اخبار داغ

فعالیت‌های کتابخانه عمومی مرکزی شهر قدس تشریح شد

فعالیت‌های کتابخانه عمومی مرکزی شهر قدس تشریح شد
رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس گفت: پایگاه مبادله کتاب در کنار اهدای کتاب از اقداماتی است که در سطح شهر و سازمان ها انجام خواهد شد. به این ترتیب شهروندان می توانند در کتابخانه جواد الائمه(ع) کتاب های خود را جهت استفاده دیگران به کتابخانه هدیه داده و با مبادله آن در گسترش فرهنگ کتابخوانی نقش ارزنده ای داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، فهیمه اطهری، رییس اداره کتابخانه عمومی شهرستان قدس، ضمن تبریک سال نو، از عملکردهای کتابخانه عمومی مرکزی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه کودک و جذب آنان به کتابخوانی در کنار سایر برنامه از جمله نقد کتاب، هدف اصلی ما بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

اطهری گفت: در سال گذشته 21 نشست کتابخوانی در مدرسه و کتابخانه برای گروه کودک و نوجوان با موضوعات مختلف برگزار شد. در این نشست کتاب هایی با موضوعات مشخص شده توسط دانش آموزان خوانده شده و سپس خلاصه ای از آن را برای یکدیگر تعریف می کنند و کتاب های خود را به اشتراک می گذارند.

,

وی بیان کرد: 59 نشست معرفی و جمع خوانی کتاب با همکاری کتابدار کتابخانه و مادران قصه گو برگزار شده است.

,

وی افزود: جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان کشوری که موفق به کسب جایزه بین المللی شده بودند و منتقدین سرشناس، طی 8 جلسه انجام شد.

,

اطهری با اشاره به جشن ها و مسابقات مختلف برگزار شده افزود: جشن های مناسبتی یکی دیگر از برنامه های کتابخانه مرکزی بوده است که به مناسب روزهای خاص مانند جشن انقلاب، روز دختر و سایر مناسبت ها برپا گردید. مسابقات کتابخوانی، روزنامه دیواری، جشنواره ملی رضوی و مسابقه نقاشی، از جمله مسابقاتی است که با موضوعات متنوع با محوریت های مختلف در 15 برنامه برگزار شده است.

,

وی ادامه داد: کلاس های کار دستی زیر نظر مربی با تجربه، طی 32 جلسه نشان دهنده آموزشی جذاب بوده که کودکان و نوجوانان بسیاری را به خود جلب کرده است. به علاوه حلقه های کندوکاو با 53 جلسه از جمله برنامه هایی بوده است که در محل کتابخانه مرکزی به اجرا درآمده است. برپایی نمایشگاه های موضوعی با نمایش روزنامه دیواری، داستانک، نقاشی و کتاب بخشی از فعالیت هایی است که توانسته 45 مورد را به خود اختصاص دهد.

,

اطهری با اشاره به برنامه های اجرایی در سال 97 خاطر نشان کرد: راه اندازی کانون ادبی با همکاری شورای شعر و ادب یکی دیگر از فعالیت های کتابخانه بوده که در سال جدید پر رونق تر اجرا می شود. همچنین برگزاری بیش از 150 جلسه قصه گویی، شاهنامه خوانی و حافظ خوانی در سال 96، نشان دهنده اهمیت بالا و مخاطبان زیادی است که در سال 97 پررنگ تر اجرا خواهد شد.

,

وی خبر داد: با توجه به استقبالی که از کارگاه داستانک نویسی شده است، قصد داریم در سال 97 توجه ویژه ای به این بخش پر مخاطب داشته باشیم تا بتوانیم با استفاده از استعدادهای نهفته مخاطبان، نویسندگان مطرحی به جامعه معرفی کنیم.

,

اطهری تصریح کرد: پایگاه مبادله کتاب در کنار اهدای کتاب از اقداماتی است که در سطح شهر و سازمان ها انجام خواهد شد. به این ترتیب شهروندان می توانند در کتابخانه جواد الائمه(ع) کتاب های خود را جهت استفاده دیگران به کتابخانه هدیه داده و با مبادله آن در گسترش فرهنگ کتابخوانی نقش ارزنده ای داشته باشند.

,

وی در پایان گفت: کلاس های بازی و مهارت و تجهیزات ویژه در بخش کودک یکی دیگر از اقداماتی است که در سال 97 به اجرا خواهد آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه