اخبار داغ

مسئول انجمن رسالت قلم سرخه خبر داد؛

مسابقه بزرگ کتابخوانی "استاد عشق" در سرخه برگزار می شود

مسابقه بزرگ کتابخوانی "استاد عشق" در سرخه برگزار می شود
مسئول انجمن رسالت قلم سرخه از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی "استاد عشق" در سرخه در تاریخ 16 اسفندماه خبر داد و گفت: کتاب مورد نظر برای طرح امسال کتاب خاطرات ملاصالح "سرگذشت شگفت انگیز مترجم اسرای ایرانی در عراق" است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین کوکبی مسئول انجمن رسالت قلم سرخه در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: مسابقه بزرگ کتابخوانی "استاد عشق" در سمنان، سرخه، روستاهای مؤمن آباد، لاسجرد و افتر برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه ,

وی بیان کرد: این مسابقه روز چهارشنبه 16 اسفندماه ساعت 17 عصر در سرخه در محل سالن امام خمینی (ره) سپاه، در مؤمن آباد در کتابخانه شیخ محمود مزدقانی، در لاسجرد در محل کتابخانه شهید شهروی و در روستای افتر در کتابخانه شهید نوروزی برگزار می شود.برگزار می شود.

,

مسئول انجمن رسالت قلم سرخه خاطرنشان کرد: کتاب مورد نظر برای طرح امسال کتاب خاطرات ملاصالح "سرگذشت شگفت انگیز مترجم اسرای ایرانی در عراق" است.

,

کوکبی با بیان اینکه کتاب ملاصالح نوشته رضیه غبیشی (۱۳۳۵)، به سرگذشت شگفت‌انگیز «ملاصالح قاری» مترجم اسیران ایرانی در عراق می‌پردازد، گفت: ملا صالح قاری هم در اسارت ساواک رژیم پهلوی بوده و هم زندان های استخبارات عراق را تجربه کرده و در این کتاب خاطراتش را از آن روزها بیان کرده است.

,

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایجاد انگیزه مطالعه در مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان از اهداف برگزاری این مسابقه و همچنین آشنایی با شخصیت های برجسته کشورمان نظیر ملاصالح قاری است.

,

مسئول انجمن رسالت قلم سرخه عنوان کرد: ده ها جایزه به ارزش ریالی 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است که به برترین ها تعلق خواهد گرفت.

,

کوکبی گفت: انجمن رسالت قلم سرخه این مسابقه را با همکاری نهادهایی نظیر معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخه، اداره کتابخانه های عمومی سرخه، اداره کل آموزش و پرورش سمنان و سرخه، بنیاد نخبگان استان سمنان، اداره کل امور اجتماعی استانداری سمنان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان، شهرداری و شورای اسلامی شهر سرخه، اداره ورزش و جوانان شهرستان سرخه، امور آب و فاضلاب شهرستان سرخه، اداره تبلیغات اسلامی سرخه، سپاه ناحیه سرخه، کمیته امداد امام خمینی(ره) سرخه، دهیاری های افتر، مومن آباد و لاسجرد، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان سمنان و اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار می کند.

,

در بخشی از کتاب خاطرات ملاصالح می‌خوانیم: یک روز مثل روزهای گذشته که گاهی با رعب و وحشت و انتظار رهایی می‌گذشت، دروازه بزرگ ساختمان استخبارات باز شد و ماشین حامل اسیران تازه‌وارد داخل محوطه حیاط شد. مثل هر بار به‌سرعت به حیاط رفتم تا پیش از رفتن اسرا به اتاق بازجویی آن‌ها را تحویل بگیرم و تخلیه اطلاعاتی کنم. در حلقه‌شان ایستاده بودم: - آقایان! من اسمم صالح البحار است. مثل شما اسیر و مترجمتان هستم. با من همکاری کنید و هیچ نترسید. من در اتاق بازجویی کنارتان هستم و تا آنجا که بتوانم، با شما همکاری می‌کنم. به نفعتان است جواب سوالاتشان را بدهید. البته من نیز چیزی که به ضرر شما باشد، برایشان ترجمه نمی‌کنم. اسرا با نگرانی و ترس به من نگاه می‌کردند. خوف و وحشت و بی‌اعتمادی در نگاهشان موج می‌زد. خسته و گرسنه و بی‌رمق بودند. چاره‌ای نبود، باید آن‌ها را آماده می‌کردم. ادامه دادم: - قبل از شما خیلی‌ها آمدند اینجا که اگر کمکشان نمی‌کردم، کارشان تمام بود. حواستان باشد، فریب وعده‌هایشان را نخورید. قول پناهندگی‌شان را قبول نکنید؛ چون شما را به خارج نمی‌فرستند. این‌ها فقط می‌خواهند از شما سوءاستفاده کنند و... . توجیهشان می‌کردم؛ غافل از اینکه دو چشم ناپاک و خائن در لباس اسیر نگاهم می‌کرد. او سربازی از اهل شادگان بود که فریب وعده‌های بعثیان را خورده و خودش را تسلیم کرده و قاطی اسیران ایستاده بود. معرفی کوتاه «ملا صالح» داستان زندگی آزاده ایرانی است که به اجبار به ترجمه اوامر و کلام نیروهای عراقی تن می‌دهد. ملا صالح قاری وطن پرستی بود که سراسر عمرش را وقف مقاومت و دفاع از ایران کرد. وی پس از آزادی از استغفارات به جرم خیانت به ایران زندانی شد و از سوی وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت تا بلاخره بی‌گناهی وی اثبات گردید و با نامه سید علی اکبر ابوترابی‌فرد آزاد شد.»

,

                                                                                                                         

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه