اخبار داغ

قابل توجه آقای استاندار مازندران

زباله در منطقه چهاردانگه دپو می‌شود نه دفن!/ همیشه یک جای کار می‌لنگد

زباله در منطقه چهاردانگه دپو می‌شود نه دفن!/ همیشه یک جای کار می‌لنگد
با توجه به قول مناسب استاندار مازندران برای ساماندهی وضعیت زباله در استان در حال حاضر زباله در منطقه چهاردانگه مازندران دپو می‌شود نه دفن!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، "دپو"یعنی جمع آوری و تلمبار کردن، اقدامی که در حال حاضر برای زباله‌های منتقل شده از ساری به چهاردانگه در 90 کیلومتری ساری و 105 کیلومتری استان سمنان انجام می‌شود.

براساس اصول بهداشتی پسماندها در شرایط عادی باید دفن شوند، دفن بهداشتی و با اصول خاص، اما در حال حاضر زباله در منطقه چهاردانگه مازندران فقط و فقط دپو می‌شود.

برای نمایش و جلوگیری از اعتراضات مردمی دستگاه تصفیه شیرابه زباله نصب شده است ولی حکایت نصب این دستگاه شبیه به قیر و قیف است که همیشه یک جای کار می‌لنگد.

البته لازم به ذکر است که هنگام گزارش‌دهی واحد تصفیه شیرابه کار می‌کند، دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست نظارت‌های لازم را دارد، زباله‌ها به صورت بهداشتی دفن می‌شود، مسیر راه 130 کیلومتر از ساری به محل دفن اعلام می‌شود، در حین راه اگر ماشینی خراب شود زباله‌ها توسط ماشین‌های دیگر منتقل می‌شود، شیرابه‌ها حین انتقال از خودروها در مسیر نمی‌ریزند، ماشین‌های حمل زباله فقط شبانه حرکت می‌کنند، اما شما باور نکنید همه این گزارش‌ها در حین اجرا به صورت عکس است.

دستگاه تصفیه شیرابه کار اصلا شاید حتی یک بار هم روشن نشده باشد، نظارت بر وضعیت دفن انجام نمی‌شود، اصلا دفن زباله‌ای صورت نمی‌گیرد، در حال حاضر که فقط دپو می‌شود، فاصله ساری تا محل زباله 90 کیلومتر است که اعلام شده 130 کیلومتر که این موضوع خود داستان مفصل دارد، در حین راه بارها و بارها در گذشته پیش آمده که اگر ماشینی خراب می‌شد، زباله‌ها در جنگل انباشت می‌شد، داستان ریزش زباله که مسیر جاده مبین موضوع است و تردد روزانه کامیون‌های حمل زباله مبین تخلفات جدی است.

حجم انبوه زباله‌ها به حدی زیاد شد که مردم منطقه با وجود قانع شدن به دفن مناسب، متولیان و دست‌اندارکاران حتی اقدام به دفن بهداشتی را از برنامه کاری خود حذف کرده و در حال حاضر تنها اقدام به دپو زباله می‌کنند.

قول‌های متعدد به مردم چهاردانگه مازندران در ارتباط با ساماندهی زباله و ایجاد کارخانه زباله‌سوز داده شد، این قول‌های نه تنها عملیاتی نشده بلکه حتی دفن اصولی هم از شیوه کاری متولیان و دست‌اندرکاران حذف شده است و به نظر می‌رسد که تامین منافع مجریان حمل زباله بر سلامت مردم منطقه ارجحیت دارد و به راحتی و در روز روشن زباله‌ها بدون اصول بهداشتی به منطقه چهاردانگه منتقل و اقدامی برای ساماندهی مناسب آن انجام نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه