اخبار داغ

حال و هوای بازار عید کرج در آخرین روز سال:

کاهش قیمت ها هم یخ بازار سرد عید کرج را آب نکرد/ بی رمقی قدرت خرید مردم، زخم کهنه ای بر پیکر نوروز

کاهش قیمت ها هم یخ بازار سرد عید کرج را آب نکرد/ بی رمقی قدرت خرید مردم، زخم کهنه ای بر پیکر نوروز
آشفته بازار و کاهش قدرت خرید مردم زخم‌ های کهنه‌ ای است که در مناسبت ‌های مختلف سال مانند عید نوروز سر باز می‌کند و چرکین ‌تر می ‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; باز هم واپیسن ساعات آخر سال و گرانی اقلام مصرفی خانوار و باز هم عیدی ‌هایی که به جایی نمی‌رسد. باز هم گزارش ‌هایی که حاکی از درد و دل برخی از اقشار کم درآمد جامعه است و آن چه همیشه در بازار شب عید انتظار می‌ رود شلوغی بازار و خرید و شور و شوق است گویی ولوله‌ای در جان شهر افتاده است همه منتظر ترکیدن توپ سال هستند اما افرادی هستند که عید و دیگر ماهای سال برایشان فرقی ندارد و  قدرت و توان خرید آنها پایین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک;,

نوروز

, نوروز,

آشفته بازار، تورم و کاهش قدرت خرید مردم زخم‌ های کهنه‌ ای است که در مناسبت ‌های مختلف سال مانند عید نوروز سر باز می‌کند و چرکین ‌تر می ‌شود. در حالیکه در آستانه نوروز97 خیابان ‌های شهر شلوغی سرسام ‌آوری دارد و به هر طرف که می ‌نگری، مردم با عجله می ‌روند که به کارهای پایان سال خود برسند صحبت های برخی از کسبه حصارک کرج حکایت از حال ناخوش بازار دارد.

,

محرم کهالی فروشنده ای که قریب به 27 سال در حصارک کرج میوه فروشی دارد با اشاره به اینکه امسال  بار خارجی در بازار و میدان بار وجود ندارد به خبرنگار تیتریک می گوید: میوه های ایرانی با کیفیت بوده و قیمت مناسبی دارند و پرتقال در غرفه ای که به خصوصی است با قیمت کیلویی دو هزار تومان توزیع می شود و اگر چه دولت قیمت سیب را کیلویی 2 هزار و 700 تومان اعلام کرده است ما با قیمت دو هزار تومان به فروش می رسانیم.

,

نوروز

, نوروز,

وی افزود: مردم استقبال خوبی از بازار عید نداشتند و حتی مجبور شدم یک هفته تعطیل کنم و از آوردن بار برای مغازه دلسرد شدم، و البته روزهای گذشته هم میوه ها را زیر قیمت فروختیم چرا که مردم قدرت خرید مناسبی نداشتند.

,

کهالی اظهار داشت: سال گذشته پرتقال ترکیه ای  و مصری وارد شد اما کیفیت محصول داخلی را نداشت و با قیمت بالای 3 هزار و 500 به فروش می رسید و کشاورزان از این روند صدمات فراوانی خوردند درحالیکه مقام معظم رهبری نیز بر توزیع محصولات کشاورزان کشور تاکید داشتند.

,

و اما محمد مشایخی وضعیت معیشتی مردم را به قول خود سیبری و زیر صفر عنوان کرده و می گوید: مشتری انتظار خرید پیراهن 48 هزار تومانی را با قیمت 30 هزار تومان دارد در صورتیکه ما امسال قیمت پوشاک خود را افزایش نداده ایم.

,

نوروز

, نوروز,

وی افزود: ما به مشتریان خود اجناس ایرانی پیشنهاد می دهیم اما وقتی کیفیت مناسبی ندارد مردم استقبال نمی کنند و جنس چینی هم که وارد کشور می شود تاجران درجه 2 و 3 آنها را خریداری می کنند و به نام اقلام ایرانی به فروش می رسانند.

,

همچنین آقای ترکمن استقبال مردم از بازار آجیل شب عید را نسبت به سال گذشته ضعیف تر دانسته و گفت: سال گذشته از 10 روز مانده به عید بازار آجیل رونق داشت اما امسال در واپسین روزهای سال شاهدیم که همچنان مردم به ندرت خرید می کنند.

,

نوروز

, نوروز,

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته بازار شب عید رونق چندانی ندارد افزود: با توجه به قدرت خرید مردم بار کمتری خریداری کرده ایم تا به موقع به اتمام برسد و با خرابی آن متضرر نشویم.

,

در خاتمه باید گفت اگرچه گرانی و قدرت پایین خرید مردم در شب عید و دیگر ایام سال حرف جدیدی نیست اما شاید بتوان با بازنگری در سیاست ‌های اجرایی برنامه‌ریزان و در کنار آن با ترویج فرهنگ خرید کالاهای مصرفی، قدمی در راستای کاهش بار گرانی از دوش مردم به ‌ویژه اقشار کم‌ درآمد جامعه برداشت.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه