویل گرفته و به کود آلی تبدیل کند.

,

وی اظهار کرد: گردش مالی شرکت بازیافت در سال 95 حدود چهار میلیارد تومان بوده که در استان اصفهان جزء اولین شرکت سودآور شناخته شده است.

,

جمالی تعداد نیروهای این شرکت را 150 نفر بیان کرد و گفت: 120 نفر از شهرداری گلپایگان و 30 نفر از شهرداری های خوانسار، گوگد و گلشهر با این شرکت همکاری می‌کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه