اخبار داغ

همزمان با روز ایمنی و حمل نقل؛

توزیع بیش از 24 هزار کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار در سیستان وبلوچستان

توزیع بیش از 24 هزار کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار در سیستان وبلوچستان
در حالی برخورد با حیوانات اهلی همچون گاو و شتر در جاده های سیستان وبلوچستان یکی از دلایل وقوع تصادفات است که نصب گردنبند و پابند شبرنگی گامی برای بهتر دیده شدن احشام خصوصا در زمان تاریکی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، تصادف؛ واژای جدید در جاده های سیستان وبلوچستان نیست اگر چه خواب آلودگی و غفلت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط خود افراد یکی از دلایل عمده در افزایش آمار تصادفات به شمار می رود اما دلایلی چون نبود راه های استاندارد و یک طرفه، عدم برخورداری از روشنایی کافی یا علائم راهنمایی و رانندگی، برخورد با حیوانات اهلی همچون گاو و شتر از دیگر علت های وقوع بیشمار تصادفات در سیستان وبلوچستان است.
درا ین زمینه باید گفت پرورش شتر و شترداری اگرچه به عنوان یک شغل بومی ومحلی محاسن زیادی دارد اما رهایی گله های شتر درطول روز درحاشیه جاده ها ومسیرهای فرعی خطرات جانی ومالی زیادی را برای رانندگان خودروهای سبک وسنگین این مسیرفراهم کرده است.
از سوی دیگر هرازگاهی شاهد تصادف مرگبار راکبان موتور سوار در جاده های فرعی و اصلی پهناور ترین استان کشور سیستان وبلوچستان هستیم. بی توجهی بسیاری از راکبان موتورسیکلت‌ها در استفاده از کلاه ایمنی به منظور ایمنی در برابر خطرات ناشی از تصادفات، همواره خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته است.
در این راستا علی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش مهمترین برنامه های ایمنی و حمل و نقل است، اظهار کرد: در راستای ارتقای ایمنی تردد و فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی راکبین موتور سوار در استان، در مناطق مختلف جاده های سیستان وبلوچستان کلاه ایمنی و شبرنگ به صورت رایگان توسط کارشناسان این اداره در حال توزیع است.
وی گفت: در این زمینه از ابتدای سال 90 تا پایان سال گذشته بیش از 24 هزار کلاه ایمنی در بین راکبین موتور سوار توزیع شده است.
این مسئول ادامه داد: جهت ارتقای ایمنی جلوگیری از برخورد وسائط نقلیه با احشام به ویژه شتر در محورهای مواصلاتی این اداره کل اقدام به نصب گردنبند و پابند شبرنگی برای بهتر دیده شدن احشام خصوصا در زمان تاریکی کرده است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
, عصرهامون ,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه