اخبار داغ

وزیر کار خبر داد؛

دستمزد ۱.۵ میلیونی حداقلی بگیر با ۲ فرزند/ حقوق بازنشستگان؛ بزودی

دستمزد ۱.۵ میلیونی حداقلی بگیر با ۲ فرزند/ حقوق بازنشستگان؛ بزودی
وزیر تعاون با اشاره به جزئیات نشست پایانی شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۹۷ گفت: دستمزد یک کارگر حداقلی بگیر با دو فرزند در سال جاری یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۵۲۲ تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از پایان نشست شورای عالی کار و بسته شدن پرونده دستمزد ۹۷ گفت: بررسی تعیین دستمزد سال ۹۷ در حدود ۱۴ جلسه شورای عالی کار برای توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس در پایان نشست امروز با توافق شرکای اجتماعی (نمایندگان کارگری، نمایندگان کارفرمایی و دولت) مقرر شد حداقل دستمزد سال جاری برای «حداقلی بگیران» ۱۹.۵ درصد نسبت به پایه حقوق سال ۹۶ افزایش یابد که نسبت به تورم منتهی به سال ۹۶ حدود ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرونده دستمزد ۹۷,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره میزان افزایش دستمزد «سایر سطوح مزدی» که حدود ۷۰ درصد از مزدبگیران را شامل می‌شود، گفت: همچنین در خصوص میزان افزایش دستمزد این گروه از کارگران مقرر شد پایه حقوق آنها ۱۰.۴ درصد نسبت به سال ۹۶ به اضافه روزانه ۲۸ هزار و ۲۰۸ ریال (۸۴۶۲۴ تومان ماهیانه) افزایش یابد.

,

ربیعی ادامه داد: بر این اساس دستمزد یک کارگر که در سال ۹۷ برای اولین بار وارد بازار کار می‌شود (کارگر حداقلی بگیر) در صورت داشتن دو فرزند، یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۵۲۲ تومان خواهد بود.

,

رئیس شورای عالی کار افزود: در بخشنامه دستمزد ۹۷ با اضافه کردن تبصره ای به کارفرمایان اجازه داده شد تا در صورت تمایل می توانند دستمزد بیشتری را برای کارگر خود لحاظ کنند.

,

وی با بیان اینکه ما باید قدرت خرید از دست رفته کارگر را جبران کنیم به نامگذاری امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اینکه قشر کارگری کالای ایرانی خرید می کنند، افزایش مزد می تواند منجر به رونق تولید کالاهای داخلی شود.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه صورتجلسه دستمزد ۹۷ توسط نمایندگان کارگری و کارفرمایی به امضا رسید اظهار امیدواری کرد در سالهای آینده سیاست پیشی گرفتن مزد از دستمزد ادامه داشته باشد.

,

ربیعی گفت: تا روز یکشنبه هفته آینده بخشنامه دستمزد ۹۷ برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

,

افزایش۱۹.۵درصدی حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر/حقوق سایر سطوح به زودی مشخص می‌شود

,

ربیعی همچنین درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری گفت: حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر نسبت به سال ۹۶ به میزان ۱۹.۵ درصد برای سال ۹۷ افزایش یافت.

,

وی ادامه داد: حقوق بازنشستگان دارای سایر سطوح مزدی نیز طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باید باید به پیشنهاد رئیس سازمان تامین اجتماعی به وزیر کار ارائه و پس از تایید هیئت وزیران نهایی شود. بر این اساس منتظر دریافت پیشنهاد رئیس سازمان تامین اجتماعی در خصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان دارای سایر سطوح مزدی هستم.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه