اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

امام (ره) به شکست کشیدن نهضت ملی شدن صنعت نفت را در نطفه خفه کرد/ سکولاریزه کردن انقلاب خطری پیش روی کشور

امام (ره) به شکست کشیدن نهضت ملی شدن صنعت نفت را در نطفه خفه کرد/ سکولاریزه کردن انقلاب خطری پیش روی کشور
کارشناس مسائل سیاسی گفت: متاسفانه یاران قلم به دست و تحلیل گران واقعی مقام معظم رهبری را یاری نمی کنند و عده ای امروز به دنبال جدایی دین از سیاست هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; کارشناس مسائل سیاسی درباره سالروز ملی شدن صنعت نفت و درس هایی که باید از این مناسبت تاریخی گرفت به خبرنگار تیتریک گفت: این نهضت دومین انقلاب پس از انقلاب مشروطه بود و تحولات آن یک جنبش ملی علیه حرکت استعماری انگلستان در دهه 30 بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;, تیتریک,

حجت الاسلام علی رسولی با اشاره به اینکه اولین برخورد عملی با انگلستان در ملی شدن صنعت نفت صورت گرفت افزود: انقلاب مشروطه بیشتر تئوریک بود لذا می توان به نقش شاخص دکتر مصدق، روحانیت، گروه فدائیان اسلام و آیت الله کاشانی و در مقابل انگلستان، شاه و سرلشگر زاهدی اشاره کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه اصل نهضت به تاریخ پیوست و امروز پرداختن به درس های آن ضرورت دارد اظهار داشت: تفرقه و جدا کردن خلاقان نهضت ملی شدن صنعت نفت از جمله فدائیان و آیت الله کاشانی و دکتر مصدق و تجزیه مجلس شورای ملی از جمله مواردی است که باید مورد توجه باشد که البته آن زمان انقلاب 29 اسفند از سنا مصوبه گرفت.

,

حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: درسی که باید از این نهضت گرفت این بود که هیچ تفاوتی بین می شدن و ملی نشدن اتفاق نیفتاد چرا که آن زمان بذل و بخشش های شاهانه بود و این بار قراردادهای استعماری و فروش نفت به آنها صورت گرفت و استعمار انگلیس تجربه بسیار زیادی در اختلاف افکنی دارد.

,

وی گفت: همان جماعتی که راه خود را پس از مصوبه جدا کردند در انقلاب اسلامی نیز به دنبال این کار بودند اما امام (ره) تجربه نهضت ملی شدن صنعت نفت را داشت و جبهه ملی و نهضت آزادی را صریحا وادار به توبه کرد اما اهل فن و روزنامه نگاران از صحبت های امام پرداختی نداشتند.

,

حجت الاسلام رسولی افزود: امام (ره) به شکست کشیدن نهضت ملی شدن صنعت نفت را می دانست لذا عالمانه آن را در نطفه خفه کرد و بعدها در زمان مقام معظم رهبری ملی گراها  به دنبال حجاب و مظاهر اسلامی و رعایت و عدم رعایت آن بودند که این نوعی تضعیف انقلاب اسلامی ایران است و باید این درس را از نهضت ملی مذکور گرفت.

,

وی اظهار داشت: نقش گروه فدائیان اسلام در نهضت ملی شدن صنعت نفت اصلا دیده نشده است درحالیکه به حمایت از مصدق و آیت الله کاشانی پرداختند و این دو به مجلس رفتند و در کمیسیون نفت و جلسه علنی حضور یافتند و متن نطق دکتر مصدق درباره ملی شدن صنعت نفت را آیت الله کاشانی شخصا نوشته بود.

,

حجت الاسلام علی رسولی تصریح کرد: نواب صفوی و فدائیان اسلام با کشتن هژیر و برگرداندن انتخابات مجلس با توجه به تخلف فاحش نقش موثری در ملی شدن صنعت نفت داشتند و در مجلس اقلیتی فعالی را به وجود آوردند تا بتوانند مصوبه مذکور را بگیرند.

,

وی گفت: سکولاریزه کردن انقلاب و کنار گذاشتن مبارزه دینی امروز بسیار جدی است و انشقاق به وجود آمده به صورت تئوریک با جدیت پیگیری می شود و به نوعی عده ای نااهل وارد جریان انقلاب شده اند و متاسفانه اغلب هوشیارانه عمل نمی کنند.

,

حجت الاسلام رسولی افزود: بهترین فردی که امروز متوجه این جریان شده است مقام معظم رهبری است که هوشیارانه عمل می کنند اما متاسفانه یاران قلم به دست و تحلیل گران واقعی ایشان را یاری نمی کنند و عده ای واقعا به دنبال جدایی دین از سیاست هستند.

,

امروز نرمالیزه شدن را عده ای به معنای اتمام انقلاب در نظر دارند به این معنا که ما نیز یک سیستم حکومتی هستیم و انقلاب زدایی به صورت جدی دنبال می شود لذا این جریان خطرناک از تهاجم غربی، شرقی، کودتا، توطئه های چهل ساله و داعش خطرناک تر است و آلوده کردن انقلاب از درون ویروسی است که برای خطر بزرگی محسوب می شود.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه