اخبار داغ

آخرین اخبار از تصویب آیین نامه اکران ۹۷

جلسات به دفتر رییس سازمان سینمایی کشید/طرحی که قبلا نوشته شده بود

جلسات به دفتر رییس سازمان سینمایی کشید/طرحی که قبلا نوشته شده بود
جلسه تصویب آیین نامه اکران سال پیش رو امروز در سازمان سینمایی برگزار می شود و نمایندگان صنوف سینمایی با رییس این سازمان صحبت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته دوشنبه هفتم اسفند ماه آخرین جلسه شورای صنفی نمایش در سال ۹۶ برگزار شد و در حالی که هنوز آیین نامه اکران برای سال ۹۷ به تصویب نرسیده بود غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما از انتقال ماموریت تببین آیین نامه اکران به خانه سینما خبر داده و این آیین نامه از سوی خانه سینما به سازمان سینمایی ارایه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

چند ساعت بعد از اعلام این سخنان، خبری دیگر در رسانه های غیررسمی منتشر شد مبنی بر اینکه محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی جلسه ای را با تعدادی از سینماگران از برخی صنوف در این سازمان برگزار کرده است تا هرچه سریعتر آیین نامه شورای صنفی نمایش برای سال ۹۷ تنظیم و تصویب شود.

,

و اما پیگیری های خبری به اینجا منجر شد که در این جلسه روسای صنوف سینمایی از جمله پخش کنندگان، تهیه کنندگان، کارگردانان و سینماداران به همراه مدیرعامل خانه سینما با رییس سازمان سینمایی دیدار کردند و قرار است ظهر امروز سه شنبه هشتم اسفند ماه ادامه این جلسه در سازمان سینمایی برگزار شود تا به نتیجه نهایی درباره آیین نامه اکران ۹۷ برسند.

,

همچنین  درحالی که طی هفته های گذشته صنوف عضو شورای صنفی نمایش از ارایه نظرات و پیشنهادهای خود برای تغییر در آیین نامه سال ۹۷ خبر داده بودند، مشخص شد که آیین نامه اکران برای سال ۹۷ از ماه ها قبل نوشته شده و در دست بررسی بوده است.

,

مساله این است که آیا با نگارش آیین نامه جدید اکران در سال ۹۷ مشکلات سینمای ایران در حوزه اکران حل می شود و آیا با توجه به نظر برخی از سینماگران طی ماه های گذشته که معترض به مافیای اکران در سینمای ایران بودند، این مصایب برطرف می شود یا خیر.

,

 

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه