اخبار داغ

در گفت‌وگو با مدیرعامل دفتر آمل انجمن امداد به بیماران سرطانی مطرح شد

انجمنی که با دست خالی با سرطان می‌جنگند/ برخی مردم توان ادامه روند درمانی را ندارند

انجمنی که با دست خالی با سرطان می‌جنگند/ برخی مردم توان ادامه روند درمانی را ندارند
مدیرعامل دفتر آمل انجمن امداد به بیماران سرطانی ایران با اشاره به مشکلات این انجمن، گفت: این انجمن که با دست خالی با سرطان می‌جنگند نیازمند حمایت جدی خیران در بخش‌های مختلف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا فاطمه مجتبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بلاغ سال تاسیس انجمن امداد بیماران سرطانی را 1374 عنوان کرد و افزود: هدف از تاسیس این انجمن افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری سرطان است و در همین راستا فیلم‌های آموزشی در مدارس، تکایا و دیگر مکان‌ها برای آگاهی مردم پخش و مشاوره انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی تمرکز اصلی این انجمن را بیماری بانوان و سرطان دهانه رحم و سرطان پستان دانست و افزود: در سال 1376 کلینیک تشخیصی احداث شد که با هزینه بسیار کم سال‌هاست که در حال خدمت‌رسانی به بانوان است.

مدیرعامل دفتر آمل انجمن امداد به بیماران سرطانی ایران با بیان اینکه در سال 6 الی هفت پیش سرطان را پیش‌بینی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌ها انجام می‌شود تا در ضعیف‌ترین حالت بیماری، سرطان را تشخیص دهیم تا درمان سریع‌تر صورت بگیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه این انجمن کشوری است و در تهران، قائم‌شهر، ساری، آمل و بابلسر شعبه دارد، گفت: دفتر انجمن آمل واقع در خیابان نور، فجر 9 است که همه روزه از شنبه تا چهارشنبه در خدمت بیماران و مردم است.

مجتبایی کمک به بیماران سرطانی را بخش دوم فعالیت این انجمن دانست و افزود: چند بیمار سرطانی را زیرپوشش خودمان داریم که هزینه ایاب و ذهاب آنها برای رفتن به شیمی درمانی در بابلسر پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه دو الی سه بار سبدکالا به افراد زیرپوشش انجمن تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: در طول سال هم مواردی که مراجعه می‌کنند مشکلاتشان بررسی و اگر هزینه‌هایشان از دست انجمن برآمد حتما انجام می‌شود.

مدیرعامل دفتر آمل انجمن امداد به بیماران سرطانی ایران درباره کلینیک سرطان پستان این انجمن که زودتر از موعد سرطان را شناسایی می‌کند، اظهار کرد: سالیانه پنج الی هفت مورد شناسایی زودتر از موعد داریم که به جرات می‌توان گفت که در یک دهه اخیر سرطان نزدیک به 100 نفر را شناسایی و مراحل درمان را زودتر آغاز کردیم.

این مسئول با اشاره به مشکلات این انجمن اظهار کرد: حقوق بسیار پایین پرسنل و زیرپوشش نبودن در هیچ مجموعه‌ای از دغدغه‌های اصلی کارکنان است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


مجتبایی نداشتن دستگاه سونوگرافی را مهم‌ترین دغدغه این انجمن دانست و ادامه داد: به صورت میانگین ماهانه 60 نفر به دفتر انجمن مراجعه می‌کنند و در سال بیش از یک هزار و 800 نفر می‌شوند که برای تشخیص سرطان به تجویز پزشک به آنها سونوگرافی پیشنهاد می‌شود و بیشتر آنها به دلیل هزینه این دستگاه موضوع را پیگیری نمی‌کنند، در نهایت مشاهده می‌کنیم که بعد از سه سال مبتلا به سرطان می‌شوند.

وی با بیان اینکه امیدوارم خیری پیدا شود و این دستگاه را به انجمن اهدا کند که در این صورت خدمات انجمن به بیماران و مراجعه کنندگان 100 برابر بهتر می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از مراجعه بانوان به دفتر انجمن و تجویز سونوگرافی، تا سه هفته بواسطه تشکیل پرونده پیگیر شخص می‌شویم اما بیشتر بانوان به‌خاطر وضعیت بد مالی سونوگرافی و هزینه آن که از 150 هزار تومان تا 200 هزار تومان است انجام نمی‌دهند.

مدیرعامل دفتر آمل انجمن امداد به بیماران سرطانی ایران در پایان گفت: درآمدی که از بازارچه اخیر داشتیم را برای تهیه سبدکالا برای بیماران سرطانی و امور جاری انجمن هزینه می‌کنیم.

,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه