اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

جریان فدک حضرت زهرا (س) به 1000 سال پیش از پیامبر بازمی‌گردد

جریان فدک حضرت زهرا (س) به 1000 سال پیش از پیامبر بازمی‌گردد
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: شرط نبوت تمام انبیا شناختن فاطمه زهرا (س) است شرط نبوت اقرار به منزلت حضرت زهرا بود لذا جریان فدک حضرت زهرا به 1550 سال پیش از پیامبر اکرم و به زمان حضرت موسی برمی‌گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از اسلامشهر خبر ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین امیری وحید در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا که بعد از ظهر امروز در دفتر امام‌جمعه واوان برگزار شد با اشاره به بحث معرفت در شناخت ائمه اطهار علیهم‌السلام اظهار داشت: مشکل ما کمبود معرفت و شناخت است اولین و نازل‌ترین درجه معرفت آشنا شدن به سیره و زندگانی ائمه اطهار است اعتقاد به اینکه واجب الاطاعت هستند و امام علی (ع) جانشین پیامبر خدا هستند. مراتب بعدی معرفت را نیز ملزم و مکلف هستیم بشناسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به‌نقل از , اسلامشهر خبر , اسلامشهر خبر, ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین امیری وحید در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا که بعد از ظهر امروز در دفتر امام‌جمعه واوان برگزار شد با اشاره به بحث معرفت در شناخت ائمه اطهار علیهم‌السلام اظهار داشت: مشکل ما کمبود معرفت و شناخت است اولین و نازل‌ترین درجه معرفت آشنا شدن به سیره و زندگانی ائمه اطهار است اعتقاد به اینکه واجب الاطاعت هستند و امام علی (ع) جانشین پیامبر خدا هستند. مراتب بعدی معرفت را نیز ملزم و مکلف هستیم بشناسیم.,

وی اشاره به تفاوت بین علم و معرفت از دیدگاه اخروی گفت: یکی از تفاوت‌ها این است که تحصیل علم واجب نیست ولی تحصیل معرفت واجب است. معرفت از ضروریات دین است آنانی که خداوند و پیامبر خود را نشناسند به جهنم می‌روند ولی کسی را به دلیل بی‌سوادی به جهنم نمی‌برند. ما ائمه را چه مقدار شناختیم؟

,

حجت‌الاسلام امیری وحید با اشاره به مقام و منزلت حضرت زهرا و شباهت فضائل ایشان با شب قدر گفت: عظیم‌ترین فرشته خداوند عالم روح است روح بالاترین و مهم‌ترین فرشته الهی است که در شب قدر نازل می‌شود شب قدری که بهتر از هزار ماه است، یکی از وجوه مشابهت حضرت زهرا به شب قدر این است که همان‌طور کسی نمی‌تواند شب قدر را درک کند مقام حضرت زهرا را نمی‌توان درک کرد. ما ائمه را نشناختیم. چرا به حضرت زهرا، فاطمه می‌گویند؟ چون مردم از شناخت فاطمه زهرا جدا شدند اما در حد لازم است باید شناخت.

,

وی اعلام کرد: همان‌طوری که شب قدر مخفی در میان شب‌ها است مقام و منزلت حضرت زهرا نیز مخفی است اگر از امیرالمؤمنین بالاتر نباشند کمتر نیستند پیامبر در این خصوص فرمودند اگر تمام درختان قلم شود تمام دریا مرکب شود تمام جن و انس نویسنده شود کسی نمی‌تواند فضایل حضرت زهرا را بنویسد.

,

سخنران این مراسم با اشاره به اینکه پیامبر درباره حضرت زهرا سلام‌الله علیها از عبارت‌هایی نظیر «فداها ابوها» استفاده می‌کردند، افزود: پیامبر اکرم خطاب به حضرت علی در روز ازدواج می‌فرمایند: علی جان این امانت خدای عالم من است علی جان هر چه دخترم امر کرد اطاعت کن چراکه جبریل به این امر کرده است.

,

وی با تأکید بر لزوم کسب معرفت نسبت به حضرت زهرا گفت: آن مقداری که ما ملزوم هستیم باید به دنبال شناخت منزلت حضرت زهرا برویم انسان اگر تلاش کند قطعاً راه برای او باز می‌شود امام حسن مجتبی (ع) می‌فرمایند: کسی در خانه ما بیاید و به ما متوسل شود ما دست‌خالی او را برنمی‌گردانیم. قطعاً خداوند عالم همان‌طوری که رازق جسمانی هستند رازق معنویات هم هستند آیا ما طالب بودیم که زمینه برای ما فراهم نشد؟

,

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همان‌طوری که شب قدر باوجود زمان کوتاه بابرکت‌ترین شب‌ها است و برابر 82 سال عمر است عمری که در آن هیچ گناهی صورت گرفته است عمر کوتاه حضرت زهرا نیز باوجوداینکه 18 بهار بیشتر نداشتند اما خیر کثیر است حضرت امیرالمؤمنین قسم یادکردند اگر زهرا نبود بعد از پیامبر اثری از دین باقی نمی‌ماند.

,

وی با اشاره به نظر ائمه اطهار پیرامون حضرت زهرا گفت: تمام ائمه به حضرت زهرا افتخار می‌کنند امام حسین می‌فرمایند حضرت فاطمه (س) بهتر از من است، امام حسن عسکری (ع) می‌فرمایند حضرت فاطمه حجت بر ما هستند امام زمان (عج) در کلامی می‌فرمایند: فاطمه زهرا بر من اسوه و الگو است. فاطمه زهرا خیر کثیر است که یازده امام از نسل ایشان است. اگر حضرت زهرا (س) نبود هم‌کفوی برای امام علی نیز نبود.

,

حجت‌الاسلام امیری وحید تأکید کرد: اطاعت حضرت زهرا بر همگان واجب است و شرط نبوت تمام انبیا شناختن فاطمه زهرا (س) است شرط نبوت اقرار به منزلت حضرت زهرا بود لذا جریان فدک حضرت زهرا به 1550 سال پیش از پیامبر اکرم و به زمان حضرت موسی برمی‌گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه